27 van de 41
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2019 12:51 PM
  [ # 391 ]

Zonder ECU kan je niet inleren.

Heb je de kunststof afscherming aan de binnenzijde van de achterruit er nog af?

Zo ja, dan kan je van binnenuit handmatig aan weerszijden ontgrendelen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 10 september 2019 12:56 PM
  [ # 392 ]
René Jongejan schreef:

Zonder ECU kan je niet inleren.

Ja, dat begrijp ik Wink

Maar als ik de initialisatieprocedure lees, dan moet je het dak open en dicht doen. Ik heb een ECU die dat nou net niet kan…

Dus als ik je goed begrijp, zit ik nu met achterbak die ik van binnen moet openmaken totdat de ECU weer helemaal werkt….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2019 01:19 PM
  [ # 393 ]

Helemaal correct.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 10 september 2019 02:43 PM
  [ # 394 ]

Lol… wie heeft de FMEA voor de ECU gedaan :+)
Je wil toch niet dat systeem A niet werkt als minder belangrijk systeem B defect is?
Lekker ontwerp Confused

Ik zit te kijken of ik inductief kan bedenken welk component het is. Het lijkt een SMD power choke. De relais zijn allebij tot 35A, dus de keuze voor chokes van dat formaat is klein. Dit zou bijvoorbeeld kunnen. Toch fijner om te weten wat het echt is.

(Dan zijn er ook nog een aantal niet geplaatste componenten op die plek. Twee grote weerstanden… Zelfde functie denk ik: beperken van de inschakelstroompiek. Maar ja, ook daar zou ik niet weten wat het design is)

Ik heb intussen zitten kijken naar sloop Pluriels voor een reserve ECU… misschien dat ik daar nog iets vind.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2019 02:50 PM
  [ # 395 ]
JHBonarius schreef:

Lol… wie heeft de FMEA voor de ECU gedaan :+)

Het complete dakontwerp is gedaan door Inalfa, Nederlands bedrijf. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 10 september 2019 02:59 PM
  [ # 396 ]

Ah, die naam staat al groot op de ECU
Ik vraag het wel even… hopelijk antwoorden ze Razz
Anders rijd ik wel even langs Venray XD

Maar… niet meer Nederlands

In 2011 werd Inalfa overgenomen door het Chinese bedrijf Beijing Hainachuan Automotive Parts (BHAP).


Productie is zo te lezen geheel in lagelonenlanden.

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 12 september 2019 04:51 PM
  [ # 397 ]

Ik heb Inalfa ge-emaild en kreeg na 1 dag al een zeer nette e-mail terug van de Quality Insurance Engineer die 8 jaar geleden bij het ontwikkelen van het zonnedak in Spanje aanwezig is geweest(!).
Hij vertelde dat hij nog nooit van dit probleem had gehoord. Niet direct en niet via de Warranty afdeling. Hij vermoed een kortsluiting in de kabelboom.
Hij kan me echt niet een nieuwe module opsturen, omdat dat contractbreuk met PSA zou zijn.
Eind september komt de engineer die het ciruit ontwikkeld heeft terug van vakantie, en misschien wil die wel doorgeven wat het onderdeel zou zijn dat ik moet vervangen.

Helemaal top! Veel meer dan ik had verwacht.
Ik hoop dat de engineer me kan helpen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 september 2019 05:41 PM
  [ # 398 ]

Moet het geen 18 jaar geleden zijn?
De Pluriel ging begin 2003 al in productie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 12 september 2019 08:45 PM
  [ # 399 ]

inderdaad… hij zal zich wel vertypt hebben xD

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3236
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 januari 2020 09:35 PM
  [ # 400 ]

Over het dak van Celosses Pluriël is een apart topic aangemaakt: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238687
Daar kan naar hartelust over dat specifieke dak gespeculeerd worden.

Dit topic is bedoeld als algemeen naslagwerk.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 januari 2020 12:08 PM
  [ # 401 ]

In het bovenvermelde topic over het dak van de Pluriel van Celosse wordt door Johan Oldenhage als mogelijke oorzaak van dakproblemen het krimpen van het originele vinyl dak genoemd, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2074650/

Enige posts later noemt Waterman de mogelijkheid om het dakdoek na te laten van het materiaal Sonnenland A5.
Fabrikant hiervan is Haartz, op hun website bestaat de mogelijkheid tot “find your top”, https://www.haartz.com/find-your-top

Als ik daar een Pluriel selecteer komt als suggestie het materiaal Eurotopping DQ.
Ik heb mij suf gegoogled, maar kan helemaal niets vinden over dit materiaal, zelfs niet op hun eigen site.

Voor een C1 wordt het Twillfast RPC en voor de DS3 Cabrio dus Sonnenland.

Een nieuw origineel dakdoek, onderdeelnummer 8401JZ, kost intussen bij de dealer € 1.919,19.

De vraag is, kan je voor dat bedrag bij een cabriospecialist een dakdoek laten maken uitgevoerd in Twillfast dan wel Sonnenland?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 januari 2020 12:10 PM
  [ # 402 ]

Intussen gestart met de zoektocht naar welke cabriodak-specialist al ervaring heeft met het Pluriel-dak en er heil in ziet om een bestaand dak te voorzien van een stoffen buitenlaag.

Cabrio Care in Naarden dus niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 januari 2020 12:22 PM
  [ # 403 ]

https://www.cabrioletkappen.nl/

Schijnt ook net werk te leveren.. misschien informeren of die ervaring heeft?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 januari 2020 03:10 PM
  [ # 404 ]

Intussen heb ik een tweede partij benaderd en die belde bijna direct op.
Zijn reactie: “Daar begin ik liever niet aan”.
Maar hij verwees mij wel door naar een zeilmakerij, die wel meer “specials” voor hem doet.

Wellicht daar maar eens langs met de Pluriel en mijn reservedak.
Kijken of zij de uitdaging aan willen gaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 30 januari 2020 08:00 PM
  [ # 405 ]

Gaat het in dit geval alleen om het buitendakje?
Dus zonder voor- en achterrand enz?

Profiel  
 
 
27 van de 41
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook