Celosse schreef:Hebben jullie weleens met een Eend gereden?
Ja! Dus ik zaag mijn dak uit mijn C5 om het eendgevoel te beleven?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Het originele Pluriel dakje isoleert ook geen geluid.
Wat een bull shit!
Hoeveel km heb je gemaakt met de jouwe?
Met de onze intussen 160.000 km.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Misschien wel een miljoen kilometers met herriemakende Citroëns zoals Traction en alle Eendderivaten!
René schreef:Celosse schreef:Hebben jullie weleens met een Eend gereden?
Ja! Dus ik zaag mijn dak uit mijn C5 om het eendgevoel te beleven?
Of een Eend of een Dyane kopen!
Celosse schreef:Er zat gewoon dubbelzijdige tape tussen, niet dat goedkope spul maar het brede gewapende materiaal. En dat zit, ook na 15 jaar, bijzonder goed vast zoals we hebben gemerkt.
Verder was het deels gelijmd met contactlijm.Waarom zou dat doek niet geschikt zijn, omdat het voor boten, luifels, aanhangwagens gebruikt wordt?
We zien wel, ik krijg er steeds meer zin in en het zal best wel goed werken.
Maar die nieuwe kabels in de schoongemaakte buisjes gaan wel erg zwaar, ook na het spaarzaam smeren met het voorgeschreven smeermiddel.
Horen de nieuwe kabels in het begin zo zwaar te gaan, die oude gaan veel gemakkelijker.Het is wel leuk om die interslides in en uit elkaar te zien gaan in de taktogen, dat gaat ook per kant zonder baleinen of daklappen.
Zo is goed te begrijpen hoe een en ander is bedacht, jaren geleden.
Nog niemand gehoord of gelezen die weet hoe licht of zwaar de kabels, oude en nieuwe, in hun buisjes moeten glijden, mét de juiste smering maar zonder de belasting van het dak met uitgenomen motortje en wormwieltje.
De oude kabels schuif ik in en uit tussen twee vingers en voor de nieuwe kabels heb ik welhaast een tang nodig!
Celosse schreef:
Of een Eend of een Dyane kopen!
Ik snap je echt niet. Een C3 Pluriel is minder stil dan een normale C3, maar zeker geen Eend of Dyane.
Dat scheelt echt een hele hoop.
Maar goed, jij zit straks in de Pluriël te roepen “WAT RIJDT HIJ LEKKER HE?”
“wat zeg je?”
“DAT HIJ LEKKER…. LAAT MAAR”
Jammer dat je het zo aanpakt. Je doet voorkomen alsof je het allemaal als een pro aanpakt, maar maakt het gouden randje van karton. Het had zo mooi kunnen zijn?
Bijzonder zoals de beleving van het autorijden verworden is tot het zich verplaatsen in of buiten de file. Met als grootste zorg de Airco en de DomDom!
En was de Pluriel niet bedoeld als vervanger van de eend?
Maar nu ga ik fietsen, mooi weer en er zijn lammetjes te fotograferen!
Celosse schreef:Bijzonder zoals de beleving van het autorijden verworden is tot het zich verplaatsen in of buiten de file. Met als grootste zorg de Airco en de DomDom!
Don’t jump into conclusions. Ik vind dit een van de vreemdste opmerkingen hier op het forum.
Maar trek het je niet aan; ik vermaak me wel met je gehannes met je dakje.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Maar ik houd hier op met die dakproblemen.
Ik vind mijn eigen weg wel en iedereen bedankt voor zijn hulp en commentaar.
Het bovenstaande zijn jouw eigen woorden.
Verwacht je nu nog enige reactie van wie dan ook?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als de 2cv beleving je zoveel waard is, waarom niet gelijk dat hele elektro gebeuren er uit? Ik zeg een paar klemmen voorlop en gewoon lekker met de hand oprollen dat dak!
Mensen proberen je tips te geven en mee te denken over punten waar je zelf niet aan hebt gedacht. Dat is ook het idee van een forum. Voor monologen kun je beter een blog starten gok ik…
Sta open voor wat anderen roepen en draag ook zelf actief bij. Alleen dan zul je zelf ook wat uit het forum halen…
Niemand weet alles, maar velen weten wel veel. Natuurlijk hoef je niet altijd te luisteren naar een ander, maar behandel die ander met kennis wel met respect. Je kapt verhalen erg snel af en zet mensen in een hoek…
Wat heb ik allemaal voor tips gekregen;
Nieuwe kabels, nieuwe interslides, allemaal voor onbehoorlijk veel geld gekocht en nu een nieuw buitendakje zelf maken en nooit is het goed!
Dus wie heeft er commentaar op wie?
Ik ben niet bang om dingen te onderzoeken en te leren, vandaar mijn gestoei met het Pluriel dakje.
En daar wil ik ook anderen deelgenoot van maken.
Dat dit en vooral mijn commentaar niet door iedereen gewaardeerd wordt, dat is dan jammer, maar het geeft wel leven in de brouwerij!
Maar ik ben weer opgefrist van een flinke wandeling en terwijl ik straks na de thee weer verder ga knutselen denk ik aan al die mensen die ook
vanmiddag weer in de Rampstad in de file gaan staan. Op snelwegen deels betaald met Noord-Nederlands gas, dat wel!
Celosse schreef:
vanmiddag weer in de Rampstad in de file gaan staan.
Beetje aardig blijven he?
Ik ben blij om in de drukte te wonen, zonder dat mijn huis weg zakt.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:Wat heb ik allemaal voor tips gekregen;
Nieuwe kabels, nieuwe interslides, allemaal voor onbehoorlijk veel geld gekocht en nu een nieuw buitendakje zelf maken en nooit is het goed!
Dus wie heeft er commentaar op wie?
Kijk, daar ga je: je geeft en pak geld uit voor mooie nieuwe onderdelen. Goed. is ook nodig. Maar nou ga je besparen op het buitendakje terwijl je bij een cabrioletkappenzaak voor een vrij normaal bedrag de stof kunt kopen die nou net speciaal voor deze toepassing gemaakt is. Ik vind dat met enkele (boot)kapstof dus een beetje verkeerde zuinigheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Prachtig, al die commentaren en al of niet terechte conclusies!
Wat ik heb is goede kapstof, gekocht bij een zeilmaker uit Scheemda doch oorspronkelijk afkomstig uit Nijmegen.
Zelf ben ik Leidenaar, maar ook 37 jaar op een woonark in Valkenburg aan den Rijn gewoond en nu alweer 12 jaar in het noordoosten!
Maar weer terug naar het Pluriel dakje.
Het originele dakje is in elkaar gezet met gebruikmaking van meters dubbelzijdig tape, hier en daar contactlijm en ook wat popnagels en schroeven.
Een en ander om zo snel en voordelig mogelijk te kunnen produceren.
Het dakje, maar ook de diverse andere onderdelen ervan, zelfs de hele Pluriel, is nooit bedacht om na 15 jaar nog rond te rijden, alleen wij zijn zo gek om dat te willen doen!
Dat rijdbaar houden ging vóórdat de electronisering en de plastificering toesloeg, niet zo erg moeilijk of duur en ingewikkeld, maar hedentendage is het nauwelijks nog mogelijk om moderne auto’s langer rijdbaar te houden dan de vooraf ingebakken maximale levensduur.
Hierin verschilt een moderne auto in niets van andere weggooiproducten zoals koffiezetters of, zoals ik zelf kortgeleden mocht ondervinden, computers.
Het is en zal dus behelpen blijven, maar wel leuk en uitdagend, vandaar mijn buitendakje van zeilmakerij Blauwestad uit Scheemda.