Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Af fabriek niet, dus waarschijnlijk bij een terugroepactie gemonteerd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Auto APK klaar gemaakt.
2 nieuwe achter spiraal veren gemonteerd, de li was gebroken ( onder kant was er aan het uiteinde een paar cm af gebroken). Dit nog nooit gedaan, maar met een veren span set stelt het echt niets voor.
Voor veren zijn afgelopen jaren ivm APK al bij een garage vervangen.
En een compleet nieuwe uitlaat gemonteerd.
Volgende week APK en kijken of ik niets over het hoofd gezien heb.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Laatste tijd af en toe benzine lucht kort na het starten.
Vorige week ineens een hoop herrie en op 3 poten lopen.
Wat blijkt: Er is een bougie uit geblazen. Deze bougie was ander merk dan de anderen, dus er was al eens wat mee geweest.
Draad in de kop weg en bobine ook aan gort.
Gelukkig heb ik een Midlock setje liggen. Overmaat draad getapt en een bougiebus geplaatst. Jammer genoeg kon ik nergens een bus vinden die lang genoeg was. Dus de laatste paar millimeter draad van de nwe bougie afgedraaid. Nu steekt er geen draad aan de zuiger kant uit van de bougie. Anders kan dat maken dat bij de volgende bougie wissel de bus op zeker mee komt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik ga de Pluriel verkopen.
7 rijdende auto’s is iets te veel!!
Prijs: 1600 Euro
Prima rijdende auto. Dak werkt goed. 165.000 km. Distributie bij 100.000 vervangen. Goede banden. Veren rondom vervangen. Parkeer schade links en rechts achter. Zelf ingebouwde cruisse control. Tegen meerprijs winterbanden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
foto’s:
https://drive.google.com/drive/folders/1jcgEeAPSk7bUiPXrghG40HifNvvR6ciF?usp=sharing
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Verkocht.
Nu is er tenminste ruimte in de garage voor de Renault Zoe die we besteld hebben.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Slotje?
Graag
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het loopt allemaal wat anders:
Binnen 1 week na verkoop belde de nwe eigenaar: De auto start niet meer, ANWB er bij, met kabels opgestart en advies nwe accu. Dus ik de nwe eigenaar 50% nwe accu betaald.
De dag erna belde hij weer: Radio doet het niet, a klep gaat niet meer open en dak wil niet open.
Tja balen en de auto maar terug gekocht.
Radio: interne zekering was door
A klep: iets anders geschakeld ( beetje beun oplossing) en hij doet het weer
Dak: doet het soms helemaal, soms totaal niet en vaak alleen tot de eerste stop. Gaat gelukkig wel steeds weer dicht. Het is duidelijk geen mechanisch probleem.
Ik denk dat bij het starten met kabels er een spanningspiek is geweest die schade gegeven heeft.
Ik ben de auto helemaal zat en weet niet of ik zin heb mij te gaan verdiepen in het dak.
Of heeft iemand een simpele tip.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je het dak al opnieuw geïnitialiseerd?
Het is mogelijk dat door de accuproblemen de initialisatie gewist is.
Dat verklaart ook waarom de achterklep niet open wil.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ga ik doen, dank voor de tip!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dak opnieuw geinitialiseerd.
Kofferbak probleem is niet opgelost. Maar ik had al een fix gemaakt, dus dat is niet erg:
geschakelde plus gepakt, die naar de microswitch van de kofferklep bediening en dan naar de motortjes die slot open maken. Zo omzeil ik een de hele regeling die er achter zit, maar het werkt wel.
Dak nu een aantal keren open en dicht gedaan en doet het zonder haperen. Komende dagen kijken wat het het dak doet. Maar ik heb goede hoop.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:
Ik denk dat bij het starten met kabels er een spanningspiek is geweest die schade gegeven heeft.
Als de wegenwacht de auto heeft opgestart met de in de ww-auto ingebouwde apparatuur dan kan dat niet het geval zijn. Als de eigenaar zelf heeft staan knoeien dan is dat een ander verhaal….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Accu vervangen: Dan wil je ook wel eens wat instellingen kwijt raken neem ik aan.
To err is human, not to err is divine.