Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik stal mijn auto’s in de winter in mijn loods. Onverwarmd, dus daarom met een vochtvreter op de vloer voor de rechter zitting. Verder nieuwe olie erin, banden opgepompt en een accu druppelaar op de accu. Nu ook een (Aldi) autohoes er overheen, tegen vocht en vooral tegen stof. Als het droog weer is staat de deur op een kier voor tocht. Dit bevalt in de praktijk best goed maar mogelijk kan het beter. Mijn vraag is of er nog tips zijn en/of je extra ideeën hebt. Met andere woorden: hoe stal jij je trots zodat die optimaal door de winter komt? Zonder meteen te denken aan een verwarmde, klimaatgestuurde opslag voor concours klassiekers (€€€)
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Mijn auto staat in een droge, onverwarmde maar wel tochtige stalling.
Naast jou punten, tank ik hem vol, waar brandstof zit kan geen condens komen.
Verder gaat er de laatste tankbeurt Bardahl BDC in.
Is anti vlok en anti bacterie middel voor diesels
En verzet ik de auto, om de paar weken een eindje, tegen platte kanten van de banden.
vochtvreters, heb ik wat negatieve opmerkingen over gelezen m.b.t. het zout wat er in zit.
Ook zet ik de auto op een bouwzeil, schijnt te helpen tegen optrekkend vocht.
Volle tank (102), nog even navullen uit jerrycan, banden op 3 bar, voor stallen uitlaat “droog gereden” zodat er geen condens meer inzit, accuklemmen los en op druppellader, vochtvreter in auto, afdekken met oude lakens. Garage is niet verwarmd maar wel goed geventileerd.