Ik zal het proberen maar vaak gaan deze dingen bij mij mis. Afgelopen zaterdag samen met mijn zoon uren bezig geweest om de gerepareerde Apple weer op te starten. Gelukkig heb ik meer verstand van andere dingen!
Morgen weer verder met het dakkleedje.
Het is een heel gepuzzel om rekening te houden met de opgetreden krimp bij het originele dakdoek, vooral het bepalen van de originele lengte is niet zo gemakkelijk, maar die ongeveer 2% krimp zal ook op de lengte wel van toepassing zijn!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Is echt heel makkelijk en ook heel erg leuk.
Succes
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
De dakfoto’s staan nu op My album en nu?
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Als je dan op MyAlbum bent, kopieër je het adres van de internet zoekbalk van MyAlbum en deze plak je hier.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Leuk natuurlijk, maar nu is Myalbum weer weg van het scherm!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Dat album is online, heb je er een bladwijzer van gemaakt? zo kan je altijd gelijk ernaar toe.
Naar MyAlbum gaan op internet en inloggen dan is het er weer.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Bij vrijwel iedereen zal zoiets wel lukken, maar ik kan op deze Apple dat account niet meer vinden!
39 foto’s van het Pluriel dak zijn ingevoerd, ik heb het resultaat ook al gezien en gecontroleerd, maar ineens is het weer verdwenen!
Heb het geprobeerd maar op het scherm komt de mededeling dat het bestand geweigerd is! File not allowed!
Waarom, mijn zoon zal het wel weten!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
De aanhouder wint
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:Inderdaad, gewoon kapstof voor een boot!
Is dus ook goed waterdicht, sterk en plooibaar.
De zeilmaker gaf ook nog wat tips voor de verdere verwerking en sprak zich ook nogal negatief uit over de kwaliteit van de originele kapstof
Ik denk dat de stof die nu gaat gebruiken volledig ongeschikt is voor deze toepassing en ik denk ook dat dubbelzijdig tape en bisontix niet het juiste middel is, simpelweg omdat het niet sterk genoeg is én het niet tegen hogere temperaturen kan, bv als dat ding in de zon staat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er zat gewoon dubbelzijdige tape tussen, niet dat goedkope spul maar het brede gewapende materiaal. En dat zit, ook na 15 jaar, bijzonder goed vast zoals we hebben gemerkt.
Verder was het deels gelijmd met contactlijm.
Waarom zou dat doek niet geschikt zijn, omdat het voor boten, luifels, aanhangwagens gebruikt wordt?
We zien wel, ik krijg er steeds meer zin in en het zal best wel goed werken.
Maar die nieuwe kabels in de schoongemaakte buisjes gaan wel erg zwaar, ook na het spaarzaam smeren met het voorgeschreven smeermiddel.
Horen de nieuwe kabels in het begin zo zwaar te gaan, die oude gaan veel gemakkelijker.
Het is wel leuk om die interslides in en uit elkaar te zien gaan in de taktogen, dat gaat ook per kant zonder baleinen of daklappen.
Zo is goed te begrijpen hoe een en ander is bedacht, jaren geleden.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:
Waarom zou dat doek niet geschikt zijn, omdat het voor boten, luifels, aanhangwagens gebruikt wordt?
Omdat het nul isolatie heeft, zowel thermisch als geluidstechnisch.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vooral het ontbreken aan geluidsisolatie lijkt me heel onprettig… Al is een beetje fatsoenlijke warmte isolatie ook wel heel erg fijn…
Beter een mooie gelaagde cabriodak stof! Is niet voor niets dat dat de standaard is in auto cabrioland..
Bij een boot heb je heel andere doelen en eisen. Als die dicht blijft wanneer jij er niet bent is t goed en geluid is met de snelheden en rust op t water ook minder een ding..
Hebben jullie weleens met een Eend gereden?
Veel herrie, totaal geen isolatie, maar wel sfeer in een echte Citroën!
Het originele Pluriel dakje isoleert ook geen geluid, maar tussen de twee lagen van het dak zit origineel een isolatiedekentje.
Met het dak open hoor je nog meer omgevingsgeluiden.
Gelukkig woon ik in een rustig deel van NL, dus geen verkeersherrie.
Naar de stereo luisteren doe ik thuis, in de auto luister ik naar mijn medereizigers !
En nu geniet ik van de opkomende zon!