Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je autobouwer bent met veel verstand van verbrandingsmotoren en je wilt elektrisch wat doe je dan het beste? Fusie met een andere autobouwer met veel verstand van verbrandingsmotoren of fusie met een een bedrijf dat juist veel verstand heeft van elektra? Kansen voor een combi zoals PSA-Alstom?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Han S schreef:Ik zag een wetenschapper op TV (met een enorme baard) die beweert dat de toekomst 100% elektrisch is en dat de fabrikanten moeten opschieten als ze de boot niet willen missen, want China zit al een stuk verder. Vandaar dat deze fabrikanten nu moeten gaan samenwerken.
Maar ik had juist begrepen dat de verkoop van EV’s in China helemaal niet goed gaat.
Die zag ik ook. Ik moest aan Griet T denken…
Iedereen weet dat het op het momet volkomen kansloos is om het hele wagenpark te verruilen voor elektrische auto’s.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niet voor niets zijn VAG en Bosch volop bezig met het ontwikkelen van voertuigen op waterstof.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
2d schreef:Een hoofdkantoor ter grootte van een brievenbus waarschijnlijk ja.
Precies dat ja. Zo heeft FCA het al jaren georganiseerd.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Het zal allemaal helemaal niet zo heel spannend worden. Gister integraal een webconferentie bijgewoond.
Meer dan 2/3e van ALLE PSAFCA auto’s zal op 2 platforms komen te staan. Te weten Small en mid-size auto’s
Daarbij draait het om schaalvergroting. Grote kans dat dit in eerste instantie het bestaande (e)CMP en EMP2 zal zijn.
Electrificatie zal de boventoon voeren en dat betekent automatisch dat het merkgevoel veel meer “marketing” gedreven zal worden.
Inderdaad komt het hoofdkantoor in Amsterdam, het heet nu nog DutchCo als werknaam.
Ga dus maar uit van nog meer eenheidsworst. Het huidige portfolio van Citroen is trouwens ook erg mager. Er zouden geen merken afgestoten worden. Ga er maar vanuit dat het definitief gedaan is met Citroën als bijzondere autobouwer voor zover dat al niet het geval is…...
Begrijpelijk deze stap, maar als liefhebber zal ik er niet vrolijker van worden…...
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
CEE-IKS, als liefhebber word ik er ook niet vrolijker van. Alle automerken zijn inmiddels middle of the road. Dat komt door technische wetgeving, economische regels en omdat het de grootste groep mensen (kopers) geen biet interesseert wat de werkelijke achtergrond van een merk filosofie is, dit niet te verwarren met (milieu en klimaat) marketing filosofie.
Ik hoop dat Citroen als label in PSA nog enkele jaren overeind blijft in het afzetgeweld (verkoopgeweld) van Peugeot, Opel en nu ook de grotere FIAT labels.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Alle automerken zijn inmiddels middle of the road. Dat komt door technische wetgeving, economische regels
Niet helemaal mee eens…
Ook binnen dat harnas is er iets eigenwijs, opvallends, tegendraads of origineels te verzinnen.
Helaas zit dat er niet meer in bij grote concerns. Marketing, risicoanalyses en winstzekerheid dat is voor de aandeelhouders interresant. Iets anders dan gemiddelde eenheidsworst zal het niet meer redden.
Iconische auto’s zijn het werk van individuen, gedreven fanatici die de touwtjes ook in handen hadden.
Ik noem een Enzo Ferrari, Andre Citroen, Henri Ford,
Natuurlijk met een heel team erachter maar toch… zij waren de baas.
Maar goed, ik verwacht geen toppers meer van Citroen.
Toen de bollen verdwenen en plaats moesten maken voor wokkels, heb ik die hoop opgegeven.
Het zijn uitzonderingen die nog hun gang mogen gaan in een groter geheel.
Denk hierbij aan Bugatti en Lamborghini die als onderdeel van Volkswagen nog wel “aparte” auto’s neerzetten.
(voor een hele kleine klantenkring en tot de aandeelhouders besluiten tot een Lambogatti om volkslambo’s te maken)
Maar niet getreurd, nieuwe ontwikkelingen geven weer nieuwe kansen voor nieuwe kleine producenten voor eigenwijze modellen.
Die zijn dan wel elektrisch….
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
En de DS3 E-tense is een schitterend voorbeeld van hoe het ook kan. Motor loopt als in een C6 3.0 l diesel.