2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Een nieuwe lente, een nieuwe uitdaging…..
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 31 maart 2006 02:43 PM
  [ # 16 ]

Jouw symptomen klinken wel erg het zelfde als de nukken die mijn snoek ook heeft/had. Of e.e.a. bij mij nog optreed weet ik eigenlijk niet.
Ik tank nu zo’n beetje na 300 a 400 kilometer.  Dus voordat de tank echt leeg raakt (verbruik 1 op 10). Als de tank meer dan half leeg raakt trad het schokken en stoten bij mij ook op. Niet een beetje inhouden, maar echt heftig. Het is me 1 keer overkomen bij het nemen van de Van Brienenoord brug….kwam ik halverwege de helling stil te staan op de rechter baan met hele grote vrachtwagens achter me die dan heeeeeel snel dichterbij komen en gelukkig op het laatste moment om je heen weten te sturen…..dat is best zweten kan ik je vertellen. Een tijdje gewacht, met tussen pozen starten en gelukkig deed ze het weer! Na de brug op de vluchtstrook even staan uit dampen en wat checken onder de kap, maar alles werkte weer perfect zo leek het. Toen toch maar rustig naar een tankstation gereden, tanken en door naar huis.

Het is mij alleen overkomen op de snelweg. De enige manier om dit gedrag te beinvloeden bij mij is minder gas geven. Af laten zakken tot 70 a 80 en dan pakt de motor weer op bij rustig gas geven. Diep intrappen en het gedrag herhaalt zich. Bij vollere tank treedt dit nooit op. Ik denk dat dit schokken wordt veroorzaakt door vervuiling in de tank waardoor de benzine toevoer gehinderd wordt. Bij grote vraag naar benzine en weinig hulp van de zwaartekracht (minder benzine die uit de tank wil lopen) is wellicht de hoeveelheid te laag om de carburateur gevuld te houden…het vervangen van de benzinepomp heeft bij mij niets uitgemaakt.
Wellicht dat in de loop van de tijd de vervuiling is opgelost, maar ik heb nooit meer geprobeerd om langer door te rijden….
M’n extra gemonteerde bezinefilter voor de carburateur wordt nu niet meer zwart, dus de vervuiling is wel minder geworden. Maar wellicht zijn het grotere delen of is het een vel oid dat over de uitstroom opening zakt.

Furrie

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2006 02:53 PM
  [ # 17 ]

Hej Furrie,

Doe eens een controle van het lamellenfilter IN de tank! Draai daartoe met een bijna lege tank de grote aftapstop ( maat 21) onder de tank los en kijk.

ook zal er een hoop bagger uit je tank stromen! Houd een grote opvangbak ik de buurt!

Wat ook voorkomt is dat de aanzuigslang niet helemaal tot beneden in de tank hangt. Je kan em dan ook niet leeg rijden. Het bgint dan op te treden als je auto scheef staat ( bijvoorbeeld als je de Brienennoord op tijdt!! Laughing )
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 31 maart 2006 05:31 PM
  [ # 18 ]

Hoi Furrie,

Aangezien ik een injectie heb met electrische brandstofpomp, zuigt ie wel voldoende brandstof aan, behalve….. als er inderdaad ergens rommel inzit. Hetzij in de injectoren of ergens in het filter oid.
Morgen eens kijken bij de tank, om eens te zien of er daar lekkage zit of wat dan ook, en daarna het ding maar weer eens voldoende vullen.
Misschien dat het helpt. Alleen bokt mijn dame niet bij 70 of 80, maar met name in de tweede en derde versnelling, met welk toerental daar ben ik nog niet achter, daar heb ik niet opgelet. Zal ik de volgende keer proberen te doen.
Mijn garagist baalde er wel van, en hij kende het probleem ook nog niet. Hij stelde al voor om de dame in kwestie om te ruilen “voor een goede” maar ja, die heeft ie zelf niet staan, dus dat schiet ook weer niet op.
Afijn, morgen eens kijken hoe de dame zich gedraagt. Wat misschien wel meespeelt is de temperatuur.  Woensdag is voor het eerst sinds lange tijd de motor weer eens lekker op temperatuur geweest. Een blik op de temperatuurmeter leerde me dat ie eerst netjes naar het midden kroop, en na het verlaten van de garage eerst omhoog ging en daarne weer een stukje omlaag ging, om vervolgens nog wat te stijgen en wat te blijven ahngen ruim onder het midden (de thermostaatklep is dan opengegaan, waardoor er een hoop koele vloesitof het blok in mag).
Kan dus zijn, dat in het kritische gebied van wel/niet open er een sensor een verkeerd signaal doorgeeft, misschien dat Joris hier het fijne van weet?
In elk geval, met een beetje mazzel, wordt het verhaal morgen vervolgd.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2006 05:44 PM
  [ # 19 ]
superpetur schreef:

Hoi Furrie,

Kan dus zijn, dat in het kritische gebied van wel/niet open er een sensor een verkeerd signaal doorgeeft, misschien dat Joris hier het fijne van weet?
MVG, Peter

Dat kan maar de effecten zijn minimaal. Alleen stationair merkbaar. verder aan het brandstof verbruik…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 maart 2006 06:29 PM
  [ # 20 ]

Als ik me niet vergis hebben IE modellen geen lamellenfiltertje in de tank… Confused

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 maart 2006 06:32 PM
  [ # 21 ]
DriverD schreef:

Als ik me niet vergis hebben IE modellen geen lamellenfiltertje in de tank… Confused

Inderdaad, IE modellen hebben nooit een lamellen filter in de tank.
Let op dat de branstof druk rond de 2.0 bar moet zijn, gemeten bij 1500 rpm.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2006 06:46 PM
  [ # 22 ]

Flurrie heeft een DSUper!  Evil or Very Mad

Het probleem van Petur is van een heel andere aard.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 maart 2006 06:57 PM
  [ # 23 ]

Het gaat over de DS23IE van Superpetur!!!!!! Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
En een prettig weekend, ook voor Joris Laughing

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2006 07:21 PM
  [ # 24 ]
DriverD schreef:

Het gaat over de DS23IE van Superpetur!!!!!! Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
En een prettig weekend, ook voor Joris Laughing

Jij ook he D!
Maar ik sprak Flurrie aan. Niet petur!.. aaaagghh LB!

Back on topic NOW!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 31 maart 2006 07:22 PM
  [ # 25 ]

Het ging inderdaad over de DS23IE van Superpetur.
Ik ben niet goed op de hoogte van de set-up van de injectie maar dacht er wellicht een gelijke oorzaak kon zijn voor deze problemen en dus heb ik mijn verhaaltje toegevoegd. Het was geenszins de bedoeling het draadje over te nemen hoewel ik blij ben met de tips! Ik heb op dit moment ook niet echt een probleem, ik tank alleen wat vaker Very Happy

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 31 maart 2006 08:05 PM
  [ # 26 ]

Kijk Flurrie, en da;s de kern van zo’n mooi forum als dit.
Hier kun je gewoon je opmerkingen tussen zetten, en staan ze niet goed, dan hebben we een prima moddergooier op het forum die de zaken indien nodig verplaatst. En inderdaad, jouw verhaal met weinig benzine in de tank en wellicht verhoudingsgewijs veel rotzooi in de aangezogen brandstof kan meespelen.
Mijn probleem is voorlopig nog niet opgelost (kreeg vandaag weer de opmerking dat de dame meer staat dan rijdt….) maar misschien dtab ik morgen meer weet.
Wat betreft het tripoide huis rubber, dat moet inderdaad vervangen worden, en dat zal wel weer een rotklus zijn. Slechts 3 pagina’s in het werkplaatshandboek mbt aandrijfassen….... en het staat daar zo simpel, dat je denkt “dat doe ik wel ff….”  en juist die klusjes vallen dan zo tegen…..  Afijn, ik ritsel wel een hoekje bij de garagist, en zal er twee dagen voor plannen. Lijkt me wel handig om dan ook meteen fuseekogels e.d. te vervangen, want je zal zien dat ze daarop wordt afgekeurd bij de apk….....

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2006 08:10 PM
  [ # 27 ]
superpetur schreef:

Wat betreft het tripoide huis rubber, dat moet inderdaad vervangen worden, en dat zal wel weer een rotklus zijn. Slechts 3 pagina’s in het werkplaatshandboek mbt aandrijfassen….... en het staat daar zo simpel, dat je denkt “dat doe ik wel ff….”  en juist die klusjes vallen dan zo tegen…..  Afijn, ik ritsel wel een hoekje bij de garagist, en zal er twee dagen voor plannen. Lijkt me wel handig om dan ook meteen fuseekogels e.d. te vervangen, want je zal zien dat ze daarop wordt afgekeurd bij de apk….....

MVG, Peter

Het vervangen van een binnenste aandrijf as hoes duurt eeeehhh een uurtje of 3. Fusees wil je niet weten! Een goede garage kan die los vervangen maar normaal vervang je de fusees inclusief lager…neem maar 500 euro mee…

Dus eerst checken of ze wel vervangen moeten worden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 maart 2006 10:03 PM
  [ # 28 ]

Hee Petur,

Heb je het branstoffilter in je rechterbalk ooit wel eens vervangen.  Confused:
Als je die nou eens verwijderd en openbreekt weet je wellicht iets meer over de inhoud van je tank Idea

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 31 maart 2006 10:14 PM
  [ # 29 ]

Yep…....
Zie eens het topic, vermoedelijk ergens verweg hier…. Problemen uitwisselen…..  en zie daar, een hoop uitdagingen zul je daar in aantreffen….
Één van de eerste dingen die ik zelf heb gedaan is het originele brandstoffilter vervangen door een nieuwe, dure originele van Bosch.
De oude uit elkaar getrokken, en daar zaten wat zwarte en roestbruine spikkeltjes in….  Maar dat die verstopt zat, nee niet echt. Dat had ik wel verwacht, omdat vlak voor het vervangen er stevig aan de dame gewerkt is, de rechterbalk is toen vervangen…..
En het schokkende rijden heb ik bij de proefrit ook gemerkt, maar tot van de week heeft het probleem niet weer in die mate de kop opgestoken….
Wat misschien zou kunnne helpen is een reinigend additief aan een tank benzine toeveogen, maar ik weet of er iemand ervaring heeft met zulke goedjes bij de Ds, en met de IE versies daarvan.
Wat er misschien mee te maken heeft, als ik het gaspedaal intrap heb ik niet het idee dat de dame wegspuit, ondanks de injectie.
Maar, ik vergeet een beetje het “goede” nieuws.
Bij vertek zette ik de dame in 1, maar ze kwam niet van de plaats bij het loslaten van de rem.
Echter, bij huis, in de 1 madam rolt rustig weg….....  met warme motor etc…...  En daar houd ik van, zo’n rustig vertrek. Nou weet ik niet in hoeverre de drukken in het systeem hier iets mee te maken hebben, bij huis stonden de voorwielen in rechtuit stand, bij de garage waren ze wel een tik verdraaid….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 maart 2006 10:30 PM
  [ # 30 ]

Wat er misschien mee te maken heeft, als ik het gaspedaal intrap heb ik niet het idee dat de dame wegspuit, ondanks de injectie.

ontsteking op tijd, koppelingsregelaar goed afgesteld…..etc,etc….

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook