En toch denk ik dat als de garantieperiode ten einde loopt, dat je een groot risico loopt als je die 2e hands EV koopt.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/20/in-3-jaar-moest-de-taxi-33-keer-terug-naar-tesla-a3981098
...een tweedehands taxi met ruim 200K op de teller. Nee, die zou ik niet kopen. Jij wel?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RogerM schreef:
En nu blijkt juist dat die accu het erg goed doet.
Als dat accupakket zo goed is, waarom heeft onze dienst-Zoë dan na 3 jaar al het tweede pakket? En waarom is dat niet alleen bij onze Zoë zo? En waarom gaan die pakketten op de hier rondrijdende stadsbussen dan vaak stuk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RogerM schreef:Met een dak vol zonnepanelen rij ik straks voor nop, stil en schoon.
Nee, want voor een EV ga je straks als eerste een fikse km-heffing betalen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat denk ik niet. Ik hoef nooit in de file te staan bijv. Er zal ongetwijfeld een ander systeem komen om inkomsten te genereren voor de Roverheid, maar ik kan me niet voorstellen dat ik meer moet betalen met mijn EV dan jij met je plofmotor. Het op gewicht gebaseerde systeem van MRB gaat eruit en er komt een eenheidsworst en/óf rekeningrijden voor terug. Ondanks dat de zelfverklaarde vroempartij (NOT want ze zitten al jááááren in de regering en autorijden wordt alleen maar duurder!) nu aan het roer staat, zullen ze het fiscaal beleid vrij groen houden. Dat is wat de burger wil.
Taxi’s en stadsbussen vergelijken met wat woon-werkverkeer is geen vergelijking. Meeste Zoe’s hebben een huuraccu. Breng je ‘m toch lekker terug?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Apart is dat hé? Op elk forum waar dit soort EV discussies zijn zijn EV bezitters die onze auto’s pruttelpotten of plofmotoren noemen.
Ik vind dat heel merkwaardig en een beetje denigrerend. Ik heb immers een 50 jaar oude zes in lijn die bijna loopt als een turbine en dan heb ik het niet over de V12 E type waarmee ik heb gereden.
Als je heel tevreden bent met je EV of heel blij, het is je van harte gegund, maar die denigrerende termen vind ik niet gezellig.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RogerM schreef:ik kan me niet voorstellen dat ik meer moet betalen met mijn EV dan jij met je plofmotor.
Goed lezen Roger, goed lezen. Ik schreef namelijk niet dat je meer of minder zou gaan betalen voor jouw eventueel ooit toekomstige EV, ik schreef dat je er voor moet gaan betalen. Hoeveel? Dat schreef ik niet. Ook niet of het meer of minder zou zijn dan voor een auto met een verbrandingsmotor. Jij schreef dat je voor nop kunt gaan rijden, en dat is mijns inziens geen correcte weergave van de toekomst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Han S
sorry als ik op je lange zuigerveren sta. grappen over LPG zijn zeker wél toegestaan? doe niet zo kleinzielig zeg. Overigens ben ik nóg geen EV bezitter, maar dat gaat wél gebeuren. Tot die tijd plof ik net zo lekker door als jij.
@Waterman
momenteel is de MRB nul euro voor full-EV, evenals de BPM. Omdat ik m’n zonnepanelen al lang en breed heb terugverdiend, reken ik gemakshalve met gratis elektriciteit. Wat haaks op die bewering staat zijn de aanschafkosten. Daarom rijd ik nog effe geen EV. Dát ik er op een goede dag voor zal gaan betalen is evident. Infra is niet gratis. En de (lokale/provinciale) overheid zal wel een andere list verzinnen om mij te belasten teneinde geld op te halen voor zaken die niets met autorijden te maken hebben.
EV maakt duidelijk dat het huidige systeem van belastingen niet gaat werken, lees: geen eerlijk verhaal is. Belast de auto naar tijd, gebruik en locatie en niet omdat ik een auto bezit. De VVD houdt niet van nivelleren behalve als het op autobezit aankomt. Dan mag opeens heel Nederland meebetalen aan de Tesla/Mitsubishi Outlander subsidie. Ik zeg: iedereen gelijk belasten naar gebruik/locatie/tijdstip. Dan wil ik ook best betalen.
edit: verder heb ik niets meer aan de discussie toe te voegen. een mening is als een r**t: iedereen heeft er een.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Even terugkomend op de vraag wie het overweegt elektrisch te gaan rijden, dan denk ik dat we uiteindelijk allemaal eraan zouden moeten als het aan het beleidmakers ligt
Mijn inzien’s zullen ze langzaam de kosten zo gaan toepassen dat je gedwongen wordt over te stappen. Tot dat moment zal ik wel een auto met verbrandingsmotor rijden.
Vraag is dan of je nog de zelfde beleving heb van het auto rijden.
Voor mezelf zie ik het gelijk de overstap van auto’s met een carburatie system zonder katalysator naar auto’s met motor management en alles erop toen sprak men ook over dat je niets meer aan je eigen auto kon doen en dergelijke uiteindelijk rijden de meesten hier nu ook in en is er eens iets aan het systeem gaan we ook gewoon naar een specialist of een garage.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
...de meesten zullen snel om zijn zodra ze in de gaten krijgen hoeveel continue koppel een elektromotor heeft. Het is namelijk erg leuk om een X5 eruit te rijden met een Leaf terwijl je kids lachend op de achterbank zitten
En ja, het beleid zal inderdaad zijn dat fossiel eruit gaat. Geen idee wanneer dat een feit is. Ik zie ook niemand meer met paard en wagen rijden.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Han S schreef:Jeroen Simons schreef:Ik overweeg de laatste te zijn die elektrisch gaat rijden.
Gewoon doen Jeroen, er is niemand die je tegenhoudt, maar op deze manier voeg je niets toe aan de discussie.
Volgens mij geef ik antwoord op de vraag uit de titel van dit topic dat trouwens in de tijd alle kanten uitgaat…....
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
RogerM schreef:...de meesten zullen snel om zijn zodra ze in de gaten krijgen hoeveel continue koppel een elektromotor heeft. Het is namelijk erg leuk om een X5 eruit te rijden met een Leaf terwijl je kids lachend op de achterbank zitten
En ja, het beleid zal inderdaad zijn dat fossiel eruit gaat. Geen idee wanneer dat een feit is. Ik zie ook niemand meer met paard en wagen rijden.
Ja leuk, en als je vier keer zo’n sprintje hebt getrokken kom je niet meer thuis want de accu is bijna leeg.
Overigens gaat een Ioniq heel snel van 0 naar 50, maar van 0 naar 100 duurt tien seconden. Ik heb vier auto’s, een van 50 jaar, een van 26 jaar, een van 23 jaar en een van 17 jaar en die doen het alle vier sneller.
En ik heb drie motorfietsen, waarvan er twee al 200 gaat als de Ioniq de 100 heeft bereikt.
Snel? Dat sprintjes trekken heb je met een paar keer wel gezien en ga je weer normaal rijden.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere nieuwe X5 gaat sneller van 0 naar 100 dan de duurste Leaf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Grappig is dat wel, de ene auto is nog sneller dan de andere, maar als ik op de N zoveel voor een stoplicht sta en het licht gaat op groen, dan gaat de stoet na een halve minuut al 60.
En sta ik toevallig vooraan, dan heb ik in no time een gat van 150 meter achter me, gewoon met een Peugeotje 206.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Veel mensen denken dat hun grootmoeder onder het gaspedaal ligt. Jij denkt waarschijnlijk je schoonmoeder…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.