Hallo ,
Ik heb het volgende probleem met mijn ZX diesel van 1995 :als het rechterachterwiel over een kleine oneffenheid gaat , kuiltje of ribbel , geeft dat een vrij hard geluid , metaal op metaal lijkt het wel.
Bij het rijden over verkeersdrempels wanner beide achterwielen een oneffenheid te verwerken krijgen doet zich dat probleem niet voor , lijkt dus geen schokbreker probleem .
Iemand van jullie daar ervaring met dit probleem en eventuele reparatie kosten ?
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
ZX-Cruiser schreef:Hmm, misschien een hint, kijk eens naar de achterasophanginsrubbers, vooral de achterste scheuren na verloop van tijd waardoor de as voor de achterste helft ‘los’ hangt.
Hmm dat heb ik ook! Weet je misschien ook wat dat ongeveer kost om te laten vervangen??? Of is het iets dat je zelf kan(ik heb geen brug, dus op de oprit)????
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
ZX-Cruiser schreef:Heb het zelf gedaan, was apk afkeur, as moet deels los maar als je voorzichtig bent kan je de remleidingen aangesloten laten, alleen even losklikken. Rubbers zijn iets van €35 p/st.
http://zx16v.net/html/zx16vonderhoudophanging.htm en dan onderaan.
Als de rubbers inderdaad de oorzaak zijn zal wel lukken om het zelf te doen , bedankt voor de uitleg .