Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
lekker in de bedrading knippen en doorlussen, doorverbinders, soldeer en tape. Koppigheid of zuunigheid?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Op deze foto met een originele trekhaak zit ‘ie er net zo dicht op!
Dat lijkt zo naar mijn idee.
Ik heb er een originele Citroën trekhaak onder hangen, dat was/is altijd een exemplaar met een afneembare kogel.
En het hart van de kogel zit ca. 10 cm van de bumper, dus is toch wel iets meer dan de door jou genoemde 3 cm.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dit is een origineel Citroen/Brink exemplaar met vaste kogel.
Aanhangwagentje past er goed achter.
Fietsendrager gaat er ook achter maar de fietsen staan vrij dicht op de achterbumper.
Doorlusstekkers heb ik, zaten bij die C3 trekhaak.
Volgens de gegevens geen verdere aanpassing nodig bij 7 polige aansluiting, alleen de permanente 12volt is niet nodig en ook geen mistachterlamp.
Woensdag in dichte mist naar RDW Groningen gereden maar het zicht was niet minder dan 50 meter dus ook toen geen mistachterlicht nodig.
Leuk werkje in de zon, dus het zal morgen wel niets worden.
Verder spullen voor het dak aan het verzamelen, dat zal nog wel wat langer duren.
Jaren geleden, geheel uit mijn hoofd, op een zuid Franse camping een losgetrokken 7 polige kabel van een caravan weer aangesloten.
De eigenaar wilde al contact met de ANWB repatriëring zoeken!
Celosse schreef:Wel geprobeerd een advertentie op deze site hiertoe te zetten maar dat lukt weer niet!
Nee en dat gaat de volgende keer ook niet lukken als je niet eerst dit hebt gelezen.
klikkerdeklikkerdeklikkerdeklak
Een en ander staat niet erg duidelijk voor een nieuwkomer op deze site, zeker als die nieuwkomer niet is opgegroeid met kreten als clicks, credits en apps!
Deze en al die andere woorden ken ik wel maar hadden tijdens mijn studie een hele andere betekenis.
Aan de andere kant kan ik overal ter wereld mijn weg vinden met kaarten en ervaring, dus nooit een DomDom nodig gehad.
Ik zal me ook in de regels van deze site trachtten te verdiepen, maar echt boeiend vind ik het niet.
Geef mij maar de echte wereld!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:
Ik zal me ook in de regels van deze site trachtten te verdiepen, maar echt boeiend vind ik het niet.
Geef mij maar de echte wereld!
Sorry hoor, maar wat doe je hier dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Verder spullen voor het dak aan het verzamelen, dat zal nog wel wat langer duren.
Weet je dan al wat er aan mankeert?
En zo ja, wat je nodig hebt om dat te verhelpen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
First things first, om het maar in modern Nederlands te zeggen!
Eerst het kenteken, dan die APK en wat rijden met de Pluriel.
Er zijn wat het dak betreft meerdere dingen mis, maar ik zie geen schade aan kabels of aandrijfsysteem.
Wel heb ik al een extra motortje gevonden voor de aandrijving van het dak.
Ik las ergens op de site dat zo’n motortje gelijk is aan een raamhefmotor, is dat zo?
Nieuwe kabels en wieltje worden besteld en eens zien wat er deze richting op komt vanuit Winschoten waar twee Pluriels van een vast dak voorzien worden en waarvan mij de afkomende niet benodigde onderdelen zijn toegezegd.
Dan zal er hier tegen die tijd ook meer ruimte zijn onder de carport of in de schuur wat een stuk aangenamer sleutelen is in de winter.
Ondertussen verzamel ik steeds meer gegevens, schema’s en tekeningen van het Plurieldak en lees ik vooral de bijna 30 pagina’s die over het Plurieldak gaan op deze site.
O, ja, als voorbeeld van de huidige digitale gekte; Met vrij veel moeite de digitale aangifte BPM gedaan om vervolgens te ontdekken dat die aangifte gewoon in een voldoende gefrankeerde envelop naar “Heerlen” gezonden moet worden! Hoezo digitaal?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Ik las ergens op de site dat zo’n motortje gelijk is aan een raamhefmotor, is dat zo?
Niet dus.
Daarnaast zijn er 2 versies van de dakmotor, CAN-VAN en volledig CAN.
En laat het motortje zelf nu nooit stuk gaan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inderdaad, het enige probleem betreffende het motortje wat ik op het forum tegenkom, kompleet met dramatische foto, is het deels afgesleten getande motorasje.
Wat zit er nog in de tandwielkast aan het motortje. Alleen de overbrenging of ook contacten ofwel sensoren. Er gaat tenslotte niet alleen 12Volt naar het motortje maar nog meer draden.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De positiebepaling van het dak komt uit het reductiekastje, daarin worden omwentelingen geteld.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
We gaan nu een beetje offtopic
Het onderwerp is de trekhaak. Over het dak zijn al kilometers tekst geschreven!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb TS al eens geadviseerd de titel van dit topic te wijzigen zodanig dat er uit blijkt dat het over zijn auto gaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Maar dan krijgen weer een diversiteit aan daktopics.