Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Dit spul valt niet te lijmen. Je kunt er beter twee sets nieuwe interslides inzetten, zeker nu je de boel toch open hebt. Ik zou in dit geval sowieso alles zoveel mogelijk vernieuwen, dan heb je er weer jaren plezier van.
Elders in dit forum kan je wel vinden waar eea te bestellen.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Ik ben verschrikkelijk eigenwijs, dus probeer ik eerst zelf te repareren.
Hoe komt zo’n dingetje eigenlijk stuk als het alleen z’n werk moet doen en volgens de ontwerpers uit en te na getest is?
Tenslotte heb ik altijd al Citroëns gerepareerd en nooit veel nieuwe onderdelen gekocht.
Ook heb ik alle tijd en staat de Pluriel warm en droog in de schuur!
Alle andere onderdelen van het dakglijsysteem zien er na het ontvetten en schoonmaken als nieuw uit, vervangen lijkt mij niet noodzakelijk, maar als het echt nodig is,dan moet dat maar.
Maar met al die fragiele onderdeeltjes word ik zelf ook steeds voorzichtiger met het duwen, trekken en buigen eraan bij het sleutelen!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Ik ben verschrikkelijk eigenwijs.
Dat is geen nieuws, daar waren we intussen al achter.
En als ik jou was zou ik gewoon door gaan met het in de wind slaan van onze op ervaring gebaseerde adviezen.
Dan sta je veel eerder dan je zou willen weer het hele dak uit elkaar te trekken.
Maar prima, dat is dan jouw keus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als die nieuwe onderdelen van een betere kwaliteit zouden zijn, dan ga ik daar natuurlijk voor!
Maar ik vrees dat dat niet zo is, gezien de ervaring die ik heb met aftermarket onderdelen voor Suzuki, Mitsubishi, Fiat 124 Spider en Citroën Traction!
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Toch zouden ze wel weer wat beter kunnen zijn of werken omdat het kunststoffen zijn. Die relaxeren onder de belasting.
Ook kunnen ze in de loop van de levensduur van de Pluriel verbeterd zijn. Maar ik deel je drang om niet te veel of te snel te vervangen wat nog goed is wel een beetje hoor.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De onderdelen van het Pluriel-dak zijn zo specifiek, die zijn er niets eens after-market.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dus iets wat stuk is vervangen door alle onderdelen te vervangen, ook die niet stuk zijn, omdat er alleen complete sets te koop zijn?
Zonde van de tijd en het geld, eerst morgen maar zien hoe ik dat kleine scheurtje kan repareren.
Verpesten doe ik er niets mee, want het is al stuk!
Zo zeldzaam is de Pluriel niet met ruim honderdduizend gebouwde exemplaren, maar wel bijzonder en vooral leuk!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De interslides zijn inderdaad alleen als set per kant te koop.
Maar er zijn al meerdere medeforumers, die het dak van hun Pluriel al van nieuwe hebben voorzien.
Je kan dus altijd hier de vraag stellen of er iemand is die de betreffende interslide voor jou nog heeft liggen.
Ik kan je wel zeggen, als jouw reparatie niet lukt, gaat jouw dak niet goed functioneren.
Het pennetje is essentieel daarvoor.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zal best wel in orde komen!
Problemen zijn er om opgelost te worden.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat kapotte onderdelen gerepareerd werden en niet direct vervangen!
Eerst goed bestuderen hoe een en ander aan de voorkant van het dak precies werkt.
Dat ontbrekende pennetje zorgde er waarschijnlijk voor dat de blokkering van het dak in gesloten stand problemen gaf, in ieder geval aan de rechterkant niet geheel goed sloot.
Het is inderdaad een goed idee om eens rond te vragen wie zo’n in goede staat verkerend rechter voorste dakglijonderdeel over heeft!
Mag vies oud en vet zijn, als het maar heel is!
Het opengescheurde onderdeel van die voorste interslide met behulp van een soldeerboutje en een 24/6 nietje als wapening gerepareerd.
Met hulp van mijn huurster het dak weer in de achterruitglijers geschoven, achterruit dicht en dak handmatig dichtgeschoven.
Dat liep weer een stuk lekkerder, doch bij het weer losnemen van het voorste deel om de kabels te monteren brak er weer een uitstekend onderdeel af!
Het is inderdaad troep, die plastic onderdelen.
Of dat veroudering is na 15 jaar of dat een en ander vanaf nieuw al slecht is?
De tijd zal het leren, maar het geschrevene op dit forum geeft mij niet veel hoop!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Theo van den Akker schreef:Je kunt er beter twee sets nieuwe interslides inzetten.
We vallen in herhaling.
Doe jezelf een plezier en daarmee indirect ook ons en zet er nieuwe in.
Dan hoef je niet meer dagelijks te melden dat er weer iets kapot gegaan is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Lees eerst mijn verhaal eens goed, voor wat betreft de kwaliteit of het gebrek daaraan van de oude maar ook nieuwe onderdelen!
Dus is de kwaliteit van de nieuwe spullen beter dan die van de oude of is die mindere kwaliteit ontstaan door veroudering?
Ik heb weinig tot geen ervaring met kunststof spullen, wel met metalen delen die ook na een halve eeuw nog op te knappen en opnieuw te gebruiken zijn.
Dit is niet specifiek een auto- of Citroën probleem, soortgelijke dingen heb ik ook meegemaakt met een nieuwe Miele (er is geen betere) stofzuiger.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Dus is de kwaliteit van de nieuwe spullen beter dan die van de oude of is die mindere kwaliteit ontstaan door veroudering?
Wat denk je zelf?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986