17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
CitroënAZU’s nieuwe 2cv
bebe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 20-02-2016

Gepost: 31 juli 2019 10:49 PM
  [ # 241 ]

Mooi om te zien dat jouw prachtig gerestaureerde ZDZ gewoon gebruikt wordt!
(Daar is de 2CV tenslotte ook voor gemaakt).

Profiel  
 
OliZX
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 18-07-2005

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 18 augustus 2019 12:47 AM
  [ # 242 ]

Gelukkig was je in Kroatië makkelijk te spotten. Smile


23th 2CV worldmeeting
by Jesper 2CV, on Flickr


23th 2CV worldmeeting
by Jesper 2CV, on Flickr

[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 augustus 2019 10:18 PM
  [ # 243 ]

U(h)M, waar dan? Oh, daar…. Smile

very good

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2019 01:03 AM
  [ # 244 ]
OliZX schreef:

Gelukkig was je in Kroatië makkelijk te spotten. Smile


23th 2CV worldmeeting
by Jesper 2CV, on Flickr


23th 2CV worldmeeting
by Jesper 2CV, on Flickr

Merci, mooie plaatjes buurman!

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2020 04:06 PM
  [ # 245 ]

Vandaag 2 ergernissen weggewerkt. De nieuwe tankvlotter die ik twee jaar geleden had gemonteerd in de tank deed zo nu en dan raar. De tank bleef leeg na voltanken en dan weer half, heel vreemd. Dus zojuist de tank er weer onder uitgehaald en ik had het euvel al snel gevonden… de vlotter was lek en zat vol benzine. Deus deze van een oude unit afgehaald en dat was punt 1.

Punt twee was het kraken van de auto op slecht wegdek. Dat waren de kantelmessen icm de trekogen die waren ingesleten. Die ook gelijk vervangen nu het eendje toch in de lucht hing.

IMG_0953 by azu250, on Flickr
DSCN8159 by azu250, on Flickr
IMG_0976 by azu250, on Flickr

oud vs. nieuw…
IMG_0975 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 15 februari 2020 05:34 PM
  [ # 246 ]

Hoi Martijn, dat euvel met de benzinemeter heb ik ook in de Ami. Je zou toch denken dat als de vlotter vol met benzine zit, deze altijd aan blijft geven dat de tank leeg is (ligt op de bodem). Wat is de redenatie van “en dan weer half” icm een lekke vlotter? Zie ik iets over het hoofd?
Mijn idee is namelijk dat de weerstanddraadjes bij mij gaar zijn, vandaar dat ik tot nu toe er mee probeer te leven (met een reserve kannetje van 5 liter) in de bagagebak.
Nieuwe vlotters voor de Ami heb ik nog niet gevonden, niet op beurzen en ook niet bij de AVN.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2020 01:06 PM
  [ # 247 ]

De laatste tijd bleef ie inderdaad leeg.
Maar heb het ook wel gehad dat ie op half, of driekwart bleef staan en zelfs een keer andersom werkte, na voltanken leeg aangeven en naarmate de km’s verstreken, werd de tank volgens de meter steeds voller, vreemd…?
Ik denk dat het langzaam aan steeds erger werd (meer benzine in de vlotter…)

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 februari 2020 09:40 PM
  [ # 248 ]

Martijn, ik ben een nitwit op het gebied van eenden, hoewel ik er dagelijks in rijd (mijn eend rijdt, aan mijn ds sleutel ik alleen maar Smile). Wat zijn kantelmessen en wat is de relatie tussen de hierboven weergegeven onderdelen (trekoog, kantelmes)?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2020 12:29 PM
  [ # 249 ]

IMG_0973 by azu250, on Flickr

De kantelmessen ze je boven de trekogen.
Aan je veerpotten zitten vier trekstangen.
Die trekstangen zijn voorzien van trekogen die je op het einde vastdraait en waarmee je dus ook de wagenhoogte kan bepalen.
Door het trekoog zit een kantelmes die aan weerszijde met een soort haarclips worden vastgezet door de gaten in de wielarmen.

Het is ijzer op ijzer dus dat verslijt na een tijd. Het resultaat zie je links op de foto.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 februari 2020 07:43 PM
  [ # 250 ]

In aanvulling op Martijn.
Als het kantelmes en/of de trekogen inslijten komt je Eend steeds lager op de weg te liggen. Als je kantelmes breekt komt je Eend op de weg te liggen. Dat laatste gebeurt in de praktijk in principe nooit maar ik hoor dat er soms kwalitatief zeer slechte kantelmessen worden aangeboden waarbij dat scenario niet ondenkbaar is.
Het onderdeel verslijt sneller als je het nooit smeert. En omdat dat een beetje een gedoe is, wordt het smeren vaak in de beurtjes overgeslagen.
@Idealist: regelmatig smeren dus. Met een “mondstuk naald” op je vetspuit kun je er goed bijkomen.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 februari 2020 10:11 PM
  [ # 251 ]

Burton heeft een slechte serie gehad, deze Had ik ook gekocht. Deze zijn door Burton onder garantie vervangen, ik werd per mail aangeschreven hierover. Vind ik toch wel goede service.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 februari 2020 10:30 PM
  [ # 252 ]

Helder, de kantelmessen zijn dus feitelijk spies. Waarom deze vorm en niet rond? Gewoon met doorsmeervet invetten?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 februari 2020 08:08 AM
  [ # 253 ]

Ik gebruik EP vet, aangezien deze net iets beter tegen het ‘knarsen’ kan.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 februari 2020 12:47 PM
  [ # 254 ]

Als het kantelmes en/of de trekogen inslijten komt je Eend steeds lager op de weg te liggen

huh Nou, dat lijkt me toch wat overdreven hoor… Die paar mm verschil ga je echt niet voelen of zien (wat uiteraard niet wegneemt dat versleten onderdelen z.s.m. vervangen moeten worden).

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 19 februari 2020 01:12 PM
  [ # 255 ]

Ingesleten kantelmessen is erg vervelend. Zeker als je niet precies weet waar dat vage geluid vandaan komt.
Er is inderdaad een slechte serie geweest. Op de foto slijtage na enkele maanden gebruik:

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
 
17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook