beste,
de originele bedrading voor bediening kap op mijn C3 Pluriel is door vorige eigenaar hersteld maar heeft nooit meer correct gefunctioneerd.
Ik wil die in de oorspronkelijke staat herstellen maar ik constateer nu dat er verschillen zijn tussen de ontvangen citroen schema’s en de bedrading van de ORIGINELE connectoren op het INALFA 443.49.672 besturing module (citroen schema part nr 6893)
de citroen schema voor het schuifdak verkregen volgens mijn VIN nr. zeg mij dat pin 3 van plug 12V/NR op module 6893 naar rechtse motor open achter klep 6823 en contact 6815/6816 loopt maar op de ORIGINELE connector is deze positie niet bekabeld.
wie weet raad?
Vriendelijke groeten.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er zijn 2 versies van de Inalfa-module en dus ook 2 verschillende kabelbomen en schema’s.
1 voor de uitvoeringen met nog CAN/VAN en 1 voor de uitvoeringen met volledig CAN.
De overgang is per september 2005.
Van wanneer is jouw Pluriel?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
bouwjaar 2008.
Hoe kan ik nu weten dat ik de juiste schema’s heb of kabelboom
Ik heb mijn schema’s aangevraagd met mijn VIN nr. en op de documenten staat er inderdaad de goede nr. op.
de bedrading schema nr. zijn D3ARR1KR(principe) en D3ARR1KG(bedrading).
MVG,
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het zou zo maar kunnen zijn dat op jouw Pluriel in de loop der jaren een dakcassette/achterruit van vòòr 09-2005 is gemonteerd.
Dat verklaart dan ook waarom er al aan de kabelboom is gerotzooid.
Het onderdeelnummer van de juiste kabelboom is 657225.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
bedankt voor de respons
Kan ik ergens op de module het bouwjaar of versie vinden.
het enige dat ik zie op mijn module is
SCU A42 FAM3-M2
INALFA 443.49.672
09D3 A20 007016
HW08 SW22.01 A
MVG
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
johen schreef:INALFA 443.49.672 besturingsmodule
Dit is de versie voor CAN/VAN, onderdeelnummer 665139.
Het bewijs dus dat jouw dakcassette al een keer vervangen is door de oude versie.
De dakcomputer voor volledig CAN heeft onderdeelnummer 665142, ik weet alleen niet het Inalfa-nummer.
Deze moet je hebben, samen met de hiervoor al genoemde kabelboom.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986