2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
veerbollen nodig
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 februari 2020 08:54 PM
  [ # 16 ]

Op een auto uit 1995 wel, ja. Vanaf 14-12-1993 (ORGA 6246) is anti-zink standaard op de Xantia.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 05 februari 2020 09:16 PM
  [ # 17 ]

Dus 8 bolletjes om Het goed te doen. Kosten per stuk 25.50ex bij Ruijgrok zie ik net. Ook meteen ff nieuwe LHM en even goed de remmen doorspoelen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 06 februari 2020 10:26 AM
  [ # 18 ]

Achteraan zitten er 4 bollen in totaal.
2 naast de wielen en 2 in het midden achter.
1 van de 2 in het midden zit horizontaal en één zit schuin op een vierkant bakje met draden en leidingen.
Ik zou beginnen met de twee te vervangen naast de wielen.
Kun je even tonen in de lijst wat ik koop? Dank u.

https://www.autodoc.be/auto-onderdelen/drukaccumulator-vering-demping-10440/citroen/xantia/xantia-x1/2268-2-0-i

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 februari 2020 11:39 AM
  [ # 19 ]

artikelnummer SP8065

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
windstein
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 06 februari 2020 12:20 PM
  [ # 20 ]

Dank u Waterman, maar nog iets, er staat bij : vanaf 6-1995 en mijn xantia is van 3-1995.
Met electronische dempregeling, heb ik dat ook dan op de wagen?
Mvg.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3236
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 februari 2020 01:27 PM
  [ # 21 ]

Met elektronische dempregeling wordt hetzelfde bedoeld als hydractive.

Mag ik je een oprecht gemeend advies geven?
Gezien je vragen vind ik dat het zelf vervangen van twee veerbollen een klus is waar je niet aan moet beginnen. In ieder geval niet zonder hulp van iemand met ervaring.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 februari 2020 02:17 PM
  [ # 22 ]

Dat idee had ik ook.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2020 05:16 PM
  [ # 23 ]

Vind ik ook!

bogaard77 schreef:

Anders even contact zoeken met Walter Bogaerts hier op het forum.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 06 februari 2020 06:09 PM
  [ # 24 ]

Mee eens. Ga naar Chyparse of bv Renard. Kost niet al te veel en het is goed. Met alleen twee bollen vervangen rijdt de auto waarschijnlijk nog slechter. Helemaal uit balans.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 06 februari 2020 07:37 PM
  [ # 25 ]

@windstein e.a.
Velen willen meteen besparen door het zelf te doen, heel begrijpelijk. Maar vergis je niet, autotechniek van toen en nu is complex. Een beetje aanklooien met veiligheid is geen wenkend perspectief. Een betere aanpak is dus om een reparatie of beurt door een “master” te laten doen die je meeneemt in de techniek (als leerling), Voor als je het ooit zelf wilt doen. Pas daarna kun je voorbereid in de basis zelf aan de slag, en dan nog….
Vraagje: waarom zou jij meteen Hydraulisch expert zijn als de ervaren monteurs van destijds er ruime tijd voor nodig hadden om de materie te doorgronden? Neem de tijd dus om monteur te worden.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 februari 2020 08:21 PM
  [ # 26 ]

Het is nou ook weer geen rocketscience, systeem drukloos maken, bol er af schroeven, nieuwe bol er op schroeven en systeem op druk brengen.

Het is wel handig als je de juiste bollen hebt en het is ook handig als je schoon werkt.

En een plas LHM op straat mag niet meer.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 06 februari 2020 08:40 PM
  [ # 27 ]

Klinkt simpel. Maar is het niet als je er als leek aan begint. Zie ook het advies van Wimb.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 februari 2020 08:47 PM
  [ # 28 ]
Han S schreef:

Het is nou ook weer geen rocketscience, systeem drukloos maken, bol er af schroeven, nieuwe bol er op schroeven en systeem op druk brengen.

Het is wel handig als je de juiste bollen hebt en het is ook handig als je schoon werkt.

En een plas LHM op straat mag niet meer.

Gezien de vragen die de TS stelt betwijfel ik of hij weet dat je het systeem drukloos moet maken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 februari 2020 09:07 PM
  [ # 29 ]

Als je een bol er af schroeft wordt het vanzelf drukloos Jan. Laughing

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 februari 2020 12:18 AM
  [ # 30 ]

haha

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook