Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Van belang is dat de ring goed aangedraaid wordt en dus goed klemt en (per saldo) niet heel goed bereikbaar is.
Ik heb uiteindelijk de hele tank er onder uit gehaald om goed te kunnen zien waarom de zaak bleef lekken.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Bij mijn oude rubbers zat de bajonetsluiting tot aan het eind aangedraaid, bij de nieuwe rubbers gaat dit niet en maakt daarom een betere aansluiting. Scheelt een hoop gestink.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dat is het inderdaad. De klemring moet niet ‘op zijn eind zitten’ maar dus strak aanklemmen. Ik heb daarvoor de ‘oortjes’ van de bajonet ook iets verbogen en daarna met een schroevendraaier de klemring aangetikt zodat deze goed vastzat.
Daarvoor was het wel handig dat de tank er onderuit was. Je kunt het dan toch beter zien en je kunt er beter bij.
(kon meteen wat vliegroest op de tank verwijderen en behandelen)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vandaag genoten van een prachtige toertocht langs het voormalige ICCCR-terrein en de Posbank: la Tour des Limousines. Achter Tagora’s aangereden en geparkeerd naast R25’s, Vel Saris en 604.
Voor vertrek de tank gevuld en tegelijkertijd in de kofferbak gekeken naar de vlotter en aanzuiging. Conclusie: de vlotter lekt, ondanks het nieuwe rubber. Een breuk in het plastic. Ik begrijp dat reparatie eigenlijk niet mogelijk is, dus moet ik op zoek naar een andere. Voor de korte termijn wellicht toch wat proberen met twee componenten pasta.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
F.SvM schreef:F.SvM schreef:Voorzichtig demonteren ,
En weer monteren met een goede kit.
En wees niet te zuinig met de kit.
Het plastic is vaak poreus.
Vulslang of beluchting /ontluchting geloof ik ook niet in ( heb hetzelfde gehad)
VgFDit werkt
Nieuw rubber niet
Dit werkt zeker
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb ontdekt dat de vlotters schaars en duur zijn. Dus toch een reparatiepoging. Ik dacht dat er alleen een scheurtje in zat (het rondje op de foto), maar er zit ook een gaatje in de rand aan de bovenzijde (het pijltje op de foto). Ik dacht voor ontluchting, maar als je het ding uit elkaar haalt is het duidelijk dat die veronderstelling onzin is. Dus het gaatje is het probleem, niet het (haar)scheurtje. Bij de doe-het-zelf een gekeken of er een benzinebestendig vulmiddel bestaat dat op plastic houdt. En jawel, voor 11 euro heb je een tweecomponentensetje van Bison. Van binnen en van buiten het haarscheurtje iets v-vorming gemaakt en gevuld. En het gaatje in de rand van twee zijden gedicht. Terugplaatsen op het dikke CX-basisrubber is even een vervelend klusje, maar het is gelukt. Het oorspronkelijke rubber is veel dunner, maar dat rubber vertrouw ik toch niet helemaal meer (op de foto naast het gat van de vlotter). Dankzij een kloddertje vet lukte het zelfs om de sluitring nog wat aan te draaien.
Op naar een volgend klusje?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als dit niet goed is
Afkitten.
Goed bezig, vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dan wel: agge het niet wit? Kit!
Maar ik hoop dat ik het nu dicht heb zonder dat er dikke kitlagen een volgende keer in de weg zitten.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tankvlotter opgelost, mooi moment voor het volgende klusje. De achterruitverwarming doet het niet. De schakelaar werkt. Het relais achter het linker achterlicht klikt. Er staat spanning op de voedingsdraden met de schakelaar in handmatige stand. 11,8 volt. Met de schakelaar in automatische stand meet ik wel wat spanning, maar veel minder. Anyway, ondanks 12V doet de verwarming niets. Alle verwarmingsdraden op de ruit hebben dezelfde weerstand, er lijkt geen draadbreuk te zijn. Van de DS weet ik dat de verwarmingsdraden kunnen corroderen. Dat zou hier ook kunnen spelen. Is daar een remedie tegen? Een nieuwe achterruit à €400 vind ik ook weer een beetje zonde.
ik heb in het verleden dit van Bison gebruikt is soort lak met zilver er doorheen . De baan fijn opschuren en met een klein penseeltje een mooie streep trekken(had wel netjes afgeplakt met schilderstape) . werkt nog steeds bij mij.
deze is ook heel goed wel wat duurder dan de Bison
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zo’n setje heb ik staan - maar ik dacht alleen om een eventuele breuk te overbruggen. Alle draden naschilderen dus. Hm. Lekker klusje, de boel aftapen . Ik hoopte op een simpeler oplossing. Bedankt voor het meedenken.
niet alles overschilderen alleen waar eventueel een breukje zit daar is dit voor
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maarvdatbis het punt: ik meet geenn breuken.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je kan met een weerstandsmeting geen breuken vinden. Je meet namelijk altijd over de nog hele draden. Alleen als alles stuk is meet je oneindig.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986