4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Trekhaak Pluriël
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 04:39 PM
  [ # 46 ]

Voor wat betreft de dertienpolige bedrading heb ik er zo’n zwart kastje bij en alle daartoe behorende bedrading.
Zie bijgaande foto’s

Afbeelding Bijlagen
IMG_7183.jpegIMG_7184.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 november 2019 05:15 PM
  [ # 47 ]
Celosse schreef:

Riëlle, onze Pluriel 2004 is vanmiddag door de RDW ambtenaar gewogen en goed gevonden. Na aangifte en betaling BPM krijgt ze een NL kenteken!
Onze eerste 110 kilometer met haar zitten erop. Koud weer en zeer dichte mist, dus lekker binnendoor naar Stad gereden via Winschoten, Zuidbroek, Slochteren en Denemarken. Omdat iedereen denkt dat het op de A7 vast wel veiliger is kom je op zo’n binnendoorroute nooit iemand tegen en het gaat in de mist net zo snel!

Morgenochtend verder met de trekhaak. Achterbumper er weer af en alles goed opmeten.

Met echt dichte mist rij ik liever binnendoor dan over de snelweg. Voor de wat ouderen hier: ik woon vlak bij Prinsenbeek en Princenhage….
Ook ben ik een keer langs zeker 100 wrakken gereden op de moerdijkbrug….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 05:44 PM
  [ # 48 ]
Celosse schreef:

Voor wat betreft de dertienpolige bedrading heb ik er zo’n zwart kastje bij en alle daartoe behorende bedrading.

Naar mijn idee is dit voor de volledig CAN-versie.
Daar heb je dus niets aan aangezien jouw Pluriel nog CAN-VAN is.
Maar ik kan het mis hebben.

Het onderdeelnummer voor een originele 13-polige kabelset in CAN-VAN-versie is 942852.
En 942851 voor de 7-polige variant.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 06:47 PM
  [ # 49 ]

Hierbij een link naar de originele kabelset 9428E1.

https://www.opisto.fr/fr-FR/auto/fiche-produit/18324381/attelage-boule-de-remorquage-citroen-c3

Die is voor een C3/Pluriel met volledig CAN, de jouwe lijkt daar zeer veel op.

M.a.w. je hebt er niets aan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 07:50 PM
  [ # 50 ]

Dan zal ik wel overgaan op een zevenpolige contactdoos. Zonder veel poespas aan te sluiten voor de fietsendrager.

Ik vermoedde al zoiets want de C3 waar de trekhaak vanaf kwam was van 2007.

Bijgaande “electronica” is dus overbodig en mag naar een andere liefhebber.

Morgen verder met de trekhaakperikelen, ik verheug me erop!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7183.jpegIMG_7184.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 07:55 PM
  [ # 51 ]
Celosse schreef:

De C3 waar de trekhaak vanaf kwam was van 2007.

Op basis van dit gegeven kan ik je met zekerheid zeggen dat het niet past.
Per september 2005 ging de C3 en dus ook de Pluriel over op volledig CAN.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 08:01 PM
  [ # 52 ]

Eerst het ijzerwerk passen en eventueel aanpassen. Dat weet ik morgen in de loop van de dag wel.

Contactdooshouder op een andere plek of een andere stang met kogel kan natuurlijk altijd.

De enige vraag die ik nu heb, is de Pluriel ook 1050mm breed, gemeten over de trekhaakbevestigingspunten.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 21 november 2019 09:56 AM
  [ # 53 ]

Pluriel weer van achterwielen, binnenschermen en bumper ontdaan.

Trekhaak van de C3 blijkt tot nu toe goed te passen, zelfde breedtemaat.

Alleen dat zachte afdekkapje over de twee luchtluiken in de reservewielbak zal gewijzigd moeten worden of zelfs geheel verdwijnen.

Waartoe dienen die twee luchtluiken, heeft dat iets te doen met de ventilatie of de airco (die er niet opzit)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 november 2019 10:17 AM
  [ # 54 ]

Ik bezit de montagehandleiding van een originele trekhaak.
Daarin staat dat de kap waar nodig met een schaar aangepast moet worden.

De luchtkleppen dienen voor de afvoer van de ventilatielucht die aan de voorzijde wordt aangezogen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 21 november 2019 10:58 AM
  [ # 55 ]

Dus dat rare zachte stuk plastic zit altijd in de weg!

Hierbij wat plaatjes van de voortgang.

Stekkerdoosbevestiging nog wat meer richting hart Pluriel zetten en alles borstelen en netjes zwart lakken.

7 Polige contactdoos wordt als laatste aangesloten.

Ik blijf echter die M 10 bouten wat iel vinden!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7189.jpegIMG_7190.jpegIMG_7191.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 november 2019 11:44 AM
  [ # 56 ]

Die trekhaak is wel een behoorlijk roestig exemplaar, laat je die nog stralen&spuiten;?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 21 november 2019 12:03 PM
  [ # 57 ]

Lijkt maar zo, uurtje borstelen en hij is weer blank!

Er zit als bescherming alleen maar “dropwater” op, zoals die transportlak in autospuiterskringen genoemd wordt.

En het is heel dik staal.

Wel erg vies werkje.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 november 2019 12:07 PM
  [ # 58 ]
Celosse schreef:

Stekkerdoosbevestiging nog wat meer richting hart Pluriel zetten en alles borstelen en netjes zwart lakken.

Bij mijn originele Pluriel-trekhaak zit deze gewoon centraal.

Celosse schreef:

Ik blijf echter die M 10 bouten wat iel vinden!

Nogmaals:
. maximum trekgewicht geremd 850 kg
. maximum kogeldruk 40 kg
Mans zat!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 21 november 2019 03:45 PM
  [ # 59 ]

Na 7 uur doorwerken zit de C3 trekhaak aangepast, ontroest en gelakt onder Riëlle. Een echte Citroën trekhaak van Brink!

Omdat het deel waarin de staaf van de kogel tussen klemt wat te ver naar voren zat en knel kwam te zitten tegen de reservewielbak en die vreemde luchtkleppen heb ik daar een deel weggeslepen. Ook heb ik de slechts aan een kant gelaste verbindingen tegengelast.

(dat ging er fout bij dat Alkmaarse stadion, lasverbindingen slechts enkelvoudig uitgevoerd!)

Nu alleen nog de 7 polige electra aansluiten.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7192.jpegIMG_7194.jpegIMG_7187.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 22 november 2019 05:19 PM
  [ # 60 ]

De losse kogel blijkt nogal dicht tegen de bumper aan te zitten, dus daar zou eigenlijk een exemplaar op moeten die enkele centimeters verder van de bumper komt.

Bericht van de belastingdienst gehad over de BPM.

Ik hoef slechts 73 euro te betalen en dan komt het NL kenteken!

Afbeelding Bijlagen
Schermafbeelding_2019-11-22_om_17.12_.08_.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook