Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Verklaar je nader? Ik heb weliswaar de 1 cilinder van 50 liter, maar die doet het verder prima, hoor.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Ik heb een 1 cilinder die het prima doet maar vermits ik een zandstraalkastje had gekocht te licht voor het werk dus een 2 cilinder bijgekocht.
De tweecilinder is veel trager als de 1 cilinder maar vooral na een dik jaar heeft hij ook al een overdruk probleem in zijn carter waardoor hij zijn olie naar buiten stuwt. Reparatiesetjes zijn veelvuldig te koop wat dus wijst op een probleem wat meer voorkomt.
Ok het ding heeft nog garantie maar is het de moeite om dat te laten maken voor iets dat waarschijnlijk toch terug komt? Afknapper, heb me nu een deftige gekocht, 3 pk dubbel cilinder en 100 liter vat, kost wat, heb je wat.. De 2 cilinder staat aan de kant daar maak ik wel een extra buffervat van, de 1 cilinder doet het na al die jaren (misschien wel 8-10) nog steeds prima en gebruik ik nog vaak voor klusjes buiten de garage, banden blazen enz.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Kijk, dat is nuttige informatie! Mooi laten staan dus, die 2 cilinder.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Nu die 2 cilinders zijn een pak beter dan een 1 cilinder, maar je moet wel een beetje kwaliteit kopen hé.
Ik zelf heb ik in mijn bedrijf een Brown 3pk V2 100L staan dit is een traaglopende (800t/min)riem aangedreven compressor welke 400l/min aanzuigt, wat al behoorlijk is voor 3pk.
Dat ding heb ik gekocht in 2005 en word vooral gebruikt voor het spuiten, het enigste wat hier ooit aan gemankeerd heeft is de pressostaat die dienst weigerde en daardoor is vervangen uiteraard word hier regelmatig de olie van gewisseld.
Een jaar of 5 terug heb ik nog een 2pk 2 cilinder in lijn bijgekocht van Nu Air ook riem aangedreven met een vat van 50l, deze draait ook dagelijks in de werkplaats en is ook een traaglopende riem aangedreven compressor.
Verder heb ik nog 5 direct aangedreven compressors in gebruik, die vooral worden meegenomen op verplaatsing en dan dienen voor klein lucht verbruik (hoofzakelijk voor nagelpistolen)
Mijn ervaring is als je een compressor nodig hebt die lange tijd veel lucht moet leveren een 1 cilinder niet lang mee gaat, veel lawaai maakt en minder rendement heeft, een riemaangedreven 2 cilinder is hier veel meer voor geschikt, maar degelijke exemplaren kosten gemiddeld 2.5 maal meer dan de standaard 1 cilinder.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
We hadden het hier over de 2 cilinder van de Lidl, niet over 2 cilinders in het algemeen.
Ik heb op mijn schip ook 2 cilinder compressoren staan, professioneel spul. De ene draait nu zo’n 20 jaar, de andere is een 40 of 50 jaar oud.
De jongste nog niks mee gehad, de oudste had een periode van “kleppen” vreten. Die maak ik zelf uit bandstaal en heb er al enkele jaren geen meer hoeven vervangen.
Maar zoals gezegd, het gaat hier om goedkoop spul, niet echt te vergelijken.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ja nu zie ik het ook, ik had beter eerst de vorige pagina gelezen
Voor dat geld kan je niets deftig kopen helaas…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Het is ook het gebruik dat mee telt, een 1 cilinder is het eerste wat je koopt, om basis dingen te doen, banden blazen, carb uitblazen enz. Je gebruikt dat niet zoveel, een 2 cilinder koop je dan omdat je merkt dat het niet vooruit gaat als je bvb. een luchttool hebt gekocht of zoals ik een straalkastje.
Maar mijn 1 cilinder liet ik gewoon met de 2 cilinder meelopen en die heeft het dus wel overleeft.
Dus om te zeggen dat goedkoop slechte koop is, dacht dat ik die 50 euro betaalde.
Wat wel, het zijn ondingen, rammelen, kletteren, een hoop lawaai, helemaal horendol geraak je ervan.
Ik heb nu ook een traagloper gekocht want 98DB is gewoon teveel, waar ik nu enkel een hoofdtelefoon draag moet ik bij de goedkope ook nog oorstoppen bij gebruiken.
Als we het over goedkoop hebben, wat is de best betaalbare geluidsdemping voor een compressor?
Badhanddoeken kopen in de kringwinkel en frames of een volledige omkasting maken welke je opvult met zowat 3 cm dik de badhanddoeken erin, kun je gewoon op je framepjes nieten. Geluid gaat dan niet meer galmen in de ruimte. Is iets wat ik van een vlogger leerde, die gebruikt dat om betere microkwaliteit te hebben, had hij gewoon als schilderijtjes aan de muur hangen. Maar je zet ze gewoon naast de compressor en zeker tegen de muur waar je compressor langs staat.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik heb niet zo veel verstand van compressoren, maar wat is een tweecilinder? Ik ken ze wel, maar dan in de A-types .
Ik heb nu een olie compressor. Ik wil eigenlijk wel overstappen op een olievrije compressor. Scheelt toch wat viezigheid. Zijn die van de Lidl goed? Het gaat met name om autobanden en fietsbanden, schoonblazen motoronderdelen, etc.
Hej,
Voor mij zou voor mijn volgende compressor zeker een van de belangrijkste criteria zijn het geluid en de opbrengst. Ik heb nu een eenvoudig dingetje met een 6 liter tank, maakt een pest herrie, maar gebruik hem alleen voor af en toe wat nietwerk, schoonspuiten en banden oppompen en daar voldoet ie prima voor.
Deze staat op min verlanglijstje https://www.hbm-machines.com/producten/compressoren/low-noise-compressoren/hbm-50-liter-professionele-low-noise-compressor, overigens is Herman Buitelaar geen familie van mij, maar ik kom er graag voor redelijk geprijsd gereedschap.
Een olie vrij compressor is eigenlijk een eerste vereiste als je wilt gaan spuiten, naast dan ook de daarvoor benodigde luchtopbrengst. Niet dat een oliehoudende compressor nu echt een olievernevelaar is, althans die van mij niet.
Grtz
ingmar
Zie mijn logboek https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238793/
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Olievrije compressors zijn over het algemeen niet geschikt voor langdurig gebruik zoals bv spuitwerkzaamheden en hebben een korter levensduur dan een oliegesmeerde compressor.
Nu heb je absoluut geen olievrije compressor nodig om te spuiten maar een olie/water afscheider onderaan je spuitpistool is wel noodzakelijk.
Ik spuit al 25j (is een deel van mijn beroep) en heb op al mijn spuitpistolen zo’n olie/waterafscheider rechtstreeks op het pistool, op die manier heb ik nooit olie of condenswater in m’n lak.
Voorbeeld van zo’n filter:
https://www.powerfulproducts.nl/a-45595224/olie-en-waterafscheiders/airpress-mini-olie-waterafscheider-8-bar-1-4/#description
Olie heb ik eigenlijk nog nooit gezien in die filtertjes en als je iets of wat degelijke compressor hebt ga je dat ook niet snel hebben, maar condenswater kan wel een probleem zijn , en dat houd zo’n filterje perfect tegen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een oliegesmeerde riemaangedreven compressor als je dan een traag lopende kiest zal die ook veel minder geluid maken, uiteraard zal dat altijd meer zijn de 60db van de compressor in je link.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Eens ....Olie/water vrije lucht is voor spuiten een vereiste en dat kan je heel goed en controleerbaar bereiken met zo’n filter voor het pistool. Toen ik een keer een boot gespoten heb met twee componentenlak gespoten heb, was dat ook met een niet-olievrije compressor maar wel een riem en twee cilinders met een tank van 100 liter. Dit stond niet volcontinue aan, maar goed de meeste hobby-isten staan ook niet de hele dag te spuiten he….want per slot van rekening zegt de titel van het topic al genoeg vanuit welke richting dit ingeschoten is.
Grtz,
Ingmar
Zie mijn logboek https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238793/
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De webshop van de Lidl verkoopt sinds enige tijd een plasmasnijder. Wat mij betreft een ongelofelijk handig stuk gereedschap voor een ieder die met ijzer bezig is.
https://www.lidl.nl/p/parkside-plasmasnijder/p100317411
En zo te zien valt het ding niet tegen:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:En zo te zien valt het ding niet tegen:
Hij wordt wel door Lidl gesponsord hè.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar ik kijk vooral naar de resultaten. En die zijn niet alleen bij hem prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is iig spotgoedkoop.