269 van de 282
« Eerste  < Vorige 267 268 269 270 271 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 februari 2020 08:14 PM
  [ # 4021 ]

Daar gaan we weer : “Wist je dat de verplichte bijmenging van biobrandstof bij benzine en diesel niet leidt tot minder, maar tot méér uitstoot van CO2? Kenners wel. Brusselse politici inmiddels ook. Op termijn zou het bijmengingspercentage daarom wel eens omlaag kunnen gaan in plaats van steeds verder omhoog”.

Bron: AMT 3-2-2020

https://www.amt.nl/techniek/artikel/2020/02/einde-aan-bijmenging-biobrandstof-in-zicht-10165494?utm_source=Vakmedianet&utm_medium=email&utm_campaign=20200204-amt-std

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 februari 2020 08:23 PM
  [ # 4022 ]

Mij verbaast niets meer.

Zo stond de gemeente Hoorn op het punt om 10 miljoen uit te geven om twee turborotondes te verbouwen naar kruisingen met verkeerslichten. Tot iemand bij toeval ontdekte dat de gegevens van het adviesburo niet klopten en de verbouwing niet zou gaan leiden naar een betere doorstroming.

Men blijft maar blunderen en geld in het riool gooien en niemand die ter verantwoording wordt geroepen. Bij een normaal bedrijf zou je op staande voet kunnen optiefen, maar bij de overheid mag je gewoon doorblunderen.

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 05 februari 2020 10:07 PM
  [ # 4023 ]

Wat dacht je dan van wethouderdje Pex. Die heeft echt gestrooid met geld voor de Rotterdamse mileuzone. Die zone is inmiddels aardig ter ziele. Miljoenen gekost. De burger betaalt. Dit zal in andere steden/gemeentes niet anders zijn.

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 april 2020 01:40 PM
  [ # 4025 ]

Toch even goed lezen: In Duitsland pleit men met deze argumentatie om Euro4 en Euro 5 diesels met artikelfilter weer toe te laten waar die nu al verboden zijn of worden. ( Stuttgart bijvoorbeeld) . Een “oudere” diesel wordt in Duitsland fiscaal zwaar ontmoedigd.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 april 2020 04:20 PM
  [ # 4026 ]

Ik vond het ook vrij belachelijk dat diesels met EGR en roetfilter ook uit de steden geweerd werden!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 april 2020 04:58 PM
  [ # 4027 ]

Dat is de danken aan de sjoemeldiesels.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 mei 2020 03:34 PM
  [ # 4028 ]
René Jongejan schreef:
CLL Martin schreef:

de vrijstelling van APK voor auto’s ouder dan 50 jaar.

Die is er nooit geweest. Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/apk/wanneer-en-hoe-vaak-apk-keuren/apk-keuringsschema

Hij is er door.

https://fehac.email-provider.nl/web/0bw72c9sfd/hapfvgspdw/rpcdcvjxy3/apolhaaovl?fbclid=IwAR2YF_x2p0gds7Y_1bZPB5N5Jd95658mW4r2TZw-C6HGHJAf9R7OcHB6gM8

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 mei 2020 03:47 PM
  [ # 4029 ]

Yesss!! de ami is vrij!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2020 05:39 PM
  [ # 4030 ]

Ongelofelijk slecht plan dit. Als ik denk aan wat ik de afgelopen 25 jaar aan apk narigheid ben tegengekomen bij klassiekers dan kan ik een goed verkopend boek schrijven. Het meeste van die ellende wordt namelijk veroorzaakt door het ondeskundig sleutelen, het besparen op noodzakelijk onderhoud en het doorrijden met gare onderdelen. Hoe stom kun je als overheid zijn om de verantwoordelijkheid voor een veilige hele oude auto volledig bij de eigenaar te leggen. Kansloos durf ik het rustig te noemen.

Gelukkig blijft het mogelijk om je wagen vrijwillig toch te laten keuren. Ik zal dat zeker doen, al was het alleen maar om bij een ongelukje iets onafhankelijks op papier te hebben voor bv een verzekering.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 mei 2020 07:19 PM
  [ # 4031 ]

Eensch!
Je wilt toch niet in een auto rijden die niet APK-waardig is?
De overheid zou de oldtimer bezitter beter tegemoet kunnen komen door de vrijstelling van de houderschapsbelasting weer gelijk te laten lopen met de ons omringende landen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 27 mei 2020 07:51 PM
  [ # 4032 ]

Ik denk dat elke oldtimer bezitter er verstandig aan doet toch de wagen met een bepaalde regelmaat te laten testen, zelf ga je mee in de slijtage processen van je oldtimer of je ziet dingetjes over het hoofd waar je dan ter wille van ook je eigen veiligheid dan op gewezen wordt.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 mei 2020 08:09 PM
  [ # 4033 ]

Je kunt er van uitgaan dat de gemiddelde oldtimerbezitter die auto in technisch goed staat houdt en als hij dat niet zelf kan, laat hij dat wel doen.

En er blijft altijd een catagorie die de boel laat versloffen en bovendien is de APK ook een beperkte keuring.

Ik heb vorige week de Jag laten keuren, niets op aan te merken en in twee jaar iets van 100 km gereden. Ik vind het niet erg als hij niet meer gekeurd hoeft te worden, maar ik lig er dan ook regelmatig onder.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 02 juni 2020 03:51 PM
  [ # 4034 ]

Toch ben ik het wel met Waterman eens.. bepaalde dingen fixte ik voor de apk.. Nu denk ik straks van dat doe ik nog wel een keer. De moet is eraf.

Denk dat ze beter een soort speciale keuring voor oldtimers /APK light ofzo in hadden kunnen voeren. Mocht de keurmeester onterecht goed of afkeuren vanwege gebrek aan kennis over de betreffende auto dat deze dan niet of minder hard op de vingers getikt kan worden.
Straks gaan er gegarandeerd onwetende mensen met doorgeroeste dorpels 3500km rijden, lekker op vakantie!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 juni 2020 04:16 PM
  [ # 4035 ]

De wal keert het schip wel weer, maar dat geeft de klassieker bezitter weer een slecht imago als er weer wrakken gaan rijden. Ik zou toch iedere 2-3 of zelfs 5 jaar wel een test willen zien op de werking van de remmen, de staat van het chassis en wielophanging en de overige veiligheidsaspecten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
269 van de 282
« Eerste  < Vorige 267 268 269 270 271 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook