bloedmooie serie 1
jammer genoeg met automaat en open dak, maar verder perfect
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Voor dat bedrag (CH dus nog importkosten ook!) wordt ik een zeikerd: geen airco! En geen cruise control, maar daar is after market wellicht nog iets netjes op te verzinnen. Die airco vind ik bij zo’n luxe V6 wel een must eigenlijk.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
lekker dichtbij.
komt me nu helaas financieel niet uit.
als ik het geld zou hebben, zou ik het wel weten
En deze dan?
https://veiling.catawiki.nl/kavels/32731485-citroen-xm-1990
Versnellingsbak is een gokje, maar in 9 van de 10 gevallen zijn het de o-ringen van de governor die versleten zijn en voor een weigerende of raar schakelende bak zorgen. Het materiaal daarvan kost €70 en is te doen in 2 uur zonder groot uitbouwwerk.
Maar ja, als de bak wel echt naar z’n grootje is dan moet de motor eruit om de bak te wisselen.
Desondanks, een mooie basis om mee te beginnen.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
hoewel automaat heel goed past bij een XM v6, ga ik sowieso voor een handbak.
vind ik leuker rijden.
Blijkbaar gaat de prijs van een xm ook omhoog….......
http://idee-andre-ds.com/wp/citroen-xm-v6-exclusive/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Ik zou dat nog schijnbaar willen noemen…...
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Proberen kun je het natuurlijk altijd….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Model 1997 had toch aleen andere motor??
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
En diravi ik heb eentje uit 98 met de nw motor en dirass
andre.smulders schreef:Model 1997 had toch aleen andere motor??
Pas vanaf 98”
Modeljaar 1998 ORG.NR.7511->
Een nieuwe V6 motor, ES9J4 of XFZ genaamd, doet zijn intrede en bevat standaard 24 kleppen.
Ook krijgt de V6 nu de 6+2 plunjer pomp en een specifieke stuurbekrachtiging met een drukregelaar.Het anti-inzak systeem SC/MAC wordt tot slot ook op de V6 gemonteerd.
Bron: https://xmclub.nl/static/de-xm.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Modeljaar 98: begin productie orga 7511 = 2 juni 1997. ( sorry typo) Gebouwd voor de bedrijfsvakanties.
Altijd uitkijken dat de modeljaren in Frankrijk beginnen op de Parijse salon eind September/begin October en de productie vaak ne paar maanden eerder.
To err is human, not to err is divine.
Dat wist ik nog niet !! maar 1977 is ook wel heel vroeg voor een xm
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ze worden schaarser die 24v met 200Pk
https://link.marktplaats.nl/m1507308268
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het kan altijd gekker…