Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb nog een vat benzinebestendige epoxy staan die ik heb gebruikt als alternatief voor dure benzinetank coating voor mijn oude brommers (‘54 Sparta, ‘69 Kreidler Florett en ‘69 Suzuki) Daar kan ik de kurk wel mee coaten als ik hem binnenkort weer eens in mijn handen heb.
Stef Sep schreef:Zij klatste dus met 60 met een stijf geveerde 4x4 over zo’n ding waar ik ongeremd overheen vloog. Interessant beeld!
Mijn clignoteur werkt niet helemaal lekker (soms wel, soms niet, meestal maar 3 x) en ik zag nu in het donker dat het dashboard licht meeknippert met de richtingaanwijzer. Ergens dus een slecht contact. Een paar weken geleden al veel te lang bezig geweest met verlichting goed werkend te krijgen toen ik er achter kwam dat de zekering van de verlichting teveel overgangsweerstand had. Je meet dan wel 12 volt, maar zodra er een gebruiker op aan wordt gesloten zakt de spanning in elkaar. Ik vermoed dat de knipperlicht/dashboard verlichting combo ook zo’n geval is, maar ik heb nog altijd geen kloppend schema.
Dat eerste willen we natuurlijk zien. Or it didn’t happen
Dat tweede kan ook aan de clignoteur liggen.
Die is wel afstelbaar, met een piepklein schroevendraaiertje.
Door dat kleine gaatje…
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
It happened:
En dankjewel voor de tip!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Net nog even een snel uurtje geklust, gisteren ok weer even;
Passagierdeur ging niet op slot van buitenaf; Na wat geklooi bleek het stangetje van binnenklink naar slot langs, en niet door een beugeltje in de deur te lopen; veel weerstand.
Handrem had een veel te grote slag; handremblokken bijgesteld
Handrem ging te strak langs motorkap ontgrendeling; elke keer als ik de handrem aantrok trok hij de motorkap los; Motorkapontgrendelingsstangetje was krom en rubbertje lag eruit; weer netjes gemaakt.
Beugeltje met de 2 gaten bij de bobine rechtgebogen, gespoten, nieuwe grommets erin en teruggezet om zo de bedrading mooi te geleiden.
Meteen de stekkertjes op de bobine wat bijgeknepen; die zaten wel erg los op de bobine.
Slecht werkende richtingaanwijzer was slechte massa rechterachterknipperlicht; nu wel goed!
Binnenverlichting ging niet aan bij deur open; beide drukschakelaars in de deurpost schoongemaakt en nieuwe female stekkertjes erop gezet; werkt weer mooi!
Hoogte vering gecontroleerd; is netjes.
Kofferbak ontroest en in de zwarte hammerite gezet.
Nieuw veerrubber aanslag geplaatst linksachter. Wat een geklooi is dat toch altijd.
Helaas gaat mijn geplande trip naar Nederland niet door volgend weekend, dus voorlopig moet ik het doen met de brakke stuurbekrachtiging ipv met de schitterende Citrotech unit…
Deze week engine flush bij de motorolie gooien (veel sludge in de motor), en dan de olie verversen en veel rijden.
Dan kan ik ook het olieverbruik eens in de gaten gaan houden. Vooral bij koude motor staat het goed blauw in de straat Ik denk dat de klephoedjes toch maar eens vervangen moeten worden. Eenmaal warm valt het best mee.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Loszittende stekkertjes op de bobine lijken wel standaara te zijn op een DS!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Mosterd na de maaltijd natuurlijk: nieuw rubber met mes beetje hol maken als dat beter in schoteltje past, met slangklem er om nachtje in diepvries en je legt hem er volgende dag zo in. Enige werk is schoteltje roestvrij maken en conserveren…
Stef Sep schreef:
Nieuw veerrubber aanslag geplaatst linksachter. Wat een geklooi is dat toch altijd.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Kijk: voor dit soort tips zit ik op het forum! Dank! erg handig voor de volgende 7 stoppen.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hmmmm, ik dacht dat ik de rokende uitlaat wel had opgelost met de nu veel beter afgestelde carburateur, maar een deel daarvan lijkt toch te worden veroorzaakt door een cylinderkop probleem. Het expansievat was lek, die heb ik laten repareren en een nieuwe dop gekocht (0,5 bar) want de vorige sloot niet af. Nu bouwt het koelsysteem wel druk op en valt het op dat hij snel na starten een hoop koelvloeistof eruit gooit.
Bij paar dagen stilstaan wit/grijze rook, dit verdwijnt na een paar honderd meter rijden. Gisteren weer een stukje gereden; hij sloeg af en toe een klapje over, maar toen ik even 120 ging rijden was dat snel voorbij. Volgas 1e keer is een blauwe wolk, daarna niet meer (of veel minder). Hij rijdt en trekt dan heerlijk; soepel, redelijk stil, krachtig.
De eerste keren had ik mayonnaise in de olievuldop; dat is verdwenen, dus ik dacht dat dat gewoon kwam van water via de slechte oude kleppendekselpakking. Dat kan natuurlijk ook echt zo zijn geweest en dat de koppakking nu lekt naar koelvloeistof en niet koelvloeistof naar binnekant motor.
Tips en trucks om te analyseren bij een DS23 kop? bubbels checken in expansievat?
Overigens is het expansievat weer lek, de reparatie heeft het niet lang gehouden; een piepklein gaatje. zachtsoldeer is te zacht.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Even wat filmpjes gemaakt;
Koude start; vloeistof niveau normaal voor de start, veel te hoog meteen na de start. Grijs/witte rook direct na de start, meteen minder na choke terug;
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Nattigheid bij achterste uitlaataansluiting. Dat was eerst opvallend bij de voorste van de 2 aansluitingen (waarschijnlijk deed de achterste dat ook, maar viel het mij niet op) voor de carburateur een stuk beter was afgesteld.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Langs de pakking; dus in het uitlaatsysteem.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Geen mayo in de olievuldop meer (toen ik hem kocht wel)
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
warme motor, geen choke meer.
Zakt het koelvloeistof niveau? Het lijkt wel een lekke koppakking lijkt me, bij de uitlaat lijkt het of er koelvloeistof door geperst wordt en ook het waterreservoir geeft een sterke overdruk in korte tijd. Een koppakking die naar twee kanten lekt; in het koelsysteem en in de cilinders.
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of gescheurde kop… Tis een 23 he…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
bogaard77 schreef:Of gescheurde kop… Tis een 23 he…
Waar zit de zwakke plek? Ik kan waarschijnlijk nog wel ergens een kop vinden. Is dat over het algemeen met het blote oog te zien bij een DS23? of alleen met afpersen?
Nog een vraag; is een gescheurde kop te repareren?