Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:De losse kogel blijkt nogal dicht tegen de bumper aan te zitten, dus daar zou eigenlijk een exemplaar op moeten die enkele centimeters verder van de bumper komt.
Ben je er intussen niet achter dat je beter een originele Pluriel-trekhaak had kunnen scoren?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nee, hoor.
Het is meer het idee dat de kogel dicht tegen de bumper aan zit dan dat het echt zo is!
De kogel zit er net zover vanaf als bij de “gewone” C3!
Maar bij onze Pajero Pinin staat ‘ie er erg ver af vanwege het reservewiel.
Morgen op de beurs in Eelde zal ik wel een betere vinden en de oude haak is zo verkocht.
Hierbij een foto van deze Mitsubishi met de Pluriel erachter in D.
Hoe kan ik zo’n foto met een betere kwaliteit plaatsen?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik snap het even niet meer, je vindt die M10 bouten aan de iele kant.
En nu wil je de arm van het moment, lees hefboom, ook nog vergroten?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, ik ben het ook even kwijt hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er is niet zoveel verschil in een trekhaak voor een Pluriel en een exemplaar voor een C3 uit 2007.
De basisconstructie is eigenlijk gelijk, zelfs de vulplaatjes konden allemaal weer toegepast worden.
Dit is een Brink trekhaak waarvan het deel waartussen de kogelstang klemt, nogal naar voren steekt waardoor de resevewielbak geraakt wordt en er wat moet worden afgeslepen. Waarschijnlijk hebben sommige andere merken trekhaken dat uitstekende deel niet?
Tussen de gemonteerde kogelstang en de plastic bumper zit ongeveer 3cm, voldoende bij normaal gebruik als aanhangwagentrekker maar krap met onze fietsendrager erop.
Op foto’s is te zien dat een Pluriel met een trekhaak ook niet veel ruimte tussen kogel en bumper heeft.
Inderdaad zal de hefboom groter worden met een langere stang, maar een min of meer rechte stang steekt net zover naar achteren maar zit lager wat dus vanwege de ronding van de bumper gunstiger uit zal pakken.
Blijft het zwakkere punt van de M 10 bouten aan de carrosserie,terwijl de andere bouten aan de trekhaak M 12 meten.
Na het weekend ga ik nog eens kijken in Alteveer bij Boels. Er liggen daar nog meer C3’en met trekhaak.
Geweldig deze discussie met voor- en tegenstanders!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb wat moeite met het tellen van de voorstanders, kom er eigenlijk maar tot 1.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Voorstanders van wat? Trekhaak op Pluriel of boutjes M 10 ?
Prettige dag, we gaan nu richting Eelde.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voorstanders van het verbouwen van een niet voor een Pluriel bestemde trekhaak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
In ieder geval een 7 polige contactdoos voor de Pluriel in Eelde gevonden.
Geen Nederlands instructieboekje echter. Wel geprobeerd een advertentie op deze site hiertoe te zetten maar dat lukt weer niet!
Heb wel een Duits instructieboekje over.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:Ik heb wat moeite met het tellen van de voorstanders, kom er eigenlijk maar tot 1.
De tegenstanders staan op 2.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je moet wat durven! Trekhaak fuctioneert prima.
Alleen 7 polige contactdoos nog aansluiten, zullen wel de nodige bezwaren zijn om de aansluitingen gewoon af te takken van de draden naar achterlichten, richtingaanwijzers,remlicht en massa.
De ECU of de BSI zal wel protesteren!
Wat was dat vroeger toch eenvoudig
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:Je moet wat durven!
Ja, leuk. Tot ik er achter rijd en jouw fietsendragertje inc trekhaak naar beneden dondert.
Celosse schreef:
De ECU of de BSI zal wel protesteren!
Wat was dat vroeger toch eenvoudig
het is nog veel makkelijker geworden tegenwoordig: gewoon een originele aansluitset bestellen bij de dealer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als de trekhaak loslaat komt dat door de in mijn ogen zwakke M 10 boutjes verbinding aan de carrosserie. En dat is volledig origineel zowel op de Pluriel alsop de C3! Als de dagen weer gaan lengen haal ik de boel even los en ga ik samen met mijn constructeur wat hersenwaaien. (brainstormen)
En die electrische aansluiting is voor wat betreft de zevenpolige variant de eenvoud zelve.
Eerst komende week het kenteken ontvangen en de platen halen.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Als de trekhaak loslaat komt dat door de in mijn ogen zwakke M 10 boutjes verbinding aan de carrosserie.
Is dit nu Groninger koppigheid?
Je blijft er maar over door jeremiëren.
En aan de andere kant sta je de boel nog tegen te lassen, beetje hypocriet nietwaar?
René Jongejan schreef:Het onderdeelnummer voor een originele 13-polige kabelset in CAN-VAN-versie is 942852. En 942851 voor de 7-polige variant.
Een originele kabelset is een tussenprikker, dus met een steker en contrasteker voor elke aansluiting op het achterlicht. Over eenvoudig gesproken.
Niet langer lopen kloten en gewoon zo’n kabeltje scoren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Misschien is het wel koppigheid maar dan Leidsche koppigheid!
Als electromonteur kan ik dat aansluiten zelf ook wel, zit er al bijna op!