Hallo,
Ik heb een hele leuke Ami 8 gekocht
Hij loopt echter niet zo lekker. Een fijne nieuwe elektronische ontsteking heeft niet geholpen. Carburateur is de volgende verdachte in het rijtje en zal ik maar eens reviseren.
Nu ben ik zelf een liefhebber van lpg, en dat wil ik dan maar gelijk gaan inbouwen.
Nu heb ik me verdiept in het niet bevriezen van de verdamper. Een stift in de uitlaat mag niet meer, dus een watercircuit om de verdamper te verwarmen.
Ik heb een voorbeeld gevonden op internet. Maar heeft iemand ervaring met hoeveel windingen om de uitlaat moeten? En gaat het systeem aan de kook als je een flink stuk op benzine rijdt? Er wordt dan immers geen warmte door de verdamper onttrokken…...
Ik heb gezocht op dit forum. Ik heb wel wat gevonden, maar niet een beschrijving van hoe je dit het beste kunt aanpakken. Ik heb ook al gedacht om er ook een schakelbare koelwaterverwarmer in te plaatsen. Die zitten in moderne diesels omdat het vaak te lang duurt voordat het koelwater op temperatuur komt.
Kortom is er ervaring met het ‘verwarmingssysteem’ van de verdamper?
Er bestaan elektrische verdampers. Die zet je selectief aan/uit. Misschien is dat iets voor jouw probleem.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vind maar eens zo’n verdamper met een E4 typegoedkeuring.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou hier naartoe bellen voor info. Niet omdat ik er ervaring mee heb. Maar alleen omdat ik weet dat ze ervaring hebben met LPG:
https://www.duckservice.nl/nl/wat-doen-wij/2cv-op-gas.php
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971