1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Veercilinders achter
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 april 2006 09:56 PM

Omdat mijn veercilinders achter lek zijn en het mooie weer Very Happy er aan komt (buiten sleutelen Exclamation ) ben ik vandaag maar eens naar de dealer gegaan voor een revisiesetje te bestellen.
Wat schetst mijn verbazing , niet te krijgen volgens hun Evil or Very Mad

Volgens mij heb ik wel eens gehoord of gelezen dat je in veercilinders een nieuwe keerring / O-ring kan plaatsen maar daar wisten ze niets vanaf bij de dealer. Dat kwam bij hun nooit voor en als het voor kwam dan plaatsten ze een nieuwe veercilinder. Word kennelijk meer aan verdient.

Weet iemand of er daadwerkelijk een revisie setje te verkrijgen is Confused:
Anders moet ik opzoek naar 2 andere veercilinders die niet lek zijn.
Heeft iemand die anders toevallig op voorraad en er niets mee doet.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 01 april 2006 11:16 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er nog wel een voor je!

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 april 2006 11:20 PM
  [ # 2 ]
BANZER schreef:

Ik heb er nog wel een voor je!

Oh , daar ben ik blij mee , ik stuur je volgende week wel even een pb’tje , maar weet iemand ook hoe het zit met die revisie setjes??

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 01 april 2006 11:43 PM
  [ # 3 ]
citro-power schreef:
BANZER schreef:

Ik heb er nog wel een voor je!

Oh , daar ben ik blij mee , ik stuur je volgende week wel even een pb’tje , maar weet iemand ook hoe het zit met die revisie setjes??

Ik zie het net staan bij Technique Digital   Cool

O RING VEERCILINDER BX 3,41 

Geen idee of er verschil is met voor en achter..

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 april 2006 11:53 PM
  [ # 4 ]
Jdt schreef:

Geen idee of er verschil is met voor en achter..

Dat maakt niet uit.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 april 2006 12:14 AM
  [ # 5 ]
Jdt schreef:
citro-power schreef:
BANZER schreef:

Ik heb er nog wel een voor je!

Oh , daar ben ik blij mee , ik stuur je volgende week wel even een pb’tje , maar weet iemand ook hoe het zit met die revisie setjes??

Ik zie het net staan bij Technique Digital   Cool

O RING VEERCILINDER BX 3,41 

Geen idee of er verschil is met voor en achter..

Waarom kan technique digital het wel leveren maar de dealer niet??
Onwillendheid van de dealer denk ik da maar.

Is het trouwens makkelijk om die te vervangen of kun je beter complete 2e handse er onder zetten.
Aan de prijs van de O-ring zal het niet liggen , die is 3,41 euro.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 april 2006 12:30 AM
  [ # 6 ]

Hangt er vanaf hoe goed je bollen zijn. De bollenwissel is niet moeilijk.

Lees dit topic maar eens door >>> klik!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 april 2006 12:44 AM
  [ # 7 ]
patje74 schreef:

Hangt er vanaf hoe goed je bollen zijn. De bollenwissel is niet moeilijk.

Lees dit topic maar eens door >>> klik!

Ik bedoel niet de veerbol pakkingring maar de O- ring die in de veerpoot zit.
Ik denk dat de O-ring bij technique digital dus de verkeerde is.

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 02 april 2006 12:59 AM
  [ # 8 ]

Waarom kan technique digital het wel leveren maar de dealer niet??
Onwillendheid van de dealer denk ik da maar.

Veercilinder vervangen is goedkoper in manuren waarschijnlijk Confused

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 02 april 2006 12:59 AM
  [ # 9 ]

Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig Wink

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 april 2006 01:00 AM
  [ # 10 ]

is geen O ring maar een quad ring, vierkant dus,en ja wel rond hehe.
ik heb nog een GS veerpoot liggen die maar ff kaal plukken dan?
wat je moet doen is het volgende.
haal de reactiestang eruit, wriemel de veercilinder eruit.
pluk de quad ring eruit, en ga daarmee naar een bedrijf wat O ringen rubbers keerringen lagers en meer van dat spul levert.
in Eindhoven is dat bijvoorbeeld Biesheuvel.

je hebt een tollerantie van een paar tienden meer (minder zou ik niet wagen).
zou gek gaan als er geen soortgelijke quadring te krijgen is.

of als je wilt stuur ik je de 2e handse cilinder op.

mvgr wupke Wink
 

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 02 april 2006 01:03 AM
  [ # 11 ]

Ohja, die ring is voor de bollen :lhm
Niet voor de poot zelf Wink
Ik zal mijn buurman eens vragen of hij er aan kan komen (Citroen specialist) hij kan soms aan de gekste onderdelen komen, en hij is NIET duur Exclamation

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 april 2006 01:05 AM
  [ # 12 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ik heb nog een GS veerpoot liggen die maar ff kaal plukken dan?


Zijn de achterveerpoten van een GS dan hetzelfde als een BX ConfusedConfused:
In dat geval ben ik uit de brand want daar heb ik toch een boel van liggen…

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 april 2006 01:06 AM
  [ # 13 ]
BANZER schreef:

Ohja, die ring is voor de bollen :lhm
Niet voor de poot zelf Wink
Ik zal mijn buurman eens vragen of hij er aan kan komen (Citroen specialist) hij kan soms aan de gekste onderdelen komen, en hij is NIET duur Exclamation

Als je wil graag , ik hou het toch liever orgineel. Als het niet anders kan doe ik er GS poten onder.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 april 2006 02:02 AM
  [ # 14 ]
BANZER schreef:

Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig Wink

Vooral het hoge druk leidinkje is trickie.

Test

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 april 2006 02:06 AM
  [ # 15 ]
Thijsvandebles schreef:
BANZER schreef:

Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig Wink

Vooral het hoge druk leidinkje is trickie.

neem FF een centerpons , en sla strategische putjes naast de ingang van de wartel, een brander (verfbrander bv) ertegen ,en maak de zaak heet.
alu zet immers meer uit dan staal.
moet de 1e wartel nog tegenkomen die wupke heeft weerstaan.
uitboren heb ik dus nog nooit gedaan, op 1 x na dan.
maar daar was alles al weggeroest, zelfs sleutel 6 paste niet meer op de wartel, en hij vergruisde onder de waterpomp tang.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook