Het “boot” dakje zit op de Pluriel!
De twee “singels” iets langer gemaakt door de popnagels ongeveer 1cm verder naar het einde te zetten.
Het laat zich met de hand goed schuiven, van geheel gesloten tot boven de achterruit.
Dan de nieuwe kabels erin, maar wat zitten die strak!
Met deze nieuwe kabels is het dak, zelfs met de hand, niet meer te verschuiven.
Ik verbaasde me er al over dat die nieuwe kabels zoveel dikker leken vanwege de beharing.
Dus voorlopig de oude kabels weer toegepast.
Wormwieltje en motortje geinstalleerd en met de schroevendraaiermethode het dak eerst helemaal open en vervolgens weer geheel dichtgedraaid. Dat gaat gesmeerd!
Nu met de motor proberen, maar dat gaat heel moeizaam, accu bijna leeg, dus opladen en morgen weer proberen en initiëren.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gaat de goede kant op, ben benieuwd naar de foto’s.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je maakt goede vorderingen ! Ben benieuwd
Morgen komen er zonnecollectoren op de schuur, dus zal verdergaan aan Riëlle niet lukken. Donderdag en vrijdag heb ik wel wat tijd en in het weekend per trein naar de Rampstad.
Maar tegen die tijd zal de Pluriel wel klaar zijn en plaats ik wat foto’s op het forum.
Om terug te komen op mijn opmerking betreffende die stug gaande nieuwe kabels, gaan die nieuwe dinngen altijd zo zwaar in het begin?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Celosse schreef:Rampstad
zucht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Celosse schreef:Rampstad
Op dit forum respecteren we elkaar! Dus afkomst, woonplaats en of accent doen er niet toe.
Lang verhaal in het kort, nog zo’n opmerking en ik verwijder je per direct van het forum!
Vanmorgen weer verder met het Pluriel dakje.
Een half dozijn maal het dak electrisch geopend en gesloten, ook tot over de achterruit. Gewoon met de oude kabels en het oude wormwieltje, totaal geen ratels of rammels of andere alarmerende dingen.
Nog wat smeren in de rails met het bekende smeermiddel en het dakje voor gereed en genezen verklaard!
Bij het opschroeven van de diverse kappen op het mechaniek en rond de achterruit ging er toch weer wat mis!
De vergrendeling van de achterruit aan het kantelmechaniek liet los.
Zie de foto.
Deze keer een oude en gelijmde breuk uit haar Duitse tijd die de geest gaf.
Geen wonder dat de boel op deze plek afbreekt, weer heel dun plastic waar ook nog de kap rond de achterruit op vastgeschroefd zit. Wat zich nu gelukkig met de soldeerboutmethode liet “lijmen”.
Ik ga er echter wel een extra beugeltje overheen maken.
Vanmorgen met Riëlle, de 2004 Pluriel, met het nieuw gemaakte Zeilmakerij Blauwestad dakje, boodschappen gaan doen. In de regen, dat wel, dus dak dicht en dat lekt gelukkig nergens!
Wel een hinderlijk gefluit boven de 60km/h rond de voorkant van het dak.
Vanbinnen is echter geen tocht ofzo te voelen, het lijkt dus wel een Eend!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat fluiten boven de 60 hoort niet, het is geen eend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad, na op een droog moment het dakje weer even geopend en gesloten te hebben was het gefluit verdwenen. Verder de diverse afdekkingen bevestigd en ook de veelheid aan “deksels” rond de bagageruimte weer geinstalleerd. Ik mis alleen een ophangdingetje wat in de lijst van de achterruit haakt en wat samen met een soortgelijk dingetje en twee brilletouwtjes de hoedenplank vasthoudt. Waarschijnlijk in Neumünster achtergebleven!
En nu wil ik weer de foto’s van Riëlle op dit forum zetten via Myalbum maar dat gaat na de laatste Apple update weer niet!
Daar mag mijn zoon weer bij helpen.
Of hier toch gelukt?
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Als de foto’s op myalbum staan en je ziet ze op je scherm van je iMac, dan het internetadres die bovenaan staat kopieëren en plakken hier op het forum.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Het is inderdaad gelukt, maar vraag niet hoe!
Al een flink stuk gereden met het dak open, winderig maar wel lekker en goed ter bestrijding van enge virussen!
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooie foto’s!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.