Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Tot nu toe ben ik ook erg tevreden over mijn c4p met automaat.
Dus nog geen reden tot paniek.
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb als dienstauto een C4 met 110 pk e-thp. Die auto heeft een zwaar leven en wordt vrijwel alleen binnen de stad gebruikt. Loopt echt geweldig en we hebben er écht nog niets mee gehad ondanks 50.000 km mishandeling. Het ding rijdt heel lekker en is bovendien zeer zuinig en sterk. Het is niet moeilijk om er 1 op 18 mee te rijden bv.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Toevallig meld vandaag in het Duitse Peugeot-forum iemand hetzelfde probleem.
https://www.peugeottalk.de/index.php?thread/6124-zahnriemen-aufgelöst/
Bij 65.000 km foutmeldingen, auto aan de kant. Na onderzoek blijkt dat de oliezeef van de oliepomp verstopt is door rubberdeeltjes en vezels afkomstig van de distributieriem.
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Bij onze C4 cactus 1.2 puretech (bj 11-2014, 98.000km) viel deze week de rembekrachtiger uit. Diagnose dealer: loslatend rubber van de distributieriem heeft oa. de vacuum kanalen verstopt. Oftewel ze gaan het blok nu open halen, carter er onderuit, schoonmaken, distributie vervangen etc. Wordt gelukkig allemaal vergoed door Citroen NL!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Masimo schreef:Nog toegevoegd de foto die bij dat Duitse forumtopic hoort.
Is er erg slecht aan toe en duidelijk overal troep afkomstig van de riem zichtbaar.
Dat is toch weer een heel ander slijtagebeeld t.o. mijn dist. riem
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Als ik de foto’s van jou riem bekijk, dan is ie echt versleten. Het rubber is verouderd /verhard en daardoor gebroken. Ik weet even niet de vervangingstermijn voor jouw auto, maar ik vermoed wél dat ie dat ook niet gehaald had. We hebben blijkbaar met verschillende mechanismen te maken.
Is er een ingangsdatum dat de Puretech motoren zijn aangepast om de riem problemen te voorkomen?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Nog een korte update. Ik heb de distributieriem van mijn C3 zelf uit voorzorg vervangen. Aangezien Citroën in deze kwestie voor mij heeft afgedaan, heb ik de riem bij mijn Peugeot dealer gekocht. Géén goedkoop riempje: de hele kit (16 232 316 80) bestaat uit riem + spanrol + looprol kost 195 euro. De riem is de “nieuwe” en heeft onderdeelnummer 16 088 875 80. De riem heeft een glad oppervlak met gele opdruk 98 002 396 80.
Bij Peugeot gaven ze overigens openlijk toe dat de oude riem tot veel problemen leidt. Ze gaven ook aan dat ze nog geen auto’s met problemen met de nieuwe riem hadden gezien.
Al met al hebben mijn monteur en ik zo’n 5 uurtjes gesleuteld.
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Alles over de distributie in dit (helaas) Franse topic.
http://forum-auto.caradisiac.com/marques/Peugeot/sujet105057-3570.htm
Het nieuwe type riem is ingevoerd vanaf OPR 14728. Dat is productie datum 6 Maart 2017. Mijne is OPR 14718.
Daar is ongetwijfeld geen rekening gehouden met productielijn en magazijnvoorraden. Dus laten we zeggen dat daar nog een paar maanden speling in zit.
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Betekent dat dat de riemen van de 1.2 puretech vanaf bouwjaar 2018 de problemen (waarschijnlijk) niet meer kennen? Mijne is van maart 2018 (eerste kenteken registratie, productiedatum weet ik niet)
ik heb dacht ik ergens gelezen dat “het nieuwe rijden” ook heel slecht is voor de levensduur riem. Nu we niet harder dan 100 meer mogen, komt mijn auto nooit meer boven de 2500 toeren
heb daar wel een gemiddeld verbruik door van 1: 17,5 dat dan weer wel
Kijk je toch even naar de OPR nummer in de deurstijl? Het nieuwe rijden invloed op de riem ? Dat zie ik nog niet zo: Het heeft wel invloed op interne vervuiling etc, maar ook dat is al tijden onderkent en dus voor een groot deel opgelost.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Korte ritjes en E10, dat lijkt me een slechte combinatie.
Onze cactus is van juni 2017 en heeft nog de riem met ‘korrelig’ oppervlak. Is laatst bij de dealer geweest voor een beurt, daar is de riem gecontroleerd (dikte, staat ook op het onderhoudsformulier), en goed bevonden. Bij 100.000 moet de riem vervangen worden overigens.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Masimo schreef:De huidige Puretech motoren zijn flink verbeterd, dan heb ik het over 2017 en later.
Wat is er aan verbeterd, behalve een andere distributieriem?