Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Beste mede forummers.
Sinds kort heb ik een scheur in m’n voorruit rechtsboven.
hij loopt langzaam verder door, dus ik zal hem moeten vervangen.
Is er iemand, die hier ervaring mee heeft??
Ik snap wel, dat de vraag sneller is dan de werkzaamheden, maar toch, wie heeft advies??
Groet, Kees.
In rubber of gelijmd? Ik zou effe langs de Carglass fietsen. Weet je zeker dat ‘ie ook goed zit.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Montage kost geloof ik gemiddeld €100.- (ex?)
Dat is inclusief (dure en sneldrogende) kit.
Ik zou het laten doen. Hoeft niet persé bij carglass, evt rondvragen of er veel prijsverschil in zit…
Het is wel even een klusje met een leercurve en die krijg je niet van één keer doen…
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ben je WA plus verzekerd (plus brabd, diefstal)?
Dan wordt dit gedekt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Zit gelijmd. Dus zelf doen is een hele kunst. Ik heb het een keer voor iets van 350 euro laten doen. Carglass is erg duur, op internet is wel wat goedkopers te vinden.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Bijkomstig voordeel is dat je een gloednieuwe ruit hebt zonder putjes en krasjes. Met een beetje fantasie rij je in een nieuwe XM
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Bedenk je ook even dat de oorzaak van de barst kan zijn dat er roest zit op de rand waar de ruit op rust. Als de oude ruit er uit is, eerst de roest fixen en dan pas de nieuwe ruit erin.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
De oorzaak vinden kan lastig zijn. Mogelijk het uitharden van de lijm na vele jaren.
Bij mijn Berlingo uit 2002 kwamen in voorjaar 2017 bij ca. 380.000 km rechts onder en later links midden ook barsten in de voorruit. Het was al veel eerder zichtbaar dat boven rechts roest zat.
Dit heb ik tot onder de rubberrand afgekrabd en menie + lak. De ruit kon ik binnen de WA-Casco laten vervangen.
De ruit is er door Totaalglas met veel moeite uitgehakt, alleen boven rechts was wat meer roest te zien, verder niets !
Het voordeel was inderdaad een heldere ruit zonder slijt-waas. De auto had nooit schade gehad.
Mijn idee was dat de kit zo hard geworden was dat ie geen enkele flexibiliteit meer had: scheuren dus t.g.v. enig torsie van de koets.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb ergens rond 2007/2008 mijn voorruit laten vervangen, niet door Carglass, maar een soortgelijk bedrijf.
Ik heb 3 nieuwe ruiten gehad binnen enkele weken.
De eerste 2 waren krom en gaf een vreemd golvend beeld als ik reed.
Ik herinner me nog dat dit Splintex ruiten waren, mijden dus.
Als laatste kreeg ik een Saint Gobain, die was wel goed.
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Voor de duidelijkheid nog een kleine aanvulling op mijn eerdere reactie:
de voorruit was de eerste en originele nog uit 2002 !