We kunnen beginnen met afmonteren.
omdat het stuurhuis eraf ligt, kan ik vrij goed de startmotor bevestigen.
Oude stuurhuis is op nulpunt gezet,mijn wielen staan dus recht.
Stuurwiel ( zoals eerder vermeld ), staat inderdaad op half acht.
De stuurstangkogels en silentblocks zijn nog in prima staat, dus die gaan er terug op.
Stuurstangkogels voorzien van nieuw kogellagervet.
Men dient goed op te letten dat bevestiging van stuurstang op het kruis, niet TE vast wordt aan gedraaid.
Deze moeten vrij ( zonder speling) kunnen roteren. Moeren zijn borgmoeren, omdat ik geen nieuwe borgmoeren heb, zijn deze geborgd met Loctite.
Nieuwe stuurhuis staat inmiddels ook perfect op nulstand.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mr. Smith schreef:
De kabels zijn binnen, in 16 mm2 en 25mm2
De 16mm2 is ideaal als starterkabel, deze is dubbel geisoleerd en wordt nog voorzien van krimpkous.
Kabel is zéér soepel!
Heb je een link waar deze besteld.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
hoi, jazeker. Ik stuur je een pb
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Nog enkele foto’s oude versus nieuwe kabel
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Voor mensen die de starterkabel willen upgraden, hierbij een kitje
- 1x Kabel 16mm2 : 1m kabel
- Diameter kabel 16mm2 : +/- 9mm
- 1x Krimpkous : op rol van 2m ( 12.7 - 6.4mm )
- 3x Ophangbeugels kabel : diam. 10mm
- Soldeersel kit
op vele online sites waar ze kabels verkopen, wordt 25mm2 aanbevolen voor 1500W DC.
Maar persoonlijk vind ik dat erg overgedeminsioneerd.
De std 12mm2 kan er ook tegen, alleen is de kwaliteit behoorlijk crap van de kabel op de aansluitpunten.
je kunt ook de 12mm2 kabel gebruiken, maar dan moet je écht de aansluitingen ( krimpen en/of solderen ) en de kabel moet in perfecte staat bekeren.
Daarboven past de 25mm2 niet meer in de std LHM leiding ophangbeugels.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Voor de ophangbeugels :
De RVS ophangbeugels zijn mogelijks voorzien van een te klein montage gat.
Neem hiervoor de isolatie rubber eraf en monteer deze op de LHM ophangbeugels,de breedte is identiek.
Werkt perfect.
Foto van ophangpunt kabel
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gesoldeerd? Ik heb een keer kortsluiting gehad omdat de vorige eigenaar de kabel van de dynamo naar de accu gesoldeerd had. Dat kan smelten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Yep. Van waar kwam de kortsluiting dan ? Dit is de kabel naar de starter hé, deze wordt onderbroken door de relais.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet ik. Is dat origineel ook gesoldeerd? De kortsluiting kwam omdat het soldeer smolt en een deel van de kabel daarna in aanraking kwam met massa. Was trouwens bij een MG.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee origineel is gekrimpd. Ik ga zeker aandacht besteden aan je opmerking dat soldeerverbindingen kunnen smelten ( door hoge weerstandpunten ). bedankt
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De nieuwe VALEO starter is geplaatst, en dat is best nog een sinecuur jobke.
Ik kreeg de oude starter ( valeo ) er enkel uit zonder hitteschild, die ik heb ff moeten losmaken vooraleer ik de oude starter in mijn handen had. Nieuwe starter idem omgekeerde volgorde.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
heb je het hitteschild kleiner gemaakt ipv het verplaatsen van het achterste beugeltje ?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
heb je het hitteschild verkleind ipv het verplaatsen van het achterste beugeltje?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!