De remklauw rechts achteraan lekte olie in het midden waar de twee helften op elkaar zitten.
Daar tussen zit een afdichtingsbusje om de olie naar de andere helft door te laten, deze is misschien versleten.
Ik heb niet direct zo’n dichting,
Ducktape geplooid met de kleefkant op elkaar, met de perforator een gaatje gemaakt.
Dan deze op maat geknipt en rond het gaatje gelegd en de klauw op elkaar terug samen gespannen.
Na 2 dagen is het nog altijd droog.
Dit deed ik als voorlopige oplossing tot dat ik een dichting setje koop.
Het vinden van een creatieve oplossing van een probleem is altijd goed, mits deze ook technisch verantwoord is.
Helaas is je oplossing op z’n minst ‘onveilig’ te noemen. De hydraulische druk van het systeem is dermate hoog dat ducttape écht geen oplossing is! Voor nu is je klauw wellicht lekdicht, maar voor hoe lang? Ik zou z.s.m. een echt rubbertje hiervoor bestellen en tot die tijd niet rijden met je auto.. Een mogelijk gevolg kan zijn dat de olie er juist uit gaat spuiten, of dat je ‘ie je rem blokkeert en dat je geen werkende rem meer hebt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik deed dat voorlopig tot ik het juiste besteld heb.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou er geen ene meter mee rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Oei oei, niet te hopen dat je de statistieken haalt…
je hebt het over een oplossing. ik zie ‘m niet.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Waar je heel serieus mee moet zijn is de veiligheidsonderdelen zoals banden, besturing, ophanging en vooral remmen.
De druk bij hard remmen, noodstop dus, kan enorm zijn en iets dat goed lijkt af te sluiten gaat in zo’n situatie niet zelden aan flarden.
Ik zou het eerst echt goed in orde (laten) maken en er geen meter meer mee rijden.
Ervaringsdeskundige hoor, ik ben een keer tegen een boom gereden door een technisch gebrek. Jaren pijn door gehad.
We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
K’ga eens iets zeggen;
Wanneer een koppakking niet meer te krijgen is, weet je wat de oplossing dan is?
Wel,
Je knipt één uit van karton, leg hem in de olie en go ....
Je weet niet waar je over spreekt.
Grt. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
windstein schreef:We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
K’ga eens iets zeggen;
Wanneer een koppakking niet meer te krijgen is, weet je wat de oplossing dan is?
Wel,
Je knipt één uit van karton, leg hem in de olie en go ....
Is dit een technisch advies?
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En verantwoord natuurlijk!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Je begrijpt die fabrikanten niet hé, waarom van die dure materialen gebruiken als het met karton ook kan.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
windstein schreef:We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
K’ga eens iets zeggen;
Wanneer een koppakking niet meer te krijgen is, weet je wat de oplossing dan is?
Wel,
Je knipt één uit van karton, leg hem in de olie en go ....
Ik vermoed dat je het idee om dagelijks 2 glazen LHS en een half glas LHM te drinken bij het ontbijt ook in praktijk hebt gebracht. Een andere verklaring voor het verkondigen van zo iets gevaarlijk doms kan ik niet bedenken.
Te weinig eilanden om deze types elk een eigen plek te geven waar ze veilig (...) kunnen rondkarren (lees: ik niet het risico loop dat ze tegen mijn bumper eindigen).
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
windstein schreef:We zijn een jaar verder en alles werkt nog altijd perfect rond die remmen.
Tegen succes valt niet te argumenteren…..
Ik vind het allemaal niet zo gevaarlijk als sommigen hier beweren. Ik wil niet zegeen dat het de ideale oplossing is.
Ten eerste wordt de pakking/ducktape flink vastgeklemd tussen de 2 remklauwen. Vaak zit er een rubbertje dat hetzelfde doet.
Ten tweede zal, als het wat gaat lekken , niet direct alle remdruk verloren zijn zolang de LHM pomp zijn werk doet.
Verder neem ik aan dat de auteur regelmatig zijn remmen op lekkage heeft gecontroleerd.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Maar over wat voor auto gaat het? Duck tape is niet bestand tegen lhm, maar Dot4 is helemaal zooi. Dan lost het nog harder op. Regel gewoon die afdichting van geschikt materiaal!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.