Een benzinebrand blussen met water werkt lekker….
Benzine brandt niet, alleen de damp kan branden en met een watergordijn blus je dat.
Femke Halsema had mij bijna overtuigd om mijn E-klasse uit 2001 met die lekkere 3.2 in lijn cdi in te ruilen tegen een korting op een elektrische fiets…..tot ik zag dat er geen verlengsnoer bij zat.
Nu lekker een C6 gekocht….helemaal niet verkeerd
Grtz,
Ingmar
Zie mijn logboek https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238793/
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
EV is gewoon nog niet uitontwikkeld. De top 8:
1 Er zijn veel problemen op het gebied van veiligheid. Blinden en voetgangers horen ze niet aankomen en struikelen over laadsnoeren.
2 Ze trekken veel te hard op voor onze infrastructuur en in onze binnensteden..
3 Als je tegen een boom rijdt durft niemand je te redden want er staat stroom op.
4 Wegens de fiscale voorkeursbehandeling, de Ego’s die er vaak in rijden en de agressieve tesla vorm wekken ze irritatie op in het verkeer.
5 Het groene logo voor de grote bakken is een lachertje, wie groen wil rijden koopt beter een C-zero of andere kleine EV.
6 Ze maken veel fijnstof (banden) en door hun overgewicht slijten onze wegen harder.
7 De auto’s zitten vol met zeldzame metalen, die op dubieuze wijze uit mijnen worden gehaald.
8 Als ze branden nemen ze de omgeving mee en de rook die er vanaf komt is niet geheel zonder schadelijke stoffen.
Maar ja, de eerste auto’s uit 1895 waren ook niet perfect. Dat duurde tot 1934 (de Traction) destijds 40 jaar voordat het iets werd. Maar nu gaat alles sneller: Misschien dat de AMI het dubbeltje naar de goede kant doet vallen. (Hoewel die op BNR al flink uitgelachen werd, waarmee ze bovenstaande beeld in mijn ogen aardig hebben bevestigd, vooral op punt 4).
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
In aanvulling op mijn voorgaande post.
Hier ook een E-voorloper. https://nl.wikipedia.org/wiki/Spijkstaal
Als melkboer gingen we in de jaren 70-80 van de degelijke elektrische Spijkstaal over op de VW bus met LPG en daarna op de onverwoestbare C35 diesel.
Ook hier zijn we inmiddels 40 jaar verder.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Inmiddels de stap naar elektrisch gemaakt; stromer st3
Jeroen Simons schreef:
2 Ze trekken veel te hard op voor onze infrastructuur en in onze binnensteden..
Dat kan ik met mijn Jag ook hoor, dus dat is niet voorbehouden aan elektrische auto’s.
Jeroen Simons schreef:
4 de Ego’s die er vaak in rijden en de agressieve tesla vorm wekken ze irritatie op in het verkeer.
Dat is jouw mening. Ik vind hetzelfde van van Volvo-rijders die opvallend vaak gedrag vertonen dat aan BMW-rijders wordt toegeschreven. Idem voor Megane-rijders.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik lees alleen maar meningen, overgoten met een zure saus van merkfundamentalisme en afgunst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vergeet de spruitjeslucht niet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik hou niet van mensen met een mening, een auto, of een combinatie daarvan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wim,
Disciplus Simplex
wimb schreef:Jeroen Simons schreef:
2 Ze trekken veel te hard op voor onze infrastructuur en in onze binnensteden..
Dat kan ik met mijn Jag ook hoor, dus dat is niet voorbehouden aan elektrische auto’s.
Jeroen Simons schreef:
4 de Ego’s die er vaak in rijden en de agressieve tesla vorm wekken ze irritatie op in het verkeer.
Dat is jouw mening. Ik vind hetzelfde van van Volvo-rijders die opvallend vaak gedrag vertonen dat aan BMW-rijders wordt toegeschreven. Idem voor Megane-rijders.
Die snelle accelleratie is leuk voor een paar keer, maar verder zinloos. Ik heb een paar motoren -en dat zijn lang niet de snelsten- waarmee ik binnen 4 seconden 100 km/u ga en in een seconde of 12 200 km/u en dat doe ik nooit.
Doe je het met de EV dan wordt je range verdomd kort en als je pecht hebt kom je niet meer thuis.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Qua vervoersconcept en oplossing: die Spijkstaal was en is geniaal en zijn tijd ver vooruit. Dat is mijn mening.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Volgende maand eens een test doen, ik rij met mijn Twingo uit 2002 een 1200 8v naar Saas-Fee met 2 man in de auto, mijn vrouw gaat met de Lexus ct200h en 3 man. Ik wil gewoon zuiniger uitkomen terwijl ik toch 120 ga rijden.
Het zijn allemaal mooie verkooppraatjes en belastingtechnisch zijn die hybride en elektrische goed maar in de finale denk ik milieutechnisch beter te doen met de Twingo.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Of het milieutechnisch beter is met de Twingo hangt voor 100% van je eigen definitief af. Ik denk dat jij nu alleen de hoeveelheid verbruikte energie gaat meten. Dat zal inderdaad zo een beetje om het even zijn. Dat is niet gek, want jullie rijden dezelfde afstand. Met die lichtere Twingo zou je prima met minder energie kunnen aankomen.
Als een elektrische auto daadwerkelijk met windenergie wordt geladen, en die van jou met benzine, zal de milieu-impact van de elektrische auto toch echt minder zijn. Zelfs als hij wat meer energie verbruikt. Zo is een zeilboot toch echt beter voor het milieu dan een motorboot. Zelfs als deze meer energie “verbruikt”.
De hele milieudiscussie dient erom te draaien dat we niet op de pof kunnen blijven leven. Dat hebben we de afgelopen eeuwen gedaan, maar dat kan niet nog een eeuw stand houden. Het is evident dat er in onze generatie een transitie moet plaatsvinden. Het moet makkelijk kunnen want de zon levert meer dan voldoende energie. Of dit nu via wind/waterstof of zon/elektriciteit gaat doet er niet zo toe. Dat gaan we de komende decennia ontdekken. Ik snap niet zo goed dat er zo veel auto fanaten bang zijn voor deze veranderingen. Ik vind het juist net ze een opwindende tijd als bij de opkomt van de benzinemotor. Maar dan versneld. Ik ben wel benieuwd waar dit naartoe gaat.
En nee, ik rijd niet elektrisch, maar ik zou voor mijn regionale vervoer graag een trax op waterstof hebben. Lijkt me fantastisch.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi