Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:om een bestaand dak te voorzien van een stoffen buitenlaag.
Beter lezen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Double duck of zo?
Morgen demonteer ik het buiten"doek” van Riëlle en ga ik op jacht naar iets anders en wellicht wat beters dan dat PVC.
Heel lang geleden heb ik een grote kap gemaakt voor een Singer le Mans four seater van twee lagen zandkleurige stof met rubber ertussenin. Double Duck heette dat. Toentertijd gekocht bij The Complete Automobilist, Peterborough. Was niet zo duur, wel veel werk!
Die zandkleurige stof was wel erg besmettelijk voor een Britse auto waar vrij veel aan gesleuteld moest worden, onderweg.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Morgen demonteer ik het buiten"doek” van Riëlle en ga ik op jacht naar iets anders en wellicht wat beters dan dat PVC.
Heel lang geleden heb ik een grote kap gemaakt voor een Singer le Mans four seater van twee lagen zandkleurige stof met rubber ertussenin. Double Duck heette dat. Toentertijd gekocht bij The Complete Automobilist, Peterborough. Was niet zo duur, wel veel werk!
Die zandkleurige stof was wel erg besmettelijk voor een Britse auto waar vrij veel aan gesleuteld moest worden, onderweg.
Het bovenstaande is in dit topic niet relevant, maar hoort gewoon hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238687/P210/ thuis.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dit heet elkaar vliegen afvangen!
Wie bepaald wat ter zake doende is, de auteur toch ook?
Maar ik houd hier op met die dakproblemen.
Ik vind mijn eigen weg wel en iedereen bedankt voor zijn hulp en commentaar.
Gelukkig ga ik in het gewone leven anders met medemensen om, in ieder geval heb ik niet zoveel kritiek op eenieder.
Groeten aan iedereen!
Sja,
Kort lontje Henk? Volgens mij had je een eigen topic. Maar goed, Succes ermee.
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Betreft (even terug naar waar we gebleven waren :
Intussen heb ik een tweede partij benaderd en die belde bijna direct op.
Zijn reactie: “Daar begin ik liever niet aan”.
Maar hij verwees mij wel door naar een zeilmakerij, die wel meer “specials” voor hem doet.
Wellicht daar maar eens langs met de Pluriel en mijn reservedak.
Kijken of zij de uitdaging aan willen gaan.
Mooi geregeld. Ik ben benieuwd.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Xsara Coupe schreef:https://www.cabrioletkappen.nl/
Schijnt ook net werk te leveren.. misschien informeren of die ervaring heeft?
Ook maar even benaderd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een reactie ontvangen, helaas geen positieve.
Maar wel een doorverwijzing naar een andere specialist op het gebied van cabriodaken.
Dus die ook maar eens benaderen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gedaan en direct een reactie ontvangen.
“Deze auto’s hebben wij niet in ons assortiment.”
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Goedemiddag,
Misschien is dit adres een optie ?
http://cabrioverdeck-service.de/cars/68-citroen-c3-pluriel
Met vriendelijke groet,
Huub
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kijk, now we’re talking.
Bij onze oosterburen kan het in ieder geval.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij onze oosterburen kan er veel op het gebied van cabrioletdaken. Niet alleen zijn er meer mogelijkheden, de prijs/kwaliteit is ook beter. Op mijn eigen cabriolet moet ook een nieuwe kap (en da’s een lastige, met een losse binnenhemel en geïsoleerd) en daar gaat mijn auto ook voor naar Duitsland. Beter, goedkoper, netter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
https://www.venauto.nl/onderdelen/open-dak-citroen-c3-pluriel-16-16v-tu5jp4-nfu.html
Kom ik toevallig vandaag tegen. Wie interesse heeft….
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Met een nieuw, niet krimpend dakje wordt het hele systeem minder belast, dus ook minder kans op dingen die afbreken etc.
Ik ben, op verzoek van René, vandaag bij Zeilmakerij Aalsmeer langs geweest. Deze meneer is best bereid voor ons de dakjes te gaan leveren. Heel grof schattend zou zo’n dakje (en dan alleen maken, je moet het zelf monteren) op ergens tussen de € 750,- en € 1.000,- komen. Maar om een wat exactere prijs te bepalen, zou het mooi zijn als ie een oud dakje heeft. Om op te meten, kijken hoe hij het moet maken etc.
Hij heeft mooi materiaal om te gebruiken: Sonnenland. Dit wordt veel voor cabriokappen gebruikt. Het bestaat uit twee lagen stof met een rubber laag er tussen. Het schijnt niet te krimpen en is uiteraard volledig waterdicht. Stiknaden worden met een waterdichte band geseald.
Natuurlijk wordt het voor hem interessanter en voor ons goedkoper, als hij meerdere dakjes zou kunnen leveren. Jammer dat we (nog) geen club hebben, met als ultiem genot een eigen magazijn. Want in dat geval zouden we er een aantal kunnen laten maken.
Bij voldoende belangstelling zouden we er mee aan de slag kunnen.
Concreet:
Wie voelt er wat voor zo’n dakje?
Wie kan zo’n oud dakje ter beschikking stellen?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Theo van den Akker schreef:Wie voelt er wat voor zo’n dakje?
Wie kan zo’n oud dakje ter beschikking stellen?
Uiteraard ik!
Ik bezit namelijk 2 vouwdaken, de éne op de auto,de andere in de opslag.
Echter moet ik nog wel even vaststellen welke van de 2 het meest gekrompen is.
Naar verwachting kom ik daar pas ergens in het voorjaar aan toe.
Theo, bedankt voor de genomen moeite.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986