Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Omdat mijn veercilinders achter lek zijn en het mooie weer er aan komt (buiten sleutelen ) ben ik vandaag maar eens naar de dealer gegaan voor een revisiesetje te bestellen.
Wat schetst mijn verbazing , niet te krijgen volgens hun
Volgens mij heb ik wel eens gehoord of gelezen dat je in veercilinders een nieuwe keerring / O-ring kan plaatsen maar daar wisten ze niets vanaf bij de dealer. Dat kwam bij hun nooit voor en als het voor kwam dan plaatsten ze een nieuwe veercilinder. Word kennelijk meer aan verdient.
Weet iemand of er daadwerkelijk een revisie setje te verkrijgen is :
Anders moet ik opzoek naar 2 andere veercilinders die niet lek zijn.
Heeft iemand die anders toevallig op voorraad en er niets mee doet.
Ik heb er nog wel een voor je!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
BANZER schreef:Ik heb er nog wel een voor je!
Oh , daar ben ik blij mee , ik stuur je volgende week wel even een pb’tje , maar weet iemand ook hoe het zit met die revisie setjes??
citro-power schreef:BANZER schreef:Ik heb er nog wel een voor je!
Oh , daar ben ik blij mee , ik stuur je volgende week wel even een pb’tje , maar weet iemand ook hoe het zit met die revisie setjes??
Ik zie het net staan bij Technique Digital
O RING VEERCILINDER BX 3,41
Geen idee of er verschil is met voor en achter..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jdt schreef:
Geen idee of er verschil is met voor en achter..
Dat maakt niet uit.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Jdt schreef:citro-power schreef:BANZER schreef:Ik heb er nog wel een voor je!
Oh , daar ben ik blij mee , ik stuur je volgende week wel even een pb’tje , maar weet iemand ook hoe het zit met die revisie setjes??
Ik zie het net staan bij Technique Digital
O RING VEERCILINDER BX 3,41
Geen idee of er verschil is met voor en achter..
Waarom kan technique digital het wel leveren maar de dealer niet??
Onwillendheid van de dealer denk ik da maar.
Is het trouwens makkelijk om die te vervangen of kun je beter complete 2e handse er onder zetten.
Aan de prijs van de O-ring zal het niet liggen , die is 3,41 euro.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hangt er vanaf hoe goed je bollen zijn. De bollenwissel is niet moeilijk.
Lees dit topic maar eens door >>> klik!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Hangt er vanaf hoe goed je bollen zijn. De bollenwissel is niet moeilijk.
Lees dit topic maar eens door >>> klik!
Ik bedoel niet de veerbol pakkingring maar de O- ring die in de veerpoot zit.
Ik denk dat de O-ring bij technique digital dus de verkeerde is.
Waarom kan technique digital het wel leveren maar de dealer niet??
Onwillendheid van de dealer denk ik da maar.
Veercilinder vervangen is goedkoper in manuren waarschijnlijk
Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
is geen O ring maar een quad ring, vierkant dus,en ja wel rond hehe.
ik heb nog een GS veerpoot liggen die maar ff kaal plukken dan?
wat je moet doen is het volgende.
haal de reactiestang eruit, wriemel de veercilinder eruit.
pluk de quad ring eruit, en ga daarmee naar een bedrijf wat O ringen rubbers keerringen lagers en meer van dat spul levert.
in Eindhoven is dat bijvoorbeeld Biesheuvel.
je hebt een tollerantie van een paar tienden meer (minder zou ik niet wagen).
zou gek gaan als er geen soortgelijke quadring te krijgen is.
of als je wilt stuur ik je de 2e handse cilinder op.
Ohja, die ring is voor de bollen :lhm
Niet voor de poot zelf
Ik zal mijn buurman eens vragen of hij er aan kan komen (Citroen specialist) hij kan soms aan de gekste onderdelen komen, en hij is NIET duur
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
kreazyV8wuppo schreef:ik heb nog een GS veerpoot liggen die maar ff kaal plukken dan?
Zijn de achterveerpoten van een GS dan hetzelfde als een BX : :
In dat geval ben ik uit de brand want daar heb ik toch een boel van liggen…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
BANZER schreef:Ohja, die ring is voor de bollen :lhm
Niet voor de poot zelf
Ik zal mijn buurman eens vragen of hij er aan kan komen (Citroen specialist) hij kan soms aan de gekste onderdelen komen, en hij is NIET duur
Als je wil graag , ik hou het toch liever orgineel. Als het niet anders kan doe ik er GS poten onder.
BANZER schreef:Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig
Vooral het hoge druk leidinkje is trickie.
Test
Thijsvandebles schreef:BANZER schreef:Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig
Vooral het hoge druk leidinkje is trickie.
neem FF een centerpons , en sla strategische putjes naast de ingang van de wartel, een brander (verfbrander bv) ertegen ,en maak de zaak heet.
alu zet immers meer uit dan staal.
moet de 1e wartel nog tegenkomen die wupke heeft weerstaan.
uitboren heb ik dus nog nooit gedaan, op 1 x na dan.
maar daar was alles al weggeroest, zelfs sleutel 6 paste niet meer op de wartel, en hij vergruisde onder de waterpomp tang.
mvgr wupke