Mooi om te zien dat jouw prachtig gerestaureerde ZDZ gewoon gebruikt wordt!
(Daar is de 2CV tenslotte ook voor gemaakt).
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 18-07-2005
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gelukkig was je in Kroatië makkelijk te spotten.
23th 2CV worldmeeting by Jesper 2CV, on Flickr
23th 2CV worldmeeting by Jesper 2CV, on Flickr
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
U(h)M, waar dan? Oh, daar….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
OliZX schreef:Gelukkig was je in Kroatië makkelijk te spotten.
23th 2CV worldmeeting by Jesper 2CV, on Flickr
23th 2CV worldmeeting by Jesper 2CV, on Flickr
Merci, mooie plaatjes buurman!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Vandaag 2 ergernissen weggewerkt. De nieuwe tankvlotter die ik twee jaar geleden had gemonteerd in de tank deed zo nu en dan raar. De tank bleef leeg na voltanken en dan weer half, heel vreemd. Dus zojuist de tank er weer onder uitgehaald en ik had het euvel al snel gevonden… de vlotter was lek en zat vol benzine. Deus deze van een oude unit afgehaald en dat was punt 1.
Punt twee was het kraken van de auto op slecht wegdek. Dat waren de kantelmessen icm de trekogen die waren ingesleten. Die ook gelijk vervangen nu het eendje toch in de lucht hing.
IMG_0953 by azu250, on Flickr
DSCN8159 by azu250, on Flickr
IMG_0976 by azu250, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Hoi Martijn, dat euvel met de benzinemeter heb ik ook in de Ami. Je zou toch denken dat als de vlotter vol met benzine zit, deze altijd aan blijft geven dat de tank leeg is (ligt op de bodem). Wat is de redenatie van “en dan weer half” icm een lekke vlotter? Zie ik iets over het hoofd?
Mijn idee is namelijk dat de weerstanddraadjes bij mij gaar zijn, vandaar dat ik tot nu toe er mee probeer te leven (met een reserve kannetje van 5 liter) in de bagagebak.
Nieuwe vlotters voor de Ami heb ik nog niet gevonden, niet op beurzen en ook niet bij de AVN.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De laatste tijd bleef ie inderdaad leeg.
Maar heb het ook wel gehad dat ie op half, of driekwart bleef staan en zelfs een keer andersom werkte, na voltanken leeg aangeven en naarmate de km’s verstreken, werd de tank volgens de meter steeds voller, vreemd…?
Ik denk dat het langzaam aan steeds erger werd (meer benzine in de vlotter…)
Martijn, ik ben een nitwit op het gebied van eenden, hoewel ik er dagelijks in rijd (mijn eend rijdt, aan mijn ds sleutel ik alleen maar ). Wat zijn kantelmessen en wat is de relatie tussen de hierboven weergegeven onderdelen (trekoog, kantelmes)?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De kantelmessen ze je boven de trekogen.
Aan je veerpotten zitten vier trekstangen.
Die trekstangen zijn voorzien van trekogen die je op het einde vastdraait en waarmee je dus ook de wagenhoogte kan bepalen.
Door het trekoog zit een kantelmes die aan weerszijde met een soort haarclips worden vastgezet door de gaten in de wielarmen.
Het is ijzer op ijzer dus dat verslijt na een tijd. Het resultaat zie je links op de foto.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
In aanvulling op Martijn.
Als het kantelmes en/of de trekogen inslijten komt je Eend steeds lager op de weg te liggen. Als je kantelmes breekt komt je Eend op de weg te liggen. Dat laatste gebeurt in de praktijk in principe nooit maar ik hoor dat er soms kwalitatief zeer slechte kantelmessen worden aangeboden waarbij dat scenario niet ondenkbaar is.
Het onderdeel verslijt sneller als je het nooit smeert. En omdat dat een beetje een gedoe is, wordt het smeren vaak in de beurtjes overgeslagen.
@Idealist: regelmatig smeren dus. Met een “mondstuk naald” op je vetspuit kun je er goed bijkomen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Burton heeft een slechte serie gehad, deze Had ik ook gekocht. Deze zijn door Burton onder garantie vervangen, ik werd per mail aangeschreven hierover. Vind ik toch wel goede service.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Helder, de kantelmessen zijn dus feitelijk spies. Waarom deze vorm en niet rond? Gewoon met doorsmeervet invetten?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik gebruik EP vet, aangezien deze net iets beter tegen het ‘knarsen’ kan.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Als het kantelmes en/of de trekogen inslijten komt je Eend steeds lager op de weg te liggen
Nou, dat lijkt me toch wat overdreven hoor… Die paar mm verschil ga je echt niet voelen of zien (wat uiteraard niet wegneemt dat versleten onderdelen z.s.m. vervangen moeten worden).