Een observatie (let op, dat is geen feit): het lijkt wel zo te zijn dat vooral de oudere mensen tegen het elektrisch rijden zijn en dat jongeren er meer heil in zien.
Is dat hier ook zo?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik weet niet of dat zo is Niels. Ik zie op het HT forum dat toch ook vooral de niet zo jonge mensen een EV rijden.
Misschien omdat de oudere wat logischer denken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Veel zelfverklaarde petrolheads zien er niets in. Je kunt natuurlijk discussiëren over vormgeving en de aanschafkosten en of het nou wel/niet duurzaam is. Er spelen ook vaak onderbuikgevoelens mee. De gemiddelde Nederlander houdt er niet van als Den Haag gaat uitmaken dat jij je dieseltje moet inleveren. Het is moeilijk om een discussie te voeren die ECHT en ALLEEN over ADEQUATE feiten gaat. En ja, oud is wellicht wat conservatiever dan jong. Jong veelal wat progressiever, groener en meer van de gadget.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-07-2010
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi
Helemaal voor! Als ik het kan betalen laat ik morgen mijn ID electrificeren.
Ik heb de man gesproken met de elektrische DS, maar de actieradius van 100 km zou voor mij een groot bezwaar zijn.
De EV wordt interessant als de actieradius pakweg 400 a 500 km is, hij betaalbaar is en als er ruim voldoende laadmogelijkheden zijn.
Er zal iets moeten gebeuren met de accutechnologie en het schijnt dat daar revolutionaire dingen gaan gebeuren.
Als je nou in een kwartier 400 km kan laden komen we ergens.
Maar we hebben dan nog steeds het probleem van de enorme toename van het net wat dan nodig zal zijn en voorlopig komt de politiek niet verder dan de oudere dieselbezitter flink laten bloeden.
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-07-2010
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi
200 km is voor mij genoeg. Ligt binnen handbereik.Nog even wachten tot er voldoende tweedehands onderdelen op de markt zijn.
Han S schreef:
Ja leuk, en als je vier keer zo’n sprintje hebt getrokken kom je niet meer thuis want de accu is bijna leeg.
Overigens gaat een Ioniq heel snel van 0 naar 50, maar van 0 naar 100 duurt tien seconden. Ik heb vier auto’s, een van 50 jaar, een van 26 jaar, een van 23 jaar en een van 17 jaar en die doen het alle vier sneller.
waterman schreef:Iedere nieuwe X5 gaat sneller van 0 naar 100 dan de duurste Leaf.
Ik vind de 0-100 sprint echt totaal niet belangrijk bij de aanschaf van een auto, zolang die onder de 12 seconden zit vind ik het al prima maar ik doe er geregeld langer over. Mijn C4 kan het volgens Citroën in 10.5 ofzo seconden, nooit geprobeerd.
Daarbij is 10 seconden meer dan prima voor een dagelijkse auto.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is deze hele discussie vooral aan Nederlanders besteed..
Afgelopen vrijdag ben ik even heen en weer geweest naar Parijs. Met mijn C5 diesel kan dat zonder zorgen en hoef onderweg ook niet te tanken.
Hier in Nederland kom je overal Tesla’s tegen…
Op de heenweg heb ik België 2 Tesla’s gezien, in Frankrijk 1. Daar moet ik natuurlijk wel even bij vermelden dat ze alle 3 op NL kenteken stonden!
Hetzelfde is me afgelopen zomer ook al opgevallen in Frankrijk. Er rijdt gewoon niemand in een EV (percentage is in elk geval heel laag).
Naar mijn idee is dat vrij simpel te verklaren dat de NL staat het de laatste jaren enorm door onze strot heeft geduwd. Doe je niet mee aan de hype dan ben je een vervuiler.
Goed inmiddels zijn we op het punt dat er genoeg EV’s op de weg zijn en zoals hierboven al verschillende keren is aangegeven, de EV’s gaan nu stap voor stap ook belast worden.
Dus eerder dat EV’s echt bruikbaar worden en voor Jan en alleman betaalbaar zijn, zijn de echt leuke voordeeltjes er al lang weer vanaf.
Dus ja, waarom zou je de nadelen voor lief nemen als er straks geen echte voordelen meer zijn.
Er moet dus nogal wat gebeuren qua range en betrouwbaarheid voordat het een leuke optie wordt. Dan hebben we het nog niet eens over hoe ga je laden als je buurt daar thuis niet voor geschikt is?
En vervolgens verdwijnen de gebruikte exemplaren naar Noorwegen….
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Hetzelfde is me afgelopen zomer ook al opgevallen in Frankrijk. Er rijdt gewoon niemand in een EV (percentage is in elk geval heel laag)
Dat komt ook omdat opladen aan een openbare paal daar heel erg duur kan zijn. Vrienden van mij hebben meerdere malen meegemaakt dat het volpompen van de accu minimaal 45 euro kostte.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarmee je effectief zo’n 200 km mee kan rijden?
Tja dan rijdt een hele dikke benzine die 1 op 9 doet tegen literprijs van €1,80 dus goedkoper!
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
En-en is de oplossing voor de komende tijd, de balans zal in de tijd weer een evenwicht vinden. Laten we daarom gewoon ieder zijn tijd gunnen:
Ooit was de brandstofmotor (o.a.) een schone oplossing voor de paardenpoep in de steden en voor de kolendamp van de stoommachines. Er zijn gelukkig nog steeds paarden en stoommachines in de hobby- en geschiedkundige sfeer en om van te genieten voor mensen die daar van genieten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik lag er vannacht over na te denken en ik heb een oudejaarslot. Als ik die 30 miljoen win koop ik geen Tesla, maar zoiets als hierboven.
Hier heb je de hele auto, kost tien Tesla’s, maar dan heb je ook wat.