Ik heb me bezig gehouden met de gebroken dakmotorophanging . Ze kan waarschijnlijk worden gerepareerd.
Wat ik gedaan heb:
de achterruit losgesneden.Ik heb daarvoor een gitaarsnaar gebruikt.
Dan zie je het ijzeren / plastic raamwerk.
Waar de gebroken motorophanging zat heb ik doorgeboord.
Door de gaten 2 schroeven , en dan de motor met de afgebroken plastic motorsteunen vastzetten. Daarna de ruit er weer inplakken.
Dit is een korte omschrijving. Voor verdere details of foto’s of stuur me een PB.
Ik zou wel foto’s willen plaatsen maar dit lukt niet. De foto’s zijn blijkbaar te groot en ik heb geen idee hoe dit aan te passen is.
Huub
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Ik heb je een PB gestuurd.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hierbij enige onderbouwing in de vorm van de foto’s van Huub.
Te beginnen met het lossnijden van de achterruit, deze zit vast op een stalen frame.
Dan 2 van de 3 bevestigingspunten vanaf de binnenzijde doorboren door het stalen frame.
En dan vanaf de buitenzijde bouten in de draadbussen draaien.
Er ontstaan dan a.h.w. draadeindjes.
De boutkoppen moeten wel verlaagd worden.
De dakmotor kan nu vast op beide draadeindjes en het derde nog originele bevestigingspunt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Ziet er goed uit, heel mooi. Bij mij waren echter alle drie de bevestigingspunten afgebroken en dan is die derde, die buiten het frame zit niet op deze manier te repareren. Dan komt toch mijn manier ook in beeld. Leuk om zo met elkaar uiteindelijk het probleem onder de knie te hebben gekregen.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Dat rubber, wat er op deze foto’s nu op zit, komt mij niet bekend voor. Ik heb een blok, dat om het motortje zit en een plaat met rubber, die je eerst bevestigt voordat de motor wordt gemonteerd. Mis ik dan nog een rubber?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Heel gaaf om dit te lezen en te zien. Uiteindelijk zijn er gelukkig een aantal liefhebbers die met dit soort gedreven oplossingen komen.
Voor de zekerheid ook inmiddels wat extra dakmotoren opgeslagen voor als het ooit nogmaals mis dreigt te gaan.
Bedankt voor de info en begeleidende beelden.
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nu is de dakmotor zo ongeveer het enige onderdeel van het dak wat niet stuk gaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986