Daar gaan we weer : “Wist je dat de verplichte bijmenging van biobrandstof bij benzine en diesel niet leidt tot minder, maar tot méér uitstoot van CO2? Kenners wel. Brusselse politici inmiddels ook. Op termijn zou het bijmengingspercentage daarom wel eens omlaag kunnen gaan in plaats van steeds verder omhoog”.
Bron: AMT 3-2-2020
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mij verbaast niets meer.
Zo stond de gemeente Hoorn op het punt om 10 miljoen uit te geven om twee turborotondes te verbouwen naar kruisingen met verkeerslichten. Tot iemand bij toeval ontdekte dat de gegevens van het adviesburo niet klopten en de verbouwing niet zou gaan leiden naar een betere doorstroming.
Men blijft maar blunderen en geld in het riool gooien en niemand die ter verantwoording wordt geroepen. Bij een normaal bedrijf zou je op staande voet kunnen optiefen, maar bij de overheid mag je gewoon doorblunderen.
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Wat dacht je dan van wethouderdje Pex. Die heeft echt gestrooid met geld voor de Rotterdamse mileuzone. Die zone is inmiddels aardig ter ziele. Miljoenen gekost. De burger betaalt. Dit zal in andere steden/gemeentes niet anders zijn.
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
Toch even goed lezen: In Duitsland pleit men met deze argumentatie om Euro4 en Euro 5 diesels met artikelfilter weer toe te laten waar die nu al verboden zijn of worden. ( Stuttgart bijvoorbeeld) . Een “oudere” diesel wordt in Duitsland fiscaal zwaar ontmoedigd.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vond het ook vrij belachelijk dat diesels met EGR en roetfilter ook uit de steden geweerd werden!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat is de danken aan de sjoemeldiesels.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
René Jongejan schreef:CLL Martin schreef:de vrijstelling van APK voor auto’s ouder dan 50 jaar.
Die is er nooit geweest. Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/apk/wanneer-en-hoe-vaak-apk-keuren/apk-keuringsschema
Hij is er door.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yesss!! de ami is vrij!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ongelofelijk slecht plan dit. Als ik denk aan wat ik de afgelopen 25 jaar aan apk narigheid ben tegengekomen bij klassiekers dan kan ik een goed verkopend boek schrijven. Het meeste van die ellende wordt namelijk veroorzaakt door het ondeskundig sleutelen, het besparen op noodzakelijk onderhoud en het doorrijden met gare onderdelen. Hoe stom kun je als overheid zijn om de verantwoordelijkheid voor een veilige hele oude auto volledig bij de eigenaar te leggen. Kansloos durf ik het rustig te noemen.
Gelukkig blijft het mogelijk om je wagen vrijwillig toch te laten keuren. Ik zal dat zeker doen, al was het alleen maar om bij een ongelukje iets onafhankelijks op papier te hebben voor bv een verzekering.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Eensch!
Je wilt toch niet in een auto rijden die niet APK-waardig is?
De overheid zou de oldtimer bezitter beter tegemoet kunnen komen door de vrijstelling van de houderschapsbelasting weer gelijk te laten lopen met de ons omringende landen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik denk dat elke oldtimer bezitter er verstandig aan doet toch de wagen met een bepaalde regelmaat te laten testen, zelf ga je mee in de slijtage processen van je oldtimer of je ziet dingetjes over het hoofd waar je dan ter wille van ook je eigen veiligheid dan op gewezen wordt.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Je kunt er van uitgaan dat de gemiddelde oldtimerbezitter die auto in technisch goed staat houdt en als hij dat niet zelf kan, laat hij dat wel doen.
En er blijft altijd een catagorie die de boel laat versloffen en bovendien is de APK ook een beperkte keuring.
Ik heb vorige week de Jag laten keuren, niets op aan te merken en in twee jaar iets van 100 km gereden. Ik vind het niet erg als hij niet meer gekeurd hoeft te worden, maar ik lig er dan ook regelmatig onder.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Toch ben ik het wel met Waterman eens.. bepaalde dingen fixte ik voor de apk.. Nu denk ik straks van dat doe ik nog wel een keer. De moet is eraf.
Denk dat ze beter een soort speciale keuring voor oldtimers /APK light ofzo in hadden kunnen voeren. Mocht de keurmeester onterecht goed of afkeuren vanwege gebrek aan kennis over de betreffende auto dat deze dan niet of minder hard op de vingers getikt kan worden.
Straks gaan er gegarandeerd onwetende mensen met doorgeroeste dorpels 3500km rijden, lekker op vakantie!
De wal keert het schip wel weer, maar dat geeft de klassieker bezitter weer een slecht imago als er weer wrakken gaan rijden. Ik zou toch iedere 2-3 of zelfs 5 jaar wel een test willen zien op de werking van de remmen, de staat van het chassis en wielophanging en de overige veiligheidsaspecten.
To err is human, not to err is divine.