Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik wil de foto’s wel online plaatsen in ‘myalbum’, als je dat wilt stuur ik me email per PM naar je op.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Gezien de erbarmelijke kwaliteit van het toegepaste plasticmateriaal.
Namens het Pluriel-register wil ik je het vriendelijke doch dringende verzoek doen te stoppen met jouw klaagzang over de naar jouw mening “mindere” kwaliteit van de kunststof onderdelen van het dak.
Het register probeert namelijk het bezit van de Pluriel te promoten en jouw herhalende opmerkingen betreffende de kwaliteit zijn voor potentiële kopers/nieuwe eigenaren in onze visie geen positieve signalen.
Toegegeven, het is een enigszins kwetsbare constructie, maar bij een juist gebruik en onderhoud en de benodigde deskundigheid bij werkzaamheden aan het dak kan je echt lang plezier hebben van deze auto.
Naar mijn mening is in jouw geval er intussen meer stuk gegaan door onkunde/foutief handelen dan door een werkelijk kwaliteitstekort.
En wat het vastlopen van het dak aan de rechterzijde betreft, is de voorste interslide wel in de juiste stand in de rail geschoven?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Uiteraard probeer ik wel positief te blijven wat betreft de Pluriel en vooral het dak, maar vergeleken met sommige, zelfs min of meer moderne auto’s waaraan ik heb gewerkt en soms nog werk, is de kwaliteit soms wat minder en soms zelfs niet best. Zo brak van de week de grijze drukknop aan de binnenkant van de achterruit spontaan doormidden! Er werd slechts zachtjes aan getrokken om het tijdelijk, juist vanwege die kwetsbaarheid, te verwijderen. Gelukkig kan ik dit stuk plastic zelf repareren maar best is het niet.
Als je mij vraagt wat er aantrekkelijk is aan de Pluriel, dan is dat vooral het dak en zijn vele mogelijkheden.
Maar nu, ongeveer 20 jaar na de eerste plannen/ontwerpen, blijkt een en ander toch te gecompliceerd te zijn in het dagelijks gebruik, zeer onderhoudsgevoelig en vooral, voor wat betreft de kunststof delen, onderhevig aan veroudering. Dit laatste punt is helaas iets wat men vaker tegenkomt bij gebruiksvoorwerpen.
In de ruim 2 maanden dat ik nu aan de Pluriel sleutel, heb ik heel veel geleerd, dit ook met behulp van dit forum en zelfs van jou!
En wat betreft de voorste rechter interslide,die ging erin als een mes in de boter en blokkeert zich nu spontaan!
Omdat ik echter de linkerkant onder mijn hoede nam en vriend Piet de rechterkant, weet ik natuurlijk niet of er iets is verkeerd gegaan bij het invoeren.
Het zou dus eigenlijk nodig zijn om nog een derde persoon in de buurt te hebben voor toezicht en het geven van aanwijzingen?
Celosse schreef:Het zou dus eigenlijk nodig zijn om nog een derde persoon in de buurt te hebben voor toezicht en het geven van aanwijzingen?
Onderschat de leden van het Pluriël register niet. René is daar één van.
Het is geen beginnend hobbyclubje.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik denk dat Henk sowieso in z’n handen mag knijpen dat ik tot nu toe bereid ben geweest om telkenmale te reageren op zijn vragenvuur.
Ik had ook kunnen reageren met iets als “zoek het lekker allemaal zelf uit”.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Ik denk dat Henk sowieso in z’n handen mag knijpen dat ik tot nu toe bereid ben geweest om telkenmale te reageren op zijn vragenvuur.
Ik had ook kunnen reageren met iets als “zoek het lekker allemaal zelf uit”.
Dat had ik allang gedaan. Ik snap je frustratie.
En weer doorrrrrrrrrr
Mijn eerste bericht op dit forum is van 10 november jl. En dat was op pagina 27.
27 Pagina’s met hoofdzakelijk dakproblemen en -oplossingen.
Dus ik ben niet de eerste die zeurt over het dak en zal zeker niet de laatste zijn.
Waarschijnlijk is dit item ook het meest beschrevene op deze site.
Alle relevante opmerkingen over dit onderwerp heb ik uitgeprint en in een ringmap gestopt die dus al aardig vol begint te raken.
Verder maak ik mij de werking van het dak ook in de praktijk eigen en leer ik er elke dag weer wat bij!
Met het verdiepen in de werking ontdek ik ook de zwakheden van het ontwerp en tracht ik daar ook een oplossing voor te vinden.
Waar ik echter vroeger de draai-, frais- of boormachine ter hand nam om een kapot onderdeel na te maken, danwel op sloperijen en bij andere liefhebbers aan mijn onderdelen kwam, is het nu nauwelijks meer mogelijk om iets op sloperijen te vinden en de in de handel zijnde onderdelen vaak schrikbarend duur, alleen als set te koop en soms ook van slechte kwaliteit.
Maar nu ga ik weer even verder kijken waarom die eerste interslide rechts niet meer voor-of achteruit wil!
Prima toch?
Maar het lijkt m.i. dat je aan de kennis van René twijfelt en toch je eigen ding doet.
Daarmee komen soms de beste of betere oplossing naar voren, maar toch….
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb meer het idee dat het dak op zich niet zo verkeerd is maar dat het te ingewikkeld is om direct te doorgronden waardoor er vaak meer stuk gaat dan nodig bij het proberen te verhelpen van problemen.
Dat in combinatie met het niet plegen van onderhoud zorgt voor meer ellende dan nodig.
Er zit een beetje een zelfde zweem van mysterie en misinformatie omheen als met het hydraulische veersysteem (Want als je wat met die bollen krijgt, nou dan weet je het wel!)
furriegurrie schreef:(Want als je wat met die bollen krijgt, nou dan weet je het wel!)
Dat is nou net het enige wat nóóit stuk gaat
En zo sta ik dan met de oude rechter interslides in de hand en leg ze op tafel om te kijken hoe het komt dat de boel aan de rechterkant min of meer vast zit.
Voor wat betreft Rene J: ik stel zijn hulp en bijdragen zeer op prijs!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:In de ruim 2 maanden dat ik nu aan de Pluriel sleutel, heb ik heel veel geleerd, dit ook met behulp van dit forum en zelfs van jou!
Die laatste opmerking komt bij mij denigrerend over.
In mijn optiek ben je nu al 2 maanden aan het kloten met iets wat nog geen weekeinde werk is voor iemand met verstand van zaken.
En daar mag ik mij zelf best toe rekenen.
Enige waardering voor alle reacties is zeker op z’n plaats.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik ben geen twee maanden aan het kloten, maar mij wel, tussen al het andere wat ik doe, aan het verbazen over het ontwerp en vooral de uitvoering van het Plurieldak.
Als je, zoals ik, binnen een halve dag de koppeling van een Traction kan vernieuwen of in nog kortere tijd de koppeling van een eend, dan komt je het gerotzooi met zo’n Plurieldak wel ergerniswekkend over.
Denigrerend; Misschien is dat mijn nuchtere instelling, die had ik al in de Rampstad maar komt mij nu ook goed van pas in Westerwolde, Groningen.
Kom hier eens kijken of een weekend doorbrengen, geheel gratis en als tegenprestatie het Plurieldak zo repareren dat het minstens 5 jaar mee gaat!
Morgen weer verder, rustig kijken wat er mis is met het dak, problemen zijn er om opgelost te worden!
Nuchter? Je bent nu al pagina’s lang aan het jeremiëren over de (vermeende) waardeloze constructie van het Plurël-dak zonder ook maar een stap verder te komen. Ondertussen doe je weinig met de hier aangedragen adviezen, maar sleep je er wel steeds allerlei niet ter zake doende activiteiten, projecten en relaties bij die je (vermeende) superieure technische kennis zouden moeten onderstrepen.
In Groningen hebben we een woord voor zo iemand: snakkerd.
Klopt!
Mijn laatste bijdrage is het blokkeren van de achterruit tijdens het in- en uitschuiven van het dak.
Nog niet op dit forum gelezen.
Dus waarschijnlijk zelf bedacht, zo lever ik ook mijn bijdrage.