Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Arjan Verkade schreef:Ook bij het inschakelen van de achteruit verstellen de buitenspiegels naar een ingesteld stand.
Zowel bij de memory functie als de achteruit gebeurt er niets met de spiegels.
Ik kan dat dus niet uit de lijst halen van de website of dat hoort te werken.Het is naar mijn idee puur software of dat wel of niet werkt. De spiegelbediening werkt immers prima.
Op de site van de C5-club gelezen dat de indexeerfunctie van de rechterspiegel rond oktober 2009 is geschrapt. De mijne is van 2008 heeft het wel en ik moet zeggen dat ik het na een korte tijd weer heb uitgeschakeld: ik parkeer vrijwel nooit langs een stoep
Bij het zien van de foto van je wagenpark hierboven viel me op dat ik hier thuis bijna dezelfde foto kan maken
Mooie uitvoering heb je te pakken. En ja, een C5 is een heerlijke lange-afstandcruiser, al blijft de CX mijn persoonlijke favoriet.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dan is dat ook weer duideijk.
Op 1 of andere manier is het lastig info terug te vinden wat er wanneer wel en niet op zat.
Zo ben ik er nog steeds niet uit welke optie packs er precies op zitten, waarschijnlijk wijkt het af omdat het een Franse uitvoering is.
Mogelijk is het een Exclusive +
Die kennen we hier dus niet.
Ik zie het, je wagenpark komt aardig in de richting, allemaal erg leuk!
Eens de CX blijft ook een heerlijke km vreter.
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een verse APK is een feit!
Voor de APK moest alleen even het wiellager rechtsachter vervangen worden.
Daarbij is ook direct onderhoud uitgevoerd bij Oldenhage.
De remblokken voor waren geen APK punt maar zijn vervangen door nieuwe exemplaren.
Ook de vering is opnieuw gekalibreerd.
Dit is uiteraard niet goed… Maar was wel te verwachten.
Is uiteraard schoongemaakt.
Nog zo’n duiveltje, maar ook deze was te verwachten.
De beruchte waterbuis, deze was voor nu nog te redden en is behandeld.
Het waterhuis is nagekeken maar zag er nog netjes uit.
Hoe kan het ook anders, de automatique is ook van verse olie voorzien!
De bevindingen bij de eerste rit, een flink stuk stiller door het vervangen lager.
De bak schakelt uiteraard een stuk soepeler, deze was nog nooit eerder gedaan.
Ik denk ook dat de auto net even beter veert nu het systeem de juiste waardes heeft.
Er lijken ook aardig wat pk’s terug gewonnen, waarschijnlijk door de zwarte troep die verwijderd is.
René Jongejan schreef:Arjan Verkade schreef:Ik probeer meer te achterhalen met welke optie packs de auto geleverd is.
Dat kan je toch op service.citroen.com vinden?
VIN invullen en dan vind je bij GEGEVENS hoe de auto de fabriek is uitgerold.
Het lukt mij bij herhaling niet om gegevens tevoorschijn te krijgen. Welk VIN ik ook invul, ikkrijg steeds de melding “VIN invalide”.
Wie kan mij helpen?
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er moeten geen spaties in. Is dat misschien het probleem?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
maakt geen verschil
Totaal aantal Berichten: 9386
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je begint wel gewoon met VF7….......?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dit is een voorbeeld van een VIN van een C5 3.0 HDI uit 2010. Deze werkt op service.citroen.
VF7RDX8ZA9L551254
Je moet dus even veel letters/cijfers hebben, normaliter zou je Vin alleen de laatste 6 cijfers meoten verschillen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de week is de vrijloop poelie op de dynamo vervangen.
Geen geratel meer, vooral bij koude motor was dat goed hoorbaar. De oude was behoorlijk aangetast.
Arjan Verkade schreef:
Op 1 of andere manier is het lastig info terug te vinden wat er wanneer wel en niet op zat.
Zo ben ik er nog steeds niet uit welke optie packs er precies op zitten, waarschijnlijk wijkt het af omdat het een Franse uitvoering is.
Mogelijk is het een Exclusive +
Die kennen we hier dus niet.
Heb je iets aan deze info, Technische kenmerken en uitrusting Citroen C5, oktober 2010.
Arjan Verkade schreef:Thanks, dan is dat ook weer duideijk.
Op 1 of andere manier is het lastig info terug te vinden wat er wanneer wel en niet op zat.Zo ben ik er nog steeds niet uit welke optie packs er precies op zitten, waarschijnlijk wijkt het af omdat het een Franse uitvoering is.
Mogelijk is het een Exclusive +
Die kennen we hier dus niet.
Voor het geval dit nog een punt is:
Als je op service citroen kijkt vindt je de exacte uitgeleverde uitvoering terug ( als je me per PM je VIN stuurt kijk ik wel in die lijst en vertel je wat er in staat, ik heb er al een beetje ervaring mee). Inderdaad in het frans….
De “packs” zijn puur commercieel samengestelde verzamelingen opties die voor een specifiek land gelden, in de “koude” landen is bv stoelverwarming vaak standaard bij leer, in de warme landen is dat meestal een extra optie.
De “importeur” stuurt een bestelling naar de “fabriek”, met een vertaling van de “pack” naar de exacte configuratie: die maken dan een auto op maat: Met de moderne productiemethoden kun je dat vrij gemakkelijk doen. Als je voor een France C5 geleverd in 2008 wil weten wat de franse pack’s zijn dan moet een prijslijst van de eind 2007 te pakken krijgen, voor fransen begint modeljaar 2008 na de Salon Automobile in Parijs begin October ( In Nederland pas na de RAI in Januari !)Tenzij je C5 van eind 2008 is, dan kun je een “modeljaar 2009” hebben. Die oude gewoonten gaan er slecht uit ( en waarom ook).
PS: De Franse prijslijst die vernoemd wordt is van October 2010, dat is dus modeljaar 2011, 3 jaar later.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan in service.citroen ook kiezen voor Nederlands als taal.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Citroensmgz schreef:Dit is een voorbeeld van een VIN van een C5 3.0 HDI uit 2010. Deze werkt op service.citroen.
VF7RDX8ZA9L551254
Je moet dus even veel letters/cijfers hebben, normaliter zou je Vin alleen de laatste 6 cijfers meoten verschillen.
even off topic (bij langere draad maak ik een eigen topic):
Ik heb jouw gegevenes gebruikt, nog steeds “invalid VIN”
trouwens, als ik inlog krijg ik een pagina met links boven 3 keuzes: assistance, mom compte en campagne
Bij assistance kom ik uiteindelijk bij een rescue voor een C5 of een berlingo uit, niet te veranderen.
Bij campagne kan ik een VIN invuullen maar dat geeft steeds inavlid.
Wat doe ik verkeerd?
Ik denk dat je niet op de goede site zit ?
Dit is de hoofdpagina die ik gebruik. http://public.servicebox-parts.com/pages/index.jsp#ancreFonctionLvl3
Dan moet je een account aanmaken als “onafhankelijke” etc.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
O, ik zit gewoon bij http://www.service.citroen.com Zelf een kamer van koophandel nummer verzinnen en voila.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.