Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maw. Dan zou zijn achterruitverwarming nog goed zijn of gedeeltelijk.
Maar waar ligt het dan aan….
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geen/slechte massa?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm. Smart thinking. Terug naar school.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat je kan doen: halverwege elke draad de spanning meten. Die moet ongeveer 6V zijn. Is hij 0 of 12 dan heeft die draad een breuk. Door dan met de meetpen langs de draad te gaan kun je vinden waar de breuk zit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit is inderdaad de juiste methode.
De ene pen aan de massakant houden en met de andere pen vanaf de plus richting massa bewegen.
Elke draad werkt als een spanningsdeler, dus als de draad heel is moet de spanning in het traject dalen van 12 naar 0 V.
En over een breuk staat een spanningsverschil van 12 V.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
klopt check ook ff de stekkertjes misschien slecht contact
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Met de stekkertjes was ik begonnen - die zijn goed. Een dezer dagen maar eens rustig alle draden nameten.
En voor nu: vrolijk kerstfeest.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Omdat Cx wielen aan de lopende band gesnaaid worden?
Het zal wel loslopen (niet letterlijk hoop ik voor je ) maar ik zou ze niet monteren.
Hoe leuk het ook is zo’n origineel setje, het is toch een redelijk risico dat ze kapot draaien.
Ik had ze op de C6, in goede staat net als de key, maar er draaiden er toch 2 dol bij wisselen naar winterbanden 2 jaar terug.
Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik zou niet weten hoe je de wielbouten dol zou draaien, tenzij ze al beschadigd zijn. Ik heb (originele) slotbouten in mijn C5, de eerste slagen er indraaien met de hand (met de dop handvast) en dan op moment kruislings de bouten vastzetten.
Dan komen ze trouwens ook weer gemakkelijk los. Zeker als je de wielen en bouten twee keer per jaar (winterbanden-zomerbanden wissel) gangbaar houdt, verwacht ik niet dat er een montage en lossing probleem zal zijn. Lichtmetaal op staal: likje kopervet (maar dat is een andere discussie )
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Tja, zinloze discussie denk ik. Hoe het hoort en hoe het werkt weet ik wel. Toch draaide er 2 kapot zonder dat dat van te voren in de lijn der verwachting lag…..
Lekker gebruiken als je je er goed bij voelt, ik doe het niet meer.
(Uitboren was overigens geen bereklus, ze zijn niet erg hard. Kop eraf boren zodat de spanning eraf is en dan een torx bitje in het gat van de resterende bout slaan. Dat stukje draai je er dan vlot uit)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zet sowieso mijn bouten met een klein beetje kopervet vast, zodat ze zonder idiote krachtsinspanning weer los komen. En verder hoop ik toch dat deze bouten net zo hard zijn als de normale wielbouten. Als de slotbouten van een zachtere staal zijn dan zijn ze gewoon ongeschikt en gevaarlijk.
Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Bij de C6 zit alles wat anders in elkaar….lees ik vaker….
@Break23m. Voor een CX, het feit dat het originele bouten zijn zou ik er geen probleem van maken om ze te monteren.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zie het zelf een beetje als een accessoire als de achterruitjaloezie, een radiocassettespeler of spatlappen: uit die tijd en daarom leuk als toevoeging.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Weer wat anders: ik heb ontdekt dat de motor weliswaar niet pingelt onder vol gas als de tank vol zit met superbenzine, maar rond de 3000 toeren is het koppel zo groot dat in de 5e versnelling de koppeling het niet meer trekt. Dit weekend maar eens rijden en in stapjes de waistgate afstellen. Lijkt er op dat in het verleden de imbusschroef toch wat tè ver is ingedraaid. Wordt het ding misschien ook weer iets minder gevoelig voor het octaangetal van de benzine.