Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dank! Ik denk inderdaad dat het geen verkeerde koop is. Ok, er mankeert het een en ander aan maar ik moet eerlijk zijn en vertellen dat dit de allergoedkoopste A124 was die ik in heel europa kon vinden en die minder dan 250.000 km had gelopen, geen schade had, met boekjes kwam en niet afgekloven of versjaakt was met foute wielen etc.
Volgende stap is het afmaken van de linker- en rechterzijde en daarna een afspraak maken in Duitsland voor een compleet nieuwe cabrioletkap.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In Rotterdam zit ook een betaalbare cabrioletzaak die voor de Duitse merken met originele onderdelen werkt…
Nog geen kap laten monteren, wel vaak originele onderdelen besteld en dat gaat daar keurig!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat Rotterdamse adres ken ik. Het is alleen wel zo dat het prijsverschil tussen NL en DE echt serieus is. Voorbeeld: in NL kost een nieuw ekap 1650 euro, inc btw en montage. Daar komt voor een nieuwe binnenhemel, die er toch in en uit moet, nog even 850 euro bij. Dat is geld. En, ze rekenen in zo’n beetje heel NL dit soort bedragen.
Als ik naar Duitsland ga, bij een specialist die met een M-B gutachtung werkt en zeer goed staat aangeschreven, krijg ik voor 1950 euro inc btw en montage een nieuwe kap, voorzien van regengoten (doen de NL-ers niet, kunnen ze niet zeggen ze), gemaakt van de nieuwste 3-laags isolatie stof die M-B ook op de nieuwe S-cabrio gebruikt én een nieuwe binnenhemel gemonteerd en wel.
Die keuze is vrij snel gemaakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat klinkt netjes! Keuze snel gemaakt dan! En nog een leuk uitstapje ook…
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ga je weer voor een zwarte kap of een donkerblauwe?
Mijn broer zijn nieuwerwetse Benz was ik zeer aangenaam verrast hoe stil die is met de kap dicht. Zal aan dat drie laag systeem dan liggen.
Benieuwd naar de foto
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucas schreef:Ga je weer voor een zwarte kap of een donkerblauwe?
Ik zal me houden aan de specs van de datakaart, een zwarte kap dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
We hadden niet anders verwacht!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, afgelopen weekend maar weer eens lekker bezig geweest. Ondanks een fikse verkoudheid toch maar even doorbijten in de werkplaats.
Ik had bij de aankoop al gezien dat er in het binnenscherm, achter de linker koplamp, een vreemde plek zat. De verkoper verklaarde dat hij daar inderdaad een “petit traitment anti-corrossion” had gedaan. Hmm… Fransen en roest? Het zal wel… Omdat de zijbeplanking van de linkerkant er toch al af lag was het demonteren van het linker voorscherm nu een eenvoudige klus. Zo kon ik ook goed bij dat binnenscherm komen.
En ja hoor…. Die Franse anti-roest behandeling was gewoon een homp plamuur:
Dus efkes de bolkop hamer er bij:
Daar moest de flex dus eventjes aan te pas komen:
Daarna heb ik er een nieuw stuk ingezet, afgelast en afgekit:
Even afwerken:
De volgende dag in de kleur:
Dat was dus probleem één wat opgelost is.
De dorpel had ik vorige keer al kaal geschuurd en ontroest. Daarna heb ik dat grondig met RX behandeld. Dat een week laten drogen en dat kon dus ook worden afgewerkt:
En ook gelijk gespoten:
En dan alles weer netjes opbouwen:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarna moet die zijbeplankung er weer op. Dat is op zich niet moeilijk, ware het niet dat er nogal wat klemmetjes waren afgebroken. Bij de dealer heb ik een hele verzameling met nieuwe klemmen en montagmeuk gehaald:
Om te beginnen heb ik de rvs-sierlijstjes maar eens netjes in de platen gezet:
Met nieuwe klemmen en wat liefde zit de beplankung er een stuk netter op dan voorheen:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er weer strak uit
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
waterman schreef:Dat Rotterdamse adres ken ik. Het is alleen wel zo dat het prijsverschil tussen NL en DE echt serieus is. Voorbeeld: in NL kost een nieuw ekap 1650 euro, inc btw en montage. Daar komt voor een nieuwe binnenhemel, die er toch in en uit moet, nog even 850 euro bij. Dat is geld. En, ze rekenen in zo’n beetje heel NL dit soort bedragen.
Als ik naar Duitsland ga, bij een specialist die met een M-B gutachtung werkt en zeer goed staat aangeschreven, krijg ik voor 1950 euro inc btw en montage een nieuwe kap, voorzien van regengoten (doen de NL-ers niet, kunnen ze niet zeggen ze), gemaakt van de nieuwste 3-laags isolatie stof die M-B ook op de nieuwe S-cabrio gebruikt én een nieuwe binnenhemel gemonteerd en wel.
Die keuze is vrij snel gemaakt.
Doet dat Duitse adres alleen M-B of ook BoerenMestWagens? De E46-kap is nu nog prachtig en waterdicht, maar eens zal die ook te oud worden…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ze kunnen in principe alle merken aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En door: tijd om de rechter dorpel aan te pakken. Begonnen met het verwijderen van de beplankung rechts. Aan deze kant ging dat een stuk makkelijker omdat ze er nog niet aan hadden lopen beunen.
nu kan ik ook de onderdorpelplaat er af halen,maar niet voor ik het mezelf wat makkelijker heb gemaakt: ik heb een setje van die auto-movvers gekocht. Daar heb ik dat lijk nu opgezet, kan ik hem makkelijker door de garage heen en weer rollen. Werkt prima, kost een paar tientjes.
Dan de dorpel. Ook hier bij de krikpunten de nodige roest en narigheid:
achter:
en de voorste:
En ook de onderzijde van de deur heeft liefde (en RX5) nodig:
Ik heb alles kaalgemaakt voor ik het in de RX5 kon smeren. Het valt allemaal wel mee. Ook aan deze kant is het nergens doorgerot. Gelukkig.
achter:
en het voorste krikpunt:
Ik heb het nu in de RX5 staan. Als het goed droog is kan ik het afwerken. Ik heb er flink met de hamer op lopen bikken, maar het lukt me niet om er doorheen te slaan dus ik vind het wel goed zo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Lekker met een hamer op een Duitser slaan, kan ook deugd doen natuurlijk