Daar ben ik het volledig mee eens! Onderhoud is behoud!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:.. een en ander gaat de kwaliteit van een Play-Mobil treintje niet te boven!
nou.. mijn dochter speelt nog steeds met de playmobiltrein die ik al 40 jaar heb. Gaat echt nooit stuk, Duitse kwaliteit. Buitengewoon goed en mooi.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Dit is ook een oplossing voor eventuele losse dakmotorsteuntjes. Daarvoor hoeft de ruit niet losgesneden te worden zoals hierboven beschreven: https://www.tvda.nl/citroen/
En wat betreft dat speciale vet, daar heb ik, na wijze raad via dit forum SKF LGLT 2/0.2 (ff Googlen) gebruikt.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Het nieuwe kenteken voor Riëlle, de 2004 Pluriel is binnen!
En gelijk een bericht van een BOA dat APK verplicht is!
Ik heb nog niet eens nummerborden voor haar.
Als die Play-Mobil trein in de tuin rijdt, zoals vroeger mijn LGB trein, dan is preventief onderhoud noodzakelijk.
In het weekend weer verder nadenken over het dak.
Vandaag een mooie zondag om mijn Frans te oefenen.
http://piege.epson.free.fr/capote/index.htm
Het wordt me al steeds duidelijker.
In ieder geval met mooie duidelijke foto’s.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb vandaag maar eens een dakje van een sloper afgehaald voor wat reserve delen.
Het achterraampje was open, ik kon dus het kunststof er goed afschroeven. Vervolgens met een schroevendraaier het dakje op de achterruit gedraaid. Dat ging, maar wel heel moeizaam. Vervolgens wat stoeien met bekabeling en ontgrendelingen om het dak in de kofferbak te draaien en los te maken. Van de zomer als het lekker weer is de boel maar eens goed bekijken en demonteren.
Dat met de hand en met behulp van een flinke schroevendraaier het dak open- of dichtdraaien gaat inderdaad nogal moeizaam. Gaat misschien beter met een booromslag met daarin een dikke zelfgemaakte bit?
(booromslag= handboormachine zonder electra)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:
Soms is het beter om hier de zoekfunctie te gebruiken als je denkt iets nieuws te plaatsen.
Deze link is namelijk al 2 keer langs gekomen in de loop der tijd.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1966591/
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2057902/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
En nu dus voor de derde keer!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
furriegurrie schreef:Vervolgens met een schroevendraaier het dakje op de achterruit gedraaid.
Ik heb hiervoor een hulpstukje gemaakt uit een M12-bout.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Mijn grote schroevendraaier heeft een gat in het handvat waar ik een andere doorheen gestoken heb om het draaien makkelijker te maken.
Vraag me wel af hoe zwaar het bij een normaal, goed werkend dak zou horen te gaan.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook redelijk zwaar, daarom zit er een reductiekastje op de dakmotor.
En is de constructie ook zo kritisch, als het maar iets zwaarder beweegt dan normaal, verspringt het tandwiel op de kabels en is de boel van slag.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Weleens die reductiekast uit nieuwsgierigheid opengemaakt en gefotografeerd?
Ik ben benieuwd naar het inwendige.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je hebt toch een reserve exemplaar?
We zijn benieuwd naar de foto’s.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986