1.4i loopt op 3 cilinders als de motor op bedrijfs temp komt
Marc.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-02-2020

Gepost: 17 februari 2020 10:22 PM

Mijn berlingo 1.4i start en rijdt prima totdat de temperatuurmeter op 70 graden staat ongeveer 10 kilometer. Als de motor afkoeld na een uurtje dan rijdt de motor weer prima.  Ik heb inmiddels de bougies en bobines vervangen zonder resultaat.
Het motor storingslampje gaat knipperen zodra de motor naar 3 cilinders overschakeld,  en de foutcodes geven aan dat cilinder 4 de boosdoener is.

Herkend iemand dit fenomeen en weet iemand misschien wat ik zou kunnen vervangen om het probleem op te lossen ?
Bijvoorbaat dank groet Marc

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 februari 2020 10:36 PM
  [ # 1 ]

Welk bouwjaar en welke 1.4 motor is het precies?

Als ie een injector heeft voor iedere cilinder dan kan het dat wel eens zijn. Geeft de computer niks specifieker aan behalve ‘het is cilinder 4’ ?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 17 februari 2020 11:17 PM
  [ # 2 ]

je zou injector 4 kunnen wisselen met een andere en zien of de fout mee verhuist

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 februari 2020 08:09 AM
  [ # 3 ]

Foutcode?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 18 februari 2020 08:14 AM
  [ # 4 ]
j.witkop schreef:

je zou injector 4 kunnen wisselen met een andere en zien of de fout mee verhuist

De enige 1.4 die in Berlingo’s geleverd zijn, zijn TU3 motoren, en volgens mij zijn die allemaal monopoint injectie. Dus 1 injector voor de hele motor.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 18 februari 2020 09:51 AM
  [ # 5 ]

Storing in de bougiekabel ?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 februari 2020 10:07 AM
  [ # 6 ]

zijn er 4 bobines? Dan kan er 1 de geest geven als hij warm wordt. Of zit ik er weer naast?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 februari 2020 11:51 AM
  [ # 7 ]
FastFred schreef:
j.witkop schreef:

je zou injector 4 kunnen wisselen met een andere en zien of de fout mee verhuist

De enige 1.4 die in Berlingo’s geleverd zijn, zijn TU3 motoren, en volgens mij zijn die allemaal monopoint injectie. Dus 1 injector voor de hele motor.

Klopt niet, maakt ook gebruik van een brandstofgalerij met 4 injectoren.

Om meer te kunnen vertellen hierover heb je echt foutcodes en eventueel een VIN nodig. Dan weet je ook precies welke motor erin zit.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 februari 2020 06:32 PM
  [ # 8 ]

1.4 Berlingo is altijd 4 injectoren

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Marc.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-02-2020

Gepost: 18 februari 2020 07:32 PM
  [ # 9 ]

Het is een 1.4i met voor elke cilinder een bobine. Ik heb een nieuwe bobine blok gemonteerd zonder resultaat. Ik heb inmiddels 2 tanks v Power met additieve om de injectoren schoon te maken, zonder resultaat. Op aanraden van J. Witkop zal ik de injector van cilinder 4 eens omwisselen met injector van cilinder 3. Kijken of de fout mee verhuisd.
Er zitten overigens 4 losse injectoren in de motor. Hartelijk dank voor jullie reacties ik meld me weer na de omwisseling.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 februari 2020 08:19 PM
  [ # 10 ]

Kan ook de kabelboom naar de injectors zijn. Als het probleem met verwissel van de injector op dezelfde cilinder blijft dan is het veel kans de kabelboom. vooral de stekkers nakijken dan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook