Wil je aub niet het laatste bericht quoten? Dat is hier niet toegestaan
Vanmorgen bij de garage geweest. Gevraagd om kaartupdate, maar die schijnt er niet te zijn voor de Connect NAV voor de C5 Aircross, ik zit nog steeds met kaarten van april 2019 terwijl er 4 updates per jaar zouden moeten zijn. Vervolgens de klantenservice gebeld en die zeggen dat ik bij mijn dealer moet gaan klagen en dat die contact op moeten nemen met TOMTOM.
Vreemde gang van zaken hoor, je betaalt 130 euro voor 3 jaar voor Citroen Connected Services en dan blijf je rondrijden met kaarten van een jaar oud.
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Betalen voor een kaartupdate? M.i. zijn die gratis.
En connect services de eerste 3 jaar.
Van de citroen.nl site :
Een Citroën met een Connect Nav-systeem met TomTom-kaartsoftware heeft recht op Lifetime kaartupdates, maximaal 4 updates per jaar (indien beschikbaar). Deze navigatiekaart updates zijn gratis bij een onderhoudsbeurt uitgevoerd door uw Citroën Servicepunt.
De Citroën Connected Services voegen in realtime nuttige informatie over uw reis toe aan de navigatie, zodat u nog meer van de reis kunt genieten. Dit bespaart u tijd en zorgen. De vijf hieronder vermelde Connected Services zijn de eerste drie jaar kosteloos.
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Waarschijnlijk betaal je voor een abo op gevaarzones!?
Nee, zo bedoel ik het ook niet….. de eerste 3 jaar zit het er ‘gratis’ bij (zit natuurlijk gewoon in de verkoopprijs gestopt).
maar je betaalt in feite wel gewoon voor die services hoor, en als er dan niet geleverd wordt….
Hoe kan het dat je met een splinternieuwe auto rondrijdt die aan alles voldoet in deze moderne tijd en overal mee verbonden is, maar dat je rond blijft rijden met kaarten van inmiddels bijna een jaar oud en er geen updates voor zouden zijn.
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Ben ik volledig met je eens. Wellicht komt de updates binnenkort.
Op de wel bekende Belgische site is een update beschikbaar voor o.a. de Berlingo New VAN:
PSA_map-eur_7.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE4
tegenwoordig is er een programma beschikbaar die de software meteen op de USB stick zet.
als je deze gebruikt dan geeft het programma aan dat de update niet geschikt is voor dit (NL) voertuig.
als je de VIN invoert.
je kunt de update ook zonder dit programma downloaden en zelf op een USB stick zetten.
volgende week een lange rit, dan de versie 7 maar eens installeren.
groet Winno
De map-update is weer downloadbaar:
http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_16.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar
Ik zie reacties voorbij komen van WAVE2 en WAVE4, ik dacht dat de C5 Aircross WAVE3 had.
Ik heb net op de begische site nog een keer gecheckt met mijn VIN nummer, maar krijg deze melding : [cle1: _MYC_MAJESTIC_KO Lang: fr]. Ik weet alleen niet wat die melding betekent. Heb toen bewust nog een keer ingevoerd maar dan de laatste 3 cijfers verwisseld en dan krijg je dezelfde melding.
Inmiddels ook een andere mogelijkheid uitgeprobeerd, de MYCtrioen app op Belgie gezet. Je krijgt dan wel de belgische telefoonnummers als hulpdienst, maar je kunt dan wel in de app zien of er kaartupdates en systeemupdates zijn. Helaas geeft ook die aan dat er geen updates beschikbaar zijn.
Dit is wat ik nu heb staan : Systeemversie 31.09.46.62_NAC-r0 , en kaartversie CI-TT-PSA.P4CNS.U-MAP.EUR.NDS-10.0.0
Ik lees hier wel updates voor Picasso’s, nieuwe Berlingo’s, maar is er iemand op dit forum met een C5 Aircross die ook nog steeds met kaarten van april 2019 ? (zelfde specs?)
update: dit zou wel wat kunnen verklaren….. Ik heb dit gevonden op planete-citroen. Aangezien frans niet mijn sterkste taal is even fijn door google translate gemikt, en zie daar :
Ik zie dat ik niet de enige ben die opmerkt dat Citroën zijn toezeggingen voor het bijwerken van de cartografie niet nakomt. Gelukkig werkt Waze op Android Auto goed op mijn voertuig.
Ik heb vorige week contact opgenomen met de SRC van Citroen om erachter te komen wanneer de kaartupdate op de C5AC zal aankomen.
Antwoord vanmorgen telefonisch:
- De update (v12) komt binnenkort. In 2019 waren er 3 updates (v8 in februari, v9 in maart en v10 in juni). Vanwege een probleem met de V11 is de publicatie geannuleerd.
Voor 2020 zijn er 4 updates gepland.
Voor degene die zelf zijn updates wil installeren en niet op de garage wil wachten, dit is een supersimpel programma.
Installeren, VIN nummer ingeven en de rest gaat vanzelf.(28-5-2020 : er zijn problemen met de verbinding met de database, er is nu een foutmelding dat er geen connectie gemaakt kan worden)
Dit is overigens voor het Connect Nav systeem
PC : https://citroen-update.cppv2.awsmpsa…tup_0.1.24.exe
MAC : https://citroen-update.cppv2.awsmpsa…oen_Update.dmg
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Je kan ook hier je vin nummer invoeren….
https://www.citroen.be/nl/naverkoop/applicaties-cartografieen/navigatie-update.html?_ga=2.172068963.1977036447.1543177397-2073661303.1543177397
Sowieso is klikken op linkjes naar.exe bestanden niet de meest verstandige actie.
Goedemiddag!
Ik heb Citroën Update draaien, die heeft een maand geleden bij mij een firmwareupdate en een kaartupdate aangegeven. De kaartupdate is versie 15.0.0, terwijl ik weet dat versie 16.0.0 en (inmiddels) versie 17.0.0 ook al uit zijn.
Maar: Citroën Update geeft voor mijn chassiscode (van een Grand C4 Picasso uit 2018) helemaal geen updates meer.
En op de site van Citroën België (waar ik eerder updates kon vinden) krijg ik nu een errorcode: [cle1: _MYC_MAJESTIC_KO Lang:nl].
Mijn vraag is: weten jullie of dit een fout in de software/site is, of ligt het aan mijn chassiscode?
Het gaat natuurlijk om een NL-auto, maar eerder deed alles het wel gewoon goed…
Le service de cartographie est indisponible pour le moment
Volgende via de Franse site, mijn frans is niet alles maar vermoedt dat e.e.a. plat ligt.
Citroen C3 AIRCROSS