1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
remklauw lekt olie,zie mijn oplossing.
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 17 februari 2019 03:09 PM

De remklauw rechts achteraan lekte olie in het midden waar de twee helften op elkaar zitten.
Daar tussen zit een afdichtingsbusje om de olie naar de andere helft door te laten, deze is misschien versleten.
Ik heb niet direct zo’n dichting,
Ducktape geplooid met de kleefkant op elkaar, met de perforator een gaatje gemaakt.
Dan deze op maat geknipt en rond het gaatje gelegd en de klauw op elkaar terug samen gespannen.
Na 2 dagen is het nog altijd droog.
Dit deed ik als voorlopige oplossing tot dat ik een dichting setje koop.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4864
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 februari 2019 06:40 PM
  [ # 1 ]

Het vinden van een creatieve oplossing van een probleem is altijd goed, mits deze ook technisch verantwoord is.
Helaas is je oplossing op z’n minst ‘onveilig’ te noemen. De hydraulische druk van het systeem is dermate hoog dat ducttape écht geen oplossing is! Voor nu is je klauw wellicht lekdicht, maar voor hoe lang? Ik zou z.s.m. een echt rubbertje hiervoor bestellen en tot die tijd niet rijden met je auto.. Een mogelijk gevolg kan zijn dat de olie er juist uit gaat spuiten, of dat je ‘ie je rem blokkeert en dat je geen werkende rem meer hebt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 17 februari 2019 07:43 PM
  [ # 2 ]

ik deed dat voorlopig tot ik het juiste besteld heb.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2019 08:00 PM
  [ # 3 ]

Ik zou er geen ene meter mee rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 18 februari 2019 08:38 AM
  [ # 5 ]

Oei oei, niet te hopen dat je de statistieken haalt…
je hebt het over een oplossing. ik zie ‘m niet.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 februari 2019 04:00 PM
  [ # 6 ]

Waar je heel serieus mee moet zijn is de veiligheidsonderdelen zoals banden, besturing, ophanging en vooral remmen.

De druk bij hard remmen, noodstop dus, kan enorm zijn en iets dat goed lijkt af te sluiten gaat in zo’n situatie niet zelden aan flarden.

Ik zou het eerst echt goed in orde (laten) maken en er geen meter meer mee rijden.

Ervaringsdeskundige hoor, ik ben een keer tegen een boom gereden door een technisch gebrek. Jaren pijn door gehad.

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 04 februari 2020 01:37 PM
  [ # 7 ]

We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
K’ga eens iets zeggen;
Wanneer een koppakking niet meer te krijgen is, weet je wat de oplossing dan is?
Wel,
Je knipt één uit van karton, leg hem in de olie en go ....

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 04 februari 2020 01:56 PM
  [ # 8 ]

Je weet niet waar je over spreekt.

Grt. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 februari 2020 03:30 PM
  [ # 9 ]
windstein schreef:

We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
K’ga eens iets zeggen;
Wanneer een koppakking niet meer te krijgen is, weet je wat de oplossing dan is?
Wel,
Je knipt één uit van karton, leg hem in de olie en go ....

Is dit een technisch advies?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 februari 2020 03:50 PM
  [ # 10 ]

haha

En verantwoord natuurlijk!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 februari 2020 04:41 PM
  [ # 11 ]

Je begrijpt die fabrikanten niet hé, waarom van die dure materialen gebruiken als het met karton ook kan.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 04 februari 2020 05:05 PM
  [ # 12 ]
windstein schreef:

We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
K’ga eens iets zeggen;
Wanneer een koppakking niet meer te krijgen is, weet je wat de oplossing dan is?
Wel,
Je knipt één uit van karton, leg hem in de olie en go ....

Ik vermoed dat je het idee om dagelijks 2 glazen LHS en een half glas LHM te drinken bij het ontbijt ook in praktijk hebt gebracht. Een andere verklaring voor het verkondigen van zo iets gevaarlijk doms kan ik niet bedenken.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 04 februari 2020 05:27 PM
  [ # 13 ]

Te weinig eilanden om deze types elk een eigen plek te geven waar ze veilig (...) kunnen rondkarren (lees: ik niet het risico loop dat ze tegen mijn bumper eindigen).

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 04 februari 2020 06:53 PM
  [ # 14 ]
windstein schreef:

We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.

Tegen succes valt niet te argumenteren…..

Ik vind het allemaal niet zo gevaarlijk als sommigen hier beweren. Ik wil niet zegeen dat het de ideale oplossing is.
Ten eerste wordt de pakking/ducktape flink vastgeklemd tussen de 2 remklauwen. Vaak zit er een rubbertje dat hetzelfde doet.
Ten tweede zal, als het wat gaat lekken , niet direct alle remdruk verloren zijn zolang de LHM pomp zijn werk doet.
Verder neem ik aan dat de auteur regelmatig zijn remmen op lekkage heeft gecontroleerd.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 04 februari 2020 08:00 PM
  [ # 15 ]

Maar over wat voor auto gaat het? Duck tape is niet bestand tegen lhm, maar Dot4 is helemaal zooi. Dan lost het nog harder op. Regel gewoon die afdichting van geschikt materiaal!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook