Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gewoon een mooi plaatje, omdat er sinds 31 augustus vorig jaar exact 25.000 comfortabele kilometers onder de C6 zijn door gegleden. Recentelijk een beurt gehad en over drie weken twee nieuwe achterbanden. Op naar de volgende 25.000 kilometer!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Over smaak valt niet te twisten, maar zo’n afgrijselijke sleurhut achter een beeldschone C6, je moet maar durven…
Ik zou die foto bij de trekhaak hebben afgekapt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Over smaak valt gelukkig niet te twisten, dus laten we dat ook maar niet doen. Ik onderken de schoonheid van een C6. Dat is een van de redenen waarom ik de auto zo waardeer. Dat is eveneens een van de redenen waarom de trekhaak van mij perse afneembaar moet zijn. Die detoneert immers bij de mooie lijnen van de auto. Daar vinden we elkaar dus in.
Wellicht ter opluchting, maar de getoonde combinatie is zelden te zien. Het ophalen van de ‘afgrijselijke sleurhut’ betreft slechts een vriendendienst voor iemand die daartoe helaas zelf niet meer in staat is, maar nog wel graag op vakantie wil. Daar is weinig durf van mijn kant voor nodig en daar offer ik voor korte tijd de schoonheid van mijn auto graag voor op. Hoofd- en bijzaken in het leven, derhalve.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Inmiddels zijn we een jaar verder en kan ik de eerste balans opmaken. Is de beslissing de juiste geweest? Voor zover je dat bij een keuze gemaakt vanuit het hart kunt zeggen, uiteraard.
Het afgelopen jaar heb ik ruimt 34.000 kilometers met de C6 als dagelijkse auto mogen afleggen. En elke dag was een feest. Het voelt nog steeds als een rijk bezit (een gevoel wat ik na verkoop van mijn ID19P niet meer heb gehad) en het rijden is een genot. Ik rijd veel (snelweg) kilometers en ga zorgvuldig met de techniek om. Ik rijd de auto netjes warm en geniet van het comfort. Ik heb de auto ruim een jaar geleden bewust gekocht bij GJO. De auto is daar altijd in onderhoud geweest. Het is voor mij niet naast de deur, maar het is wel een bewuste keuze. Het afgelopen jaar heb ik mij voor een aantal reguliere zaken in Nieuw Vennep gemeld. Eenmaal voor het wisselen van de zomer- naar winterbanden en vice versa. En eenmaal voor een reguliere onderhoudsbeurt. Daar is op mijn verzoek een silent block vervangen en heeft de C6 twee nieuwe banden gekregen.
De auto heeft zich zomer en winter probleemloos gedragen. Een aantal weken geleden kreeg ik een emissiestoring in beeld en bleef het motormanagementlampje lampje branden. Aan de motor en de rij-ervaring was niets te merken. Zoals het een auto met karakter betaamt, verdween die melding na twee dagen weer en is niet meer terug gekomen. Feitelijk is dat de enige storing die zich heeft voorgedaan. Een prima score in vergelijking met de nieuwe auto’s die ik de afgelopen 19 jaar heb gereden.
De vaste kosten zijn fors, echter omgeslagen naar het aantal kilometers per maand, valt het mee. Dus de conclusie is gerechtvaardigd dat ik nog steeds tevreden ben. Vorige week heb ik mij weer bij GJO gemeld en kreeg de C6 een verse APK. Ik kan dus weer een jaar verder. Hopelijk met minimaal even zoveel plezier als het afgelopen jaar.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
JanSr schreef:Over smaak valt niet te twisten, maar zo’n afgrijselijke sleurhut achter een beeldschone C6, je moet maar durven…
Ik zou die foto bij de trekhaak hebben afgekapt.
tja, blijkbaar moet je dus acteur, kunstliefhebber, presentator etc zijn om een C6 te rijden. En dan vooral om iedereen te laten zien hoe stijlvol je bent? Of een afwijkende mening?
Het is gewoon een prachtige wagen en die trekhaak is super praktisch. Het is dat onze caravan op locatie blijft… Anders had ik hem er sans scrupules achter gehangen! Zag bij Valence ook een C6 met caravan! Superleuk! Zelfs een Panamera met caravan… Van mij geen probleem. Ik heb niet de behoefte om nu ik C6 rijdt me opeens in luxe hotels te begeven…
Er is al aangegeven hier niet verder over te discussiëren.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
De tijd gaat hard. Inmiddels bijna 60.000 tevreden en comfortabele kilometers afgelegd in de C6 als dagelijks vervoermiddel.
En bij een update verwacht je een aantrekkelijk en leerzaam stukje proza over de beslommeringen van een dagelijkse C6 rijder die tegenwoordig zo’n 1000km per week aflegt. Maar helaas. De auto doet het geweldig en heeft zich een betrouwbare metgezel getoond. Op de reguliere onderhoudsbeurten welke elke 30.000 km bij Garage Johan Oldenhage worden uitgevoerd, is er nauwelijks iets te melden. Geen rare storingen, geen meldingen, nee, het spreekwoordelijke starten, lopen en rijden is mijn deel. Kortom, een tevreden C6 rijder!
En de toekomst? Wie zal het zeggen. Ik realiseer mij dat het type auto wat ik rijd heden ten dage niet op ieders bijval kan rekenen. Zeker niet vanuit de (lokale) politiek. Ik zal moeten afwachten hoe zich dit ontwikkelt en in hoeverre het rijden in een C6 Diesel op termijn een belemmering in de vrijheid wordt.
Tot op heden is het nog steeds een dagelijks voorrecht en ik betrap mij er regelmatig op dat ik nog steeds achterom kijk wanneer ik de auto heb geparkeerd. Dat is een goed teken.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Partir c’est mourir un peu.
In augustus 2016 ging een lang gekoesterde wens in vervulling. Na jaren van leaseauto’s en klassieke Citroëns mocht ik mij de eigenaar van een Citroën C6 noemen.
De afgelopen (bijna) 3 jaar heb ik met ontzettend veel plezier en groot genoegen een ton met deze heerlijke auto gereden. Hoewel ik gewend was aan ‘echte’ klassieke Citroëns, was het voor mij bij aanvang wel een gok na jaren van nieuwe en betrouwbare Citroëns. Die gok bleek achteraf niet zo groot, want de auto is de afgelopen drie jaar een betrouwbare metgezel gebleken. De angst bleek ongegrond.
Natuurlijk, ik ben niet over één nacht ijs gegaan. Ik heb de auto bewust bij Garage Johan Oldenhage gekocht. De auto is daar jaren in onderhoud geweest en ook ik heb het onderhoud – hoewel niet naast de deur – altijd door deze specialisten laten uitvoeren.
En dan komt er toch een einde aan onze relatie. Door verandering van werk van mij en mijn vrouw gaat het wagenpark in ons gezin op de schop. Concreet betekent dit dat ik weer een nieuwe Citroën ga rijden, een C5 Aircross 180pk EAT8. Op geen enkele manier vergelijkbaar met de gracieuze 6-cilinder en hydractief geveerde C6, maar in ieder geval het comfortabelste wat Citroën momenteel in de aanbieding heeft.
Heel even heb ik getwijfeld of ik de C6 niet zou bewaren. Maar dat is een business case de bijna niet te onderbouwen is. En daarom hoop ik een andere liefhebber te vinden. Ik realiseer mij dat de markt voor deze auto’s klein is en in het huidige beleid niet de beste keus. Geen hoofdprijs dus, maar hopelijk is er andere liefhebber te vinden.
Zoals gezegd, heeft deze betrouwbare auto altijd goed ondehoud gehad. Vorig jaar is het volledige koelsysteem nog vervangen. Nieuwe radiator, nieuw thermosstaathuis en ook de (beruchte) collector op de voorste cilinderbank is vervangen. De auto staat op originele Atlantique velgen, maar er is eveneens een viertal (nieuw gepolijste) Roccastrada velgen aanwezig.
Is de auto nieuw? Nee, zeker niet. De auto ziet er absoluut netjes uit, maar heeft uiteraard wat gebruikssporen, zoals dat mag bij een auto met 324.000 km.
Mocht iemand interesse hebben, dan kunnen zij zich melden. Ik zal eveneens een advertentie aanmaken.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Hallo joriki,
Aanstaande Zaterdag ga ik jouw c6 ophalen .
Ik hoop dat ik er net zoveel plezier aan zal beleven als jij
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Hallo Bob,
Wat leuk om te horen! Heel veel veilige en comfortabele kilometers toegewenst!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)