Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Omdat jouw Pluriel incompleet is lijkt het voor jou een onnodige constructie.
In de kofferbak hoort nog een afdekplaat in 2 delen, die op die dwarsbalk wordt afgesteund.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Het gaat over die lasnaad, niet over de dwarsbalk zelf…
De Pluriël is wel compleet, maar die lasnaad is zo vreemd.
Voor de constructie van de auto is die overbodig!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Excuus, niet goed gelezen.
Die lasnaad zal wel een constructieve productietechnische reden hebben, mogelijk een “montagelas”.
De mijne heeft ‘m uiteraard ook.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Niet zo erg mooi gelast! En men kon dat balkje toch wel uit één stuk maken!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Men kon de balk uit één stuk maken maar dat hebben ze niet gedaan omdat ze door de balk uit twee delen te maken de productie vereenvoudigen konden. Twee zijkanten samenvoegen die beiden een stukje van die balk vooraf gepuntlast hebben. Een pluriel is natuurlijk geen topklasse auto dus men moet ergens op bezuinigen hé.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er werd en wordt bij autofabrikanten nooit iets zonder doel gedaan, dus zo’n constructie is om een of andere reden bedacht.
Het zou kunnen dat deze dwarsbalk er tijdens de pre-productieperiode toegevoegd is om de torsiestijfheid van het onderstel te vergroten.
Als alle mallen e.d. dan al klaar zijn, ligt zo’n oplossing voor de hand. Maar het is wel knullig gelast, in ieder geval op onze Pluriël!
tja, ben ik wel met je eens.
Rare jongens die Fransen, vele BX,en gehad, de een heeft stuurbekrachtiging, de ander weer niet.
Ook een paar Renaults gehad , mijn vrouw nu een Megane GT, ik nog eens een Renault megane CC 2ltr,
en toch is Citroen de beste, alleen een eigenzinnig apparaat.
Een eigen wil zeg maar, dat trekt mij zo aan aan Citroen.
Nu in het bezit van de C3 2003 serie.
De cc van deze Citroentjes is bagger, altijd wat mee.
De rem schakelaar vernieuwd, nu met de koppeling schakelaar bezig.
De maf sensor pas geleden weer schoongemaakt, en is nu ook weer in orde.
Geluk is dat deze niets voorstelt, hij doet zijn werk, en daar gaat het om.
Ach, een leven van een Citrofiel gaat niet over rozen.
Ik heb een garage onder huis, en kan daar prima mijn auto onderhouden.
Geert
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
waterman schreef:Een pluriel is natuurlijk geen topklasse auto dus men moet ergens op bezuinigen hé.
Beetje off topic maar:
Ik weet niet wat topklasse is maar “ergens op bezuinigd” wordt overal.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn