Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zolang dat opladen niet in minder dan 3 minuten kan zie ik er niets in. Als ik collega’s om de haverklap zie hannesen met een laadkabel dan moet je wel een ongelofelijke schraper zijn om dat over te hebben voor 4% bijtelling. Gelukkig gaat het over een paar weken al naar 8%
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Als ze n goede accu bieden met 4 dikke electro-torretjes vlak tegen de 4 wielen aan zou ik toch wel zwaar gaan neigen…...
Zoals hierboven al aangehaald vind ik de laadtijd ook te lang. Je kunt gemiddeld genomen na een half uur snelladen weer zo’n 250 km rijden. Dat betekent dat je, afhankelijk van doorstroming en snelheid, om de 1.5 à 2 uur een half uur stilstaat. Je moet dan ook nog maar afwachten of er een laadpaal vrij is, anders kun je aansluiten in de rij.
Nou ben ik al niet gezegend met een overmaat aan geduld, maar verplichte pauzes met allemaal mensen voor je die alle tijd van de wereld (lijken te) hebben zorgen vrijwel zeker heel snel voor een heel slecht humeur…
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Voor mij is laden zonder kabel de norm. Zodra ik de auto op de oprit kan zetten, en de wagen gaat draadloos laden, zoals met mijn smartphone: prima.
Het bereik is/wordt zodanig dat de kilometers op een dag toch niet op gaan. Mocht het wel op zijn, dan ben ik na een 500 km wel even toe aan een half uurtje pauzeren/lunchen. Wel zo veilig ook.
Veni vidi zweefti
Ik zie dan ook het meest in de fuelcell. Bij voorkeur op waterstof.
Probleem is alleen dat daarvoor de infrastructuur niet alleen te licht is (zoals voor EV), maar vrijwel non-existent.
Vriend van me heeft naar volle tevredenheid een Fuelcell-Hyundai. Heeft er alleen een Mondeo-diesel naast omdat hij niet verder van 130 km van zijn woonplaats afkan vanwege gebrek aan tankstations. Maar hij tankt net zo snel 300 km als ik met de C4GP doe.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Apprentice schreef:
Nou ben ik al niet gezegend met een overmaat aan geduld, maar verplichte pauzes met allemaal mensen voor je die alle tijd van de wereld (lijken te) hebben zorgen vrijwel zeker heel snel voor een heel slecht humeur…
.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
erikv schreef:Voor mij is laden zonder kabel de norm. Zodra ik de auto op de oprit kan zetten, en de wagen gaat draadloos laden, zoals met mijn smartphone: prima.
Het bereik is/wordt zodanig dat de kilometers op een dag toch niet op gaan. Mocht het wel op zijn, dan ben ik na een 500 km wel even toe aan een half uurtje pauzeren/lunchen. Wel zo veilig ook.
Dat draadloos laden lukt prima met een telefoon of een tandenborstel, maar een electric vehicle laadt met een iets grotere stroomsterkte en als het snel moet gaat het met 75 kilowatt.
Als dat draadloos moet, kun je beter niet dicht in de buurt komen, want je wordt ter plekke gefrituurd.
Overweeg ik om elektrisch te gaan rijden: ja.
Wanneer: geen idee.
Hoezo? Mijn werkgever doet niet aan leasebakken. Dus zou ik er zelf een moeten kopen. Nieuw kopen vind ik een te duur grapje, 2e hands geloof ik er nog niet zo in. Laat eerst alle kinderziektes maar eens verdwenen zijn.
Op kantoor hebben we een paar elektrische Kona’s staan. En dat zijn prima woon-werk verkeer auto’s. Niets meer dan dat.
Overigens is het wel interessant om te zien wat het allemaal betekent voor de berijders. Al jaren heb je voor minder valide mensen een apart toilet, bij kantoren een speciale ingang (met oprit en schuifdeur) en speciale parkeerplekken vlakbijk de ingang. En wat zie je nu voor de elektrische auto’s? Jawel, speciale parkeerplekken, naast de invalide plekken. Krijgen die mensen straks ook hun eigen plee?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
LOL.
Sta in deze E-wereld net zoals jij. En een drietje lijkt me toch wel een hele mooie oto, c.q. het einde.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
@ Nielsje: en moeten we dan straks met ICE-aandrijving allemaal bij een rookpaal parkeren?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In mijn, tegen Amsterdam aangelegen, woonplaats zien we dat de EV-matsregelingen hier en daar al weer worden afgebroken. Vanaf 1-1-20 moeten mensen die een EV op een laadplaats in een “betaald parkeren wijk” ook gewoon gaan betalen voor het parkeren en vallen ze onder hetzelfde regime als normale parkeerders: maximaal 2 uur parkeren tenzij met een bewoners-bezoekerspas.
De weinige laadplaatsen worden nu overdag namelijk vaak bezet gehouden door schrapers die graag in Amsterdam vertoeven maar daar niet voor wensen te betalen. EV op de parkeerplaats bij de laadpaal, stekker er in, met de tram naar het werk en aan het eind van de dag weer volgeladen naar huis… de lokale EV-pionier heeft dan het nakijken en daar baalt men van.
Verder worden laadplaatsen die weinig gebruikt worden niet langer strikt voor EV’s gereserveerd omdat bewoners klagen over lege plaatsen terwijl de parkeerdruk megahoog is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:de EV-matsregelingen.
Grapje of Freudiaans?
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Han S schreef:
Dat draadloos laden lukt prima met een telefoon of een tandenborstel, maar een electric vehicle laadt met een iets grotere stroomsterkte en als het snel moet gaat het met 75 kilowatt.
Als dat draadloos moet, kun je beter niet dicht in de buurt komen, want je wordt ter plekke gefrituurd.
Inderdaad, eens. Maar er zijn al succesvolle pilots gaande met inductieladen. Omdat dit er van uit gaat dat de auto minder heftig hoeft te laden, want elke dag een beetje (geen volle lading) en over een langere tijdspanne, is dit in de praktijk niet/nauwelijks van toepassing.
Daarnaast zal er met de nieuwe glasbatterijen ook minder KWh nodig zijn, want een hoger rendement.
Ik blijf voorlopig rustig afwachten, ik verwacht de komende 5 tot 10 jaar nog hybride/phev te rijden voor dit (een betaalbare) werkelijkheid is
Veni vidi zweefti
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die bedoel je toch?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!