Goedendag allemaal,
N.a.v de plaatjes van de auto van Idealist (mooi sluitend plaatwerk) en het feit dat mijn bedrijf (wijn groothandel)
plat ligt, heb ik besloten de lang uit gestelde klus plaatwerk afhangen maar is aan te pakken.
Iemand tips,waar begin je waar moet je op letten?
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik denk dat daar ergens een video van gemaakt is .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
In het WPH wordt daar ook wel eea over verteld. De basis is belangrijk:je begint met de juiste hoogte positie vd voorportieren.Waarbij functionaliteit natuurlijk wezenlijk is: dat portier moet goed in de schouders vh portierrubber vallen zodat hij afsluit (daar dient een deur namelijk voor). De voorschermen pas je op die hoogte aan waarbij je vervolgens gaat spelen met de naad tussen scherm en voorportier, die moet parallel lopen. De breedte kun je in voor achterwaarste richting nog wat mee spelen.
Dan achterportieren in lijn brengen: en spelen met onderste scharnieren om naad parallel te krijgen. Tot slot achterscherm.Bij een break ben je dan achter laar, hoewle dat achterscherm ook nog wel wat voeten in aarde kan hebben, daar is ook van alles aan stelbaar. Maar jij hebt een berline, daarvan ken ik het achtergedeelte niet, want je hebt daar weer met een klepte maken die nauw moet aansliiten. Break is iets minde kritisch. Dan nog ke motorkap: die moet goed p de voorsportieren aansluiten en tussen je voorschermen passen du moment dat je voorschermen mooi de voorbumper volgen. In het slechtste geval moet je de dwarsbolling van je motorkap gewoon wat vergroten (met sjorband bij elkaar trekken). En bij AL deze stappen geldt: uiteindelijk moet je steeds een compromis zoeken. En alle sub-compromissen moeten als geheel weer in een groter compromis passen. Vreselijke polderklus dus eigenlijk…. succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gevonden , is een powerpoint prezentatie .
Weet niet hoe ik dat hier kan posten .
Stuur mij anders een PB met je e-mailadres dat stuur ik het jou door .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb ook nog wel twee verschillende pdf’s…
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225601/#1839529
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank jullie wel voor alle reacties.
Ga aan de slag en zal vorderingen die de moeite waard zijn melden.