ik wil veerbollen online kopen en zelf plaatsen, achteraan alleen.
Waar en welke koop ik? iemand ervaring?
Bij de garage vragen ze 65 euro per bol zonder werk.
Ik heb ze vlug nodig.
Het is voor mijn xantia 2.0i van 1995.automatic.
dank.
https://chyparse.business.site/
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
https://www.garage80.nl/c-3895195/citroen-xantia-berline/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
hyderactive, met en zonder? wat is dat?
Wil er iemand even kijken aub?
Hier staan bollen op , achteras vooras midden enzo.
En sommige staan er meerdere keren op ook.
Welke neem ik in de lijst?
Dank u vriendelijk.
De wagen heeft zo’n schuiver bij de handrem om te stijgen en zakken en oon
een knop, zogezegd sportstand.
13-3-1995 gedaan te brussel
13-4-1995 eerste indienststelling.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat je twee achteras bollen moet hebben en een accumulator bol voor de hydractive achter.
Anders even contact zoeken met Walter Bogaerts hier op het forum.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De middelste bol zal niet nodig zijn.
Bij het rijden over oneffenheden veert de wagen omhoog.
Als je gewicht meehebt achteraan blijft hij mooi hangen.
Hij veert niet los naar beneden, alleen omhoog.
Als je met je handen op de koffer duwt beweegt hij niet.
Daarom zou ik die 2 bollen vervangen.
moet er ontlucht worden achteraf?
Bouwjaar vanaf: 07/1993
Bouwjaar tot: 08/1999
Uitvoering: (+) Comfort
Niet voor uitvoeringsvariant: Hydractive
Inbouwplaats: Achteras
Chassis: Voor voertuigen zonder electronische demperregeling
Druk (bar): 40
MONROE: Drukaccumulator, vering / demping
Ik denk dat het deze zal zijn.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als jouw xantia een sportknop heeft moet je juist wel de uitvoering voor hydractive hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank u Jantje, ik ben al een stap dichter.
Volgende week vrijdag is de laatste dag om te keuren.
hij is van 95. misschien oldtimer keuring laten doen?
dit wordt ook gevraagd ; met of zonder.
Voor voertuigen zonder electronische demperregeling
Hoe weet ik dit?
Als je een knop “sportstand” voor de VERING hebt heb je een “hydractieve” uitvoering met extra “middenbollen”. Met die extra middenbollen bijgeschakeld veert je Xantia soepeler , die bollen worden uitgeschakeld in de sportstand.
Maar als je “sportstand” bij je AUTOMAAT hoort ( naast de “sneeuwvlok”) dan heb je waarschijnlijk er een zonder “hydractief” en heb je dus alleen 2 achterbollen nodig.
Dan je probleem: Hij “veert” niet, dus verwacht je dat je bollen zonder druk hebt ? Als je hem met de hand omhoog trekt achter dan zakt hij daarna precies terug zonder door te veren? Ja: Ik neem aan dat je bollen dan wel drukloos zijn. Nee: Hij veert wel maar niet optimaal?
Zelf vervangen: Die dingen kunnen echt goed vast zitten, ( omdat ze er waarschijnlijk al erg lang in zitten) een ritje Chyparse en je probleem is opgelost, maar die zitten wel 2 uur rijden weg zonder file. Zelf vervangen kan, maar je moet ze wel los kunnen krijgen.
Bij de technische controle wordt de vering getest: Dat is niet heel kritisch, je kunt er vrijwel om het even welk paar bollen onder schroeven als ze nog maar redelijk gevuld zijn en links rechts gelijk zijn. Je veercomfort is niet optimaal misschien.
To err is human, not to err is divine.
ik heb geen sneeuwvlok staan , nergens, alleen zo’n sportstandknop,
het teken op die knop is een pijltje omhoog en één naar beneden met een soort veer tussen.
Die bollen zou ik lossen met een grote papegaai tang, er is plaats genoeg.
Duidelijk, je hebt een hydractief ! Dan moet je ook de middelste bollen vervangen voor een soepel rijgedrag. ( Niet voor de keuring, die kunnen dat verschil niet zien). je hebt dus 3 bollen per as: De “middelste” wordt bijgeschakeld voor comfortabel rijden ( normaliter vrijwel altijd als je rustig rijdt) .
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
En ook meteen de voorraadbol. Die zal ook wel plat zijn. En anti zink, zit die er ook op?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.