Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Nu al meer dan een jaar geleden wilde onze Pluriel niet meer starten. Wel vlot rondkomen, maar niet aanslaan.
De ANWB heeft toen een noodomleiding aangelegd, die tot op heden nog steeds functioneert (zie foto). Maar ja, het is niet ‘comme il faut’. Heeft iemand een duidelijk schema van die printplaat? Ik heb die bekeken maar ik kan er geen ongerechtigheid op ontdekken, maar kennelijk zit er ergens een ‘los contactje’, of een kapot spoortje. Komt iemand dit bekend voor?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit is toch niet de BSI, maar de BSM?
De BSI zit binnen en de BSM onder de kap achter de linker koplamp.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De BSM bestaat bij mijn C4 uit 2 helften die aan elkaar gesmolten zijn bij productie. Het ding kan niet open. Reparatie zal wellicht kunnen maar dan moet je ‘m letterlijk door midden zagen, gewoon vervangen dus voor een nieuwe dus, dat kan iedere garage.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Waarom nieuw?
En vervangen kan je zelf.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
2e handsje kan natuurlijk ook
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Reparatie kan getuige deze film, of het je lukt en hoelang het werkt
Die omleiding van de ANWB wordt gemaakt vanwege een defect bedieningsrelais van de brandstofpomp. Nu heb je als je de auto op contact zet 12v rechtstreeks op de pomp staan. Beste kun je een nieuwe BSM halen op de sloop (Bart Ebben, Meresiaparts etc). Zorg wel dat je het juiste onderdeelnummer hebt.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
OK, BSI, BSM, dat verschil wist ik niet. Waar zit die BSI dan ergens binnen?
Is dat brandstofrelais niet te vervangen?
Dat filmpje zal ik ook nog eens goed bekijken. Ik had m al een keer zo ver uit elkaar gehaald, dat die printplaat zichtbaar was.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Theo van den Akker schreef:Waar zit die BSI dan ergens binnen?
Onderin het dashboard, bij de linkerknie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986