4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Berlingo storingen
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 februari 2020 01:13 PM
  [ # 46 ]

Zonder uitlezen kun je het volgende doen: Op de HD pomp zitten 3 aansluitingen, een metalen HD leiding, een kunststof aanvoer vanaf het fiolter en een kunststof retour. Als je de retour er af haalt kun je kijken of er diesel uitkomt tijdens het starten. Zo nee, dan zit het filter of de hoeveelheidsregelaar verstopt.
Waarschijnlijk moet je hiervoor eerst de ruitenwissers, paravaan en luchtfilter weghalen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 22 februari 2020 02:18 PM
  [ # 47 ]

Bedankt voor je tip. Dat ga ik dit weekend eens doen.
Update volgt

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 23 februari 2020 02:30 PM
  [ # 48 ]

Helaas, het is allemaal goed. In de brandstof filter vond ik wel heel sumier kleine metaal achtige glinsteringen. Is dat uberhaupt normaal?

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 februari 2020 03:06 PM
  [ # 49 ]

Er komt dus diesel uit de retour?
Dan is de druksonde op de brandstofgalerij de eerste verdachte. Die gaan nogal eens stuk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 23 februari 2020 03:22 PM
  [ # 50 ]

Vraagje; gaat de motor rond als je start?

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 23 februari 2020 03:36 PM
  [ # 51 ]

@Groove: Ja de motor draait rond.

@Jantje: “druksonde op de brandstofgalerij” huh? waar vind ik dat? heb je een foto daarvan?

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 februari 2020 03:43 PM
  [ # 52 ]

Zie PB. Ik denk dat het handiger is als we hier op het forum posten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 23 februari 2020 03:54 PM
  [ # 53 ]

Gaat de nokkenas ook mee rond? Compressie? Kijk eerst of er krukas nokkenassynchronisatie is.
Is de distributieriem al ooit vervangen geweest?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 23 februari 2020 03:59 PM
  [ # 54 ]

2.0 HDI 2006

Ik dacht met een rotatieve brandstofpomp en zonder common-rail?

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 23 februari 2020 04:00 PM
  [ # 55 ]

@Groove:

Distri is gedaan bij 197.000 en er staat nu 240.006 op de teller.
Wat betreft de sensoren, die heb ik vervangen. Zowel de krukas als de nokkenas.

Wat me opvalt is dat als ik langere tijd doorstart, ik bijna schuddend in de auto zit…..alsof de auto elke moment wil steigeren :S

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 23 februari 2020 04:06 PM
  [ # 56 ]

Ja, had ik gelezen; maar je kunt zoveel sensoren vervangen als je wil, als de distributieriem een tand of meerdere tanden versprongen is klopt er niks meer.. Dus eerst uitlezen is mijn advies

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 23 februari 2020 04:09 PM
  [ # 57 ]

@Groove: en daar zit het probleem juist. Ik krijg de auto niet uitgelezen omdat ik een Iso 9141 Linking error krijg….

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 23 februari 2020 04:13 PM
  [ # 58 ]

Uitlezen met Lexia?

Anders moet je manueel de timing controleren..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 februari 2020 04:26 PM
  [ # 59 ]

Heb je de nokkenas sensor goed afgesteld?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 februari 2020 04:27 PM
  [ # 60 ]
Groove schreef:

2.0 HDI 2006

Ik dacht met een rotatieve brandstofpomp en zonder common-rail?

HDi = juist wél common-rail.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook