wordt er om een Renault Forum gevraagd, geef ik de link, wordt mijn bericht verwijderd..
(sorry heren mods, ik was voor mijn beurt aan ‘t praten!)
Als er niet over Renault gepraat mag worden dan moet dit hele draadje dicht lijkt me, wat ik daarvan vind laat ik maar in het midden. Natuurlijk prefereer ik Citroën en zou ik een opvolger van de SM ook niet verkeerd vinden maar als ik geen Citroën zou rijden zou ‘t zeker weer een Renault worden en geen Peugeot hoor!
Maar goed, de C6 heeft eigenlijk al wel een klein beetje coupévormen, een C5 coupé (maar niet die shop die laatst langs kwam) zou misschien wel lekker zijn!
duizend maal excuses!! Twee draadjes over Renault gebeurt ook niet zo vaak natuurlijk!!
Ach….het staat toch in Ander Onderwerp, dus ik heb er niet zoveel moeite mee.
Zolang het tenminste over Franse auto’s gaat en er enigzins verband is met Citroen (motoren en zo) kan het toch geen kwaad ?
Ik heb tot zo’n 15 jaar geleden ook met veel plezier met diverse types Renault gereden….vooral de R-6, R11 en 3X een R-16 (TS en TX)
Is oud nieuws Renault denkt al 10 jaar aan een nieuwe alpine maar er is een groot probleem er zijn geen klanten om dit haalbaar te maken
M&M schreef:Prachtig zo’n R16 Bram .....
Thuis zijn er door m’n ouders ook heel wat R’tjes versleten , ik heb dan ook een zwak voor dit merk.
..
Zeker….vooral de TX uitvoering met 5-versn. (stuur)....met een TS reed ik met mijn vrouw in de winter van 78-79 naar oost Groningen, het vroor -16 graden op de afsluitdijk en hij ging niet harder meer dan 60 a 70, omdat er steeds een blok ijs in de venturie kwam te zitten door de hevige kou…..mijn vrouw en ik kwamen stijf verkleumd aan in Nieuwerschans, voor de trouwerij van mijn vriend-collega. ops:
Tot overmaat van ramp had ik (stomstom) ook nog de handrem aangetrokken en na 3 uur, toen we terug wilden rijden…stond ie muurvast. ops:
Ben gewoon maar gaan rijden….door de warmte ging ie vanzelf weer los….EN kranten voor de radiator gezet…..overigens waren die kachels van de R-16 niet om over naar huis te schrijven.
Veel meer plezier heb ik gehad met de R-6….heerlijk verende (en zittende) auto’s…en wat liepen die 1100 motoren mooi rond, echte *naaimachientjes* waren dat.
Maar tsja…roest roest.,...en nog eens roest, net als de Simca’s….heb wat dat betreft toch veel betere ervaringen met de latere Citroen’s…..op het subframe van de eerste serie BX’en na dan.
Tja, ik rij op dit moment zelf (nog) in een Reno en ik moet zeggen dat Reno ook een van mijn favo-merken is. Een A110, A310, R16 TX, R5 Turbo Alpine, Fuego en van dat soort spul mag me gerust cadeau doen. Maar ze wegen wat mij betreft niet op tegen een CX.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een grappig bakkie (zie openingspost)... Tsja, de laatste Alpine (A310) was tenminste nog een brute wagen. Toch jammer… Ach ja, vroeger was alles beter…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Handjes schreef:Tuurlijk moet je je scoop niet beperken tot Citroën alleen. Maar wanneer iets uit Frankrijk komt, is het niet altijd direct goed. (Wat mij betreft is Renault gewoon een staatsbedrijfje dat massa-autootjes van een gemiddelde kwaliteit bouwt en de vormgeving daarvoor vaak afkijkt bij anderen.)
Dit is overigens dus geen scoop, maar een roddeltekening. Wel een geinig bakkie! Lijkt ook op de C-Airdream trouwens.
foto
Ik vind Renault nou niet bepaald lullige auto’s bouwen. In het verleden evenmin. Het merk is vooruitstrevend ook, kijk bijvoorbeeld naar de R16. Een vijfdeurs hatchback en dat in het begin van de jaren zestig… Of neem alle MPV’s, Renault is er pakweg 25 jaar geleden mee begonnen. Uit het recentere verleden neme men bijvoorbeeld de Renault 5 Turbo, de Spider en de Clio V6. Mij mag je zo een R8 of een R12 Gordini op de oprit zitten. Blauw met witte strepen graag. En een Alpine, welk type ook, is fantastisch :cheer4 Trouwens, volgens mij is Renault al heel lang geen staatsbedrijf meer…
En nog even terugkerend naar dit topic: ik hoop dat Renault het lef heeft een nieuwe Alpine te lanceren
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Willibrord schreef:Ik vind Renault nou niet bepaald lullige auto’s bouwen. In het verleden evenmin. Het merk is vooruitstrevend ook, kijk bijvoorbeeld naar de R16.
De R16 is een regelrecht gejat concept van Citroën. Verder word ik persoonlijk niet echt warm van de kwaliteit (betrouwbaarheid, onderstel, comfort, design) die ze momenteel leveren.
Citroen Project F (de latere R16):
stoterstangen90 schreef:TVS schreef:mm ik vind niet dat die nieuwe renault de naam alpine mag krijgen,
die bakken waren veel cooler als dat nieuw dingen de motor zit aan de verkeerde kant van de auto, voor een alpine
Zit ie in de Alpine 5 turbo dan ook verkeerd? .
Ik moet zeggen dat ik hem dan ondanks dat wel erg goed vond rijden…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI