Natuurlijk helpt de Mercedesdealer je. Het is wel makkelijk als je het juiste onderdeelnummer weet, maar dat staat volgens mij ook in mijn topic.
Volgens mij heb ik toen minder dan €5,- betaald bij de Mercedesdealer. Daar kreeg ik niet alleen dat terugslagklepje voor, maar ook een uitermate vriendelijke behandeling plus excuses omdat ik wel 4 dagen op uitlevering heb moeten wachten.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
wimb schreef:...plus excuses omdat ik wel 4 dagen op uitlevering heb moeten wachten.
O, dat is nogal een verschil met (mijn ervaring bij) Citroën. Daar moet je soms sowieso al weken op je onderdeel wachten en toen ik dat eens had, gooiden ze het onderdeel vervolgens meteen weg. “We waren aan het opruimen en toen heeft iemand hem per ongeluk weggegooid.” Waarschijnlijk onder het mom van: “O, Xantia, dat kan wel weg.” Misschien wordt het beter nu de Citroëndealer hier in het noorden onder dezelfde naam valt als de Mercedesdealer… Dit was vlak daarvóór.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
wimb schreef:Natuurlijk helpt de Mercedesdealer je. Het is wel makkelijk als je het juiste onderdeelnummer weet, maar dat staat volgens mij ook in mijn topic.
Volgens mij heb ik toen minder dan €5,- betaald bij de Mercedesdealer. Daar kreeg ik niet alleen dat terugslagklepje voor, maar ook een uitermate vriendelijke behandeling plus excuses omdat ik wel 4 dagen op uitlevering heb moeten wachten.
Ik heb verschillende keren jouw forumberichten doorgekeken, ik heb het topic niet kunnen vinden.
Bij Mercedes kunnen ze me zo niet verder helpen, ze hebben een onderdeelnummer nodig die begint met een A en 10 cijfers heeft.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Toit plat schreef:Ik heb verschillende keren jouw forumberichten doorgekeken, ik heb het topic niet kunnen vinden.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201318/
Wim,
Disciplus Simplex
De universele carteronluchtingsfilter zit er inmiddels op.
De aansluiting bij de olie vuldop is helaas wel gesneuveld..
Zo te zien is deze al eens eerder gelijmd. Als het in het voorjaar wat warmer is zal ik het lijmen met twee componentenlijm.
Plotseling doet de radio het niet meer…
Het lijkt erop dat ie geen stroom krijgt. Ik meet enkel bij een paar contacten een heel zwak stroompje van 0,007
Volgens het schema zou ik (met contact aan) op A4 + A8 een stroomkring moeten hebben?
Radio Xantia by Egbert de Jong, on Flickr
Radio Xantia by Egbert de Jong, on Flickr
Hoe krijg je eigelijk op A7 een permanente + door een gewijzigde plaats van de zekering?
Klopt het dat ik op A4 (blauwe draadje) stroom moet meten? Hoeveel Volt hoort hier op te staan?
Waar komt de stroom (+) voor de radio vandaan? Kan ik in de buurt een alternatieve + (stroom) vinden?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
de radio doet het weer!
wat me wel opvalt is dat het display erg zwak is en lastig af te lezen.
zou dit op te lossen zijn?
het stoorde dat het 3e remlicht in de klep na het spuiten niet mooi was gemonteerd.
wat een drek zat er in het 3e remlicht! alle delen even losgehaald en schoongemaakt.
morgen weer monteren met een randje kit omdat het originele rubber te ruim is geworden.
ik heb het gevoel dat hierdoor ook water in de achterklep komt. lijkt me in ieder geval de moeite waard om het te verbeteren…
3e remlicht Xantia by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
deze link heb ik gevonden om de verlichting te maken.
https://www.andre-citroen-club.de/forums/topic/30807-beleuchtung-xm-y4-radio-reparieren/?page=3
het is eigenlijk de achtergrondverlichting van het display.
nu op zoek naar de juiste lampjes en een soldeerheld vinden die het leuk vind mij te helpen dit te fixen!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ik ga de 3 lampjes bestellen voor de displayverlichting van de radio.
Hulp qua vervangen en solderen wordt gewaardeerd!
Omdat het derde remlicht na het spuiten niet juist was gemonteerd heb ik deze er maar eens uitgehaald.
Wat een troep zit er in dat remlicht! Voorzichtig uit elkaar gehaald en lekker schoongemaakt. De sproeier zat er ook niet lekker in. Dit is opgelost door eerst het slangetje van binnenuit er uit te drukken. Ik zag toe dat het slangetje te ver op de sproeier was gedrukt..Deze iets terug getrokken en opnieuw in de achterklep geduwd. Nu past het weer lekker!
3e remlicht Xantia by Egbert de Jong, on Flickr
20200118_151015 by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Nieuw projectje opgestart:
De zwarte verf van het dakrails dobbelt op sommige plekken eraf. Waarschijnlijk door oxidatie van het aluminium materiaal…
Vandaag de rails gedemonteerd en de losse verf weggeschuurd tot het kale aluminium. Alles verder licht opgeschuurd, ontvet en kale delen direct in de primer gezet. Voorzichtig de laagjes verf opbouwen strak met de mat zwarte verf.
20200119_132341 by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Even een vraag tussendoor:
Ik wil de reflectoren van de koplampen schoonmaken, deze zijn niet 100% schoon meer binnenin.
Nu zie ik rondom clipjes op het glas, deze zul je wel kunnen verwijderen. Moet ik verder nog kit lossnijden ofzo en ergens speciaal op letten?
Ik heb al wel gelezen dat het chroomlaagje erg dun en kwetsbaar is. Deze ben ik van plan met een zachte doek en gedemineraliseerd water voorzichtig af te nemen.
Tips en ervaringen zijn welkom!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Om te beginnen, leuk om je verhalen en ervaringen te lezen, dus vooral doorgaan!
Met de lampen heb ik geen ervaring, kun je ze niet “vol” laten lopen met een sopje en laten inweken?
Anders zou je inderdaad het glas kunnen verwijderen, met een föhn de kit wat zachter maken zodat je deze makkelijker kunt verwijderen of snijden.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een type 1 koplamp heeft alleen geen kit maar gewoon rubber tussen het glas en de behuizing zitten. Dus gewoon clipjes los halen en het glas van de behuizing af pakken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Bedankt voor je reactie Timmo.
Fijn dat het alleen met clipjes vast zit. Easy fix dus!
Ik heb bijna alles al een keer uit elkaar gehad. Dan gaat er binnenkort een stoflapje door de koplamp.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Gisteren hortend en stotend thuis gekomen.
Accu doorgemeten: paar Volt
Rechtstreeks op de accu gemeten: 5 Volt…
Ben beng dat de dynamo plotseling is overleden.
Nu heb ik nog een gebruikte liggen en kijk hoe ik deze erin kan krijgen.
Maar eerst moet de oude eruit!
Wie kan me aangeven hoe ik deze eruit krijg? De HD pomp zit er bovenop (en in de weg)
De HD leidingen zijn van staal, dus lijkt het me ook niet mogelijk om de HD pomp los te maken en aan de kant te drukken voor meer ruimte. Moet je echt de pomp/ beugels en leidingen verwijderen om die dynamo er uit te krijgen?
Dynamo Tct vervangen by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Toit plat schreef:Moet je echt de pomp/ beugels en leidingen verwijderen om die dynamo er uit te krijgen?
Jep. Tenminste, de leidingen kunnen wel blijven zitten maar je moet ze voorzichtig aan de kant drukken. Voor de rest is het precies zoals je beschrijft. Het is niet echt een leuke klus.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)